Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på Outlander & kollar på Fröken Katt som fått en tratt på sig. Hittade en böld som har spruckit idag. Får ringa vetrinären imorgon.

Ringde på den där jobbannonsen, fick prata med en jättetrevlig person som sa att jag gärna fick maila också. Det var inte bara den jag pratade med som bestämde vem som skulle anställas, så det gick inte att lova något, men det lät som att jag gav ett bra första intryck iaf :D Oavsett hur det blir så är jag glad att jag vågade ringa. Nu ska jag knåpa ihop ett bra mail och hålla tummarna (för jobbet verkade absolut bra).

Håller nästan på att somna i soffan. Har en maskin tvätt igång, sen får det räcka. Glömde till och med sköljmedel, men orkade inte gå upp å hämta, så det får väl bli statiskt och inte lukta gott om det är så :cautious: Om typ 3 timmar har jag vart vaken i ett dygn, så det blir nog sängen bara jag hängt upp tvätten..

Ska jag vara helt ärlig hade jag inte läst Qs inlägg när jag skrev mitt :o

Besökt Örebro
Imorgon åka in och fixa så jag kan börja arbeta snarast.
De ville prompt ha ett utdrag ur belastningsregistret i oöppnat kuvert från polisen så fick ju beställa ett nytt då mitt var öppnat.

Barn troligen.

Har lämnat både när jag började köra buss och när jag började på Postgirot (som det hette då).

Lätt hänt att man öppnar, så jag brukar beställa två :)
Fast numera står det på polisens hemsida att man kan öppna eftersom de har vattenstämpel och speciella papper som gör att det inte går att förfalska. Dessutom gäller pappret ett år så det ska gå att använda flera gånger. Jag beställde hem ett till praktiken här i höstas.

Sov en timme, nu är jag vaken igen. Känns inte som att jag kommer kunna somna om :(

Klockan är 1 på natten, borde jag gå in till jobbet ändå? Kan ju lika gärna få något gjort kanske?

Måste dock vänta på min fitbit som ska ladda så netflix så länge.

Rök ihop med den märkliga personen på jobbet idag.

Han klagade på att jag satt tyst och jobbade. Så jag svarade att det varken gick att prata eller vara tyst utan att få skäll. Han replikerade med att då fick jag väl gå till chefen och klaga igen.

Då brann mina säkringar.
Dels har jag varit extremt noga med att INTE nämna några namn när jag pratat med arbetsledare och chef. De har fått lista ut själva vem det gäller. Jag har dessutom sagt att jag inte ville att han skulle få ett samtal.
Min önskan var endast att byta kontor och jag berättade varför.

Nu fräste kollegan att jag klagat på honom. Jag tog honom mellan fyra ögon och sa att han skulle ha fullständigt klart för sig att jag aldrig sagt hans namn och att min enda önskan var att lösa min egen arbetssituation. Han påstår att chefen sagt något annat.

Så jag mailar chefen, som förvånat svarar att hon mycket tydligt klargjort att jag inte nämnt namn och att samtalet med honom ägde rum mot min vilja.

En av dem ljuger. Och jag mår dåligt. Orkar jag gå till jobbet och vänta på tjuvnyp varje dag.

Jävla skitsituation.

Han klagade på att jag satt tyst och jobbade. Så jag svarade att det varken gick att prata eller vara tyst utan att få skäll. Han replikerade med att då fick jag väl gå till chefen och klaga igen.

Då brann mina säkringar.
Dels har jag varit extremt noga med att INTE nämna några namn när jag pratat med arbetsledare och chef. De har fått lista ut själva vem det gäller. Jag har dessutom sagt att jag inte ville att han skulle få ett samtal.

Nu fräste kollegan att jag klagat på honom. Jag tog honom mellan fyra ögon och sa att han skulle ha fullständigt klart för sig att jag aldrig sagt hans namn och att min enda önskan var att lösa min egen arbetssituation. Han påstår att chefen sagt något annat.

Så jag mailar chefen, som förvånat svarar att hon mycket tydligt klargjort att jag inte nämnt namn och att samtalet med honom ägde rum mot min vilja.

En av dem ljuger. Och jag mår dåligt. Orkar jag gå till jobbet och vänta på tjuvnyp varje dag.

Jävla skitsituation.
Fy sjutton, men bra att du sa ifrån! Hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt snart.

Jag fick precis ett eventuellt jobberbjudande, på annat ställe :eek: En bekanting hörde av sig igår och sa att de behövde sommarvikarier på hennes arbetsplats och undrade om jag var intresserad. Det var jag, så idag pratade hon med någon personalansvarig där som sa att jag säkert skulle kunna börja som timvikarie nu på en gång istället. Personen hade också sagt att jag gärna får ringa, så imorgon ska jag ta mod till mig och göra precis det. Herrejösses. Det känns lite galet.

Då brann mina säkringar.

Jävla skitsituation.
Det är något allvarligt fel på människan, jag tycker att du verkar hantera det bra, att människan inte kan uppföra sig, det ligger inte på ditt ansvar. :heart

Jag fick precis ett eventuellt jobberbjudande, på annat ställe :eek: En bekanting hörde av sig igår och sa att de behövde sommarvikarier på hennes arbetsplats och undrade om jag var intresserad. Det var jag, så idag pratade hon med någon personalansvarig där som sa att jag säkert skulle kunna börja som timvikarie nu på en gång istället. Personen hade också sagt att jag gärna får ringa, så imorgon ska jag ta mod till mig och göra precis det. Herrejösses. Det känns lite galet.

Heja dig! Det är ju jättebra :)

Då brann mina säkringar.

Jävla skitsituation.

Vilken idiot han verkar vara! Vem tror du ljuger?

Fy sa jobbigt @tanten :( Jag hoppas att din situation ordnar sig till det battre snart.

Just nu ar en rormockare har for att fixa en vattenlacka sa vi kan satta pa varmvatten beredaren och jag kan ta en dusch. Och satta pa bade disk och tvattmaskin. :cautious: Sedan blir det en "busy" dag da det blir snostorm i natt och i morgon.
Motet inne i Portland i morgon eftermiddag ar installt, men a andra sidan kommer vi inte langt hemmifran da vi inte ar vana vid sno och inte har nagon bra sno hantering. Dessutom ligger ju temperaturerna sa nara nollan att det blir glashalt varje gang det snoar.
Fordelen ar att leran pa tomten fryser sa jag kan slappa ut hundarna utan att behova satta pa koppel och ga ut varje gang de (las valpis som just borjat saga till) vill ga ut.

Fast numera står det på polisens hemsida att man kan öppna eftersom de har vattenstämpel och speciella papper som gör att det inte går att förfalska. Dessutom gäller pappret ett år så det ska gå att använda flera gånger. Jag beställde hem ett till praktiken här i höstas.

Vi får inte öppna dom. Dom ska lämnas in oöppnade.

Jag har gjort 2 st nu och vi har haft samma regler bägge gångerna.

Jag jobbar inte barn.... Men städar säkerhetsklassade områden.

Jag känner mig taggad på att rida, men det blir inte förrän i morgon. Jag vill ju fortsätta öva på det vi övade på igår och göra det ännu bättre. Det är kul men samtidigt så utmanande att få rida en sådan läromästare som medishästen är. Han är den sortens läromästare som kräver att piloten gör rätt. Skitsvårt men ack så lärorikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 296
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar