Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit hem från Gyn. Fick en trevlig gynekolog som var noggrann och kollade upp allt.
Jag har en tvillingscysta på ena äggstocken. Så nu väntar jag på tid för titthålsoperation. Kan dröja 6-8 veckor ca. Han tog en massa prover "här och var" oxå.
Fick lämna blodprov innan jag gick.
På vägen hem ringde Mag läkaren. Han skulle skriva remiss till kirurgen om min mage.
Äter lite lunch nu. Har tid hos sjukgymnasten i em. Så då blir mitt knä tejpad igen

Nacken är fortfarande besvärlig så jag orkar nog bara rida en ponny idag. Nåja, sånt är livet.
Hoppas att det har släppt till på fredag. Elva timmar lång flight med nackspärr känns inte ett dugg lockande.

Nu börjar andra visdomstanden dumma sig.
Ringa tandläkare imorgon och se vad de kan göra.
Operera bort den får de göra på en fredag sen

Dricker te och förbereder mig på att åka till jobbet för att lämna in lite papper och prata med dom, sedan åka till bilverkstaden och kolla vad det är för fel på bilen, sen stallet, kanske blir granngården innan och hämta lite granar att ge hästarna. :)

Dax för en rensning?
Tydligen. Och det är inte det enklaste att komma åt heller. Duschkabinen står ovanpå. Den kan bara flyttas åt ett håll. Där står dock tvättmaskinen som måste väck först. Har man tur kommer man åt sen. Annars måste man också koppla bort vattnet från duschkabinen och montera bort en hylla för att kunna flytta den ännu längre ut.

Jag jublar inte. Det är ett jobb som kommer att generera sjukt mycket adrenalin och svordomar.

Tydligen. Och det är inte det enklaste att komma åt heller. Duschkabinen står ovanpå. Den kan bara flyttas åt ett håll. Där står dock tvättmaskinen som måste väck först. Har man tur kommer man åt sen. Annars måste man också koppla bort vattnet från duschkabinen och montera bort en hylla för att kunna flytta den ännu längre ut.

Jag jublar inte. Det är ett jobb som kommer att generera sjukt mycket adrenalin och svordomar.
Du kan testa att få under en slang och spola hett vatten en längre stund. Det kan få loss en hel del klägg och med lite tur räcker det så. Du kan förstärka det med att lägga bikarbonat i avloppshålet några minuter innan.

Bara ett tips !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 225
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 418
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18