Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lite ångest för att jag mailat ett klagomål om en personal från hemtjänsten. De är ju generellt sett fantastiska och jag har berömt dom så mkt men igår inträffade en incident som inte kändes ok. Har försökt släta ut det och tänkt att det gör inte så mycket, jag kan se igenom fingrarna med det, det kanske inte var så farligt ändå. Det ordnade sig ju för jag var där. Men har sovit dåligt hela natten och tänkt på det och NEJ det går inte.
Det ordnade sig för att JAG var där. Men vad händer nästa gång personen kommer och jag inte är det? Så jag mailade cheferna och beskrev situationen och den oro jag kände.
Gissar att jag nu kommer klassas som den jobbiga personen...

Har lite ångest för att jag mailat ett klagomål om en personal från hemtjänsten. De är ju fantastiska och jag har berömt dom så mkt men igår inträffade en incident som inte kändes ok. Har försökt släta ut det och tänkt att det gör inte så mycket, jag kan se igenom fingrarna med det, det kanske inte var så farligt ändå. Det ordnade sig ju för jag var där. Men har sovit dåligt hela natten och tänkt på det och NEJ det går inte.
Det ordnade sig för att JAG var där. Men vad händer nästa gång personen kommer och jag inte är det? Så jag mailade cheferna och beskrev situationen och den oro jag kände.
Gissar att jag nu kommer klassas som den jobbiga personen...
:heart det är viktigast att din tant har det bra och att missar kommer fram så att det inte händer igen.

Druckit en kopp te. Ska ta mig lite lunch. Hemma från Stockholm igen. Kom hem till en GLAD vovve :love: som inte lämnat min sida sen svärfar lämnade av henne här hemma igår.
Ska packa upp väskorna. Prion har varit att bygga ihop dom nya lådorna till min garderob vi köpte på Ikea och installera dom så det gjorde jag på förmiddagen :D
Slappedag idag känner jag. Mycket att ta in efter det här resan, men det blir nog bra :)
Nu - smörgås med skagenröra på :d

Plockat ner julen :) Trots nått litet nyköp av tomtar och pynt så fick allt plats i de tre banankartonger jag haft med julsaker sen tidigare, skönt! Nu upp med det på vinden, sen gå ner i källaren och byta tvätt.

Sitter i skolan och pluggar till tentan på fredag. Snart iväg och jobba kväll, sedan hem och ev plugga lite till. Beror på hur trött jag är

Vi är snart på väg hem igen, operationen är inställd tillsvidare och nu väntar lungsköljning och fortsatt behandling hemma.
Uppföljning med ev operation om 2 månader.

Jag dör lite just nu över att min häst vägrat dricka på hela dagen och för att åka 5 timmar hem igen i snö, is och galen blåst :crazy:

Vi är snart på väg hem igen, operationen är inställd tillsvidare och nu väntar lungsköljning och fortsatt behandling hemma.
Uppföljning med ev operation om 2 månader.

Jag dör lite just nu över att min häst vägrat dricka på hela dagen och för att åka 5 timmar hem igen i snö, is och galen blåst :crazy:
Varför blev den inställd?!

Hämtat ut ett paket med tyger. Hade dessutom tur, ingen hade tvättiden före min idag (jag har 13-19) så jag skrev upp mig på den också, så då kanske jag blir klar lite tidigare i eftermiddag :up: Så nu blir det en vända ner i tvättstugan.
På hemsidan är rubriken trikåmössor felstavad ;) (#rättstavningspolisen).
Säg gärna till när du får hem mörkt tyg med dalahästar :)

Försöker komma på tårtfyllning till helgens två tårtor. Jag älskar fluff av de olika slagen och har provat en hel del genom åren. Men jag vill prova något nytt, så jag funderar på cheesecake-fyllning med blåbärsfyllning i en tårta samt vanilj-pannacotta under ett täcke av nånting. Men vad liksom ? Hallonmousse hade vi i en tårta nu i november , visserligen ihop med nutellafluff. Vad bryter av vanilj-pannacotta på ett bra sätt ? :angel:

Idag har jag fått beröm som smäller högt. Tydligen skriver jag så bra norska att en av våra samarbetspartners i Norge, undrade om jag pluggat norska. Hon påstår att det många gånger är grammatiskt rätt, vilket tydligen kan vara en utmaning även för svenskar boende i Norge.

Det trodde jag inte. Jag har inte pluggat norska och jag har aldrig varit i Norge. Men jag kommunicerar med norrmän och läser norska dagligen i jobbet.

Nu ska jag bara lära mig danska också :D.

Fryser. Alltså är det nollgradigt/någon plusgrad ute så att elementen knappt är igång. Jag blir tokig på det här! Jag är dessutom sur på att all snö nu smälter undan samtidigt som väderleksprognosen säger minusgrader till helgen. Helt underbart med is överallt. Verkligen.

(Måste göra något som får mig på bättre humör nu tror jag...)

Jag fryser som rackarn också! :rage:
Värmepannan har varit svag samarbetsvillig sedan i höstas, och det märks såklart mer ju kallare det blir. Sitter stilla med fyra filtar, en värmeflaska och en stor kopp te, plus en chokladkaka jag hittade i ett skåp, samtidigt som jag läser på om glukokortikoider, stress och fettinlagring. :cautious:

Ute är det is med vattenhinna på, går inte ens att gå ut och träna. :rage:
Vill ha sommar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 297
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar