Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 572
Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara fråga har du blivit påkommen någongång av affärerna?
Vad hände då isf?
I måndags hade dom inventering på Ö&B så jag fick hjälp med att bärga ett par rullkundvagnar ur containern, jag klev ner och dom tog emot när jag langade upp dom, dom är skitbra att bära ved i. Sen snackade vi lite skit ett tag innan dom fortsatte med sitt och jag åkte till nästa ställe. Personalen är väl medvetna om "fenomenet" men så länge det sköts snyggt och inte grisas ner så skiter dom i det hela.

Ibland ska man inte sparka på berg när det finns småsten. :angel:
Precis, men ibland går det liksom inte att låta bli. :devil:

Grannens jycke brukar utmana mig genom att börja tugga på mitt ben eller ruska mitt byxben fast han så väl vet att jag välter honom och då försöker han tugga på mig från liggande ställning fast han vet att jag i så fall kittlar honom. :p
Härligt med djur man får intensiv kontakt med och som vågar ta för sig. Jag har ju haft både vilda kossor och "stångande" tjurar i baken bara för att dom vet att jag vänder och svarar med samma mynt. :D

:banghead::banghead: Hatar att beställa grejer på nätet och så är det helt fel när det kommer... Vi hade beställt skyttebyxor åt dottern, velade mellan två storlekar men valde den större enligt hemsidans måttabell... Idag hämtade vi ut dem och de är alldeles för små... Det fattas liksom nästan 10 cm för att få igen dem... Enligt måttabell är dottern 8 cm "smalare" än vad de är till för... :down: Så nu har jag mejlat och frågat hur vi löser det här eftersom måttabellen uppenbarligen inte stämmer... Jag har ingen lust att sitta och åka 2,5 h för att prova byxor liksom... :meh:

:banghead::banghead: Hatar att beställa grejer på nätet och så är det helt fel när det kommer... Vi hade beställt skyttebyxor åt dottern, velade mellan två storlekar men valde den större enligt hemsidans måttabell... Idag hämtade vi ut dem och de är alldeles för små... Det fattas liksom nästan 10 cm för att få igen dem... Enligt måttabell är dottern 8 cm "smalare" än vad de är till för... :down: Så nu har jag mejlat och frågat hur vi löser det här eftersom måttabellen uppenbarligen inte stämmer... Jag har ingen lust att sitta och åka 2,5 h för att prova byxor liksom... :meh:
Köpte skor från en katalog med jaktkläder, har strl 41, det slutade med strl 44 innan de passade. Jag sa åt dem att de nog fick justera storlekarna lite

Ibland ska man dock låta bli även om det är lockande ändå.
Ja båda måste ju vara med på noterna annars blir det elakt och mobbing oavsett om det är med folk eller fä. Ingen blir lyckligare av att någon blir ledsen eller förbannad på allvar.

Verkligen inte, fast det där med gränser är tydligen svårt för vissa.
Ja vissa har ingen känsla alls för stil och finess utan kör sitt rejs oavsett vad omgivningen tycker. Du skulle höra mina bästa kompisar och mig ibland, "hörrö ditt jävla kukhuve, vad har du ställt till med nu då" och liknande liksom när jag kommenterar grannen "men sluta dampa och agera istället" . :devil:
Jag får samma tillbaks ibland för alla vet att alla gör och säger likadant ibland MEN aldrig så det sårar nån för DET är elakt på riktigt.

Grannens dotter och jag brukar göra upp om ledarskapet aĺa griniga märrar och backar på varann och givetvis blandar sig hunden i det också. :laugh:

Man har inte roligare än man gör sig resonerar vi. :p

Och nu sitter vi i garaget och lyssnar på ljudbok. Jag var så smart att jag glömde ta med mig nyckeln, så nu måste vi vänta in sambon. :meh:

Ja vissa har ingen känsla alls för stil och finess utan kör sitt rejs oavsett vad omgivningen tycker. Du skulle höra mina bästa kompisar och mig ibland, "hörrö ditt jävla kukhuve, vad har du ställt till med nu då" och liknande liksom när jag kommenterar grannen "men sluta dampa och agera istället" . :devil:
Jag får samma tillbaks ibland för alla vet att alla gör och säger likadant ibland MEN aldrig så det sårar nån för DET är elakt på riktigt.

Grannens dotter och jag brukar göra upp om ledarskapet aĺa griniga märrar och backar på varann och givetvis blandar sig hunden i det också. :laugh:

Man har inte roligare än man gör sig resonerar vi. :p
Det är en annan femma när man känner personerna än om man inte känner dom förstås.

Och nu sitter vi i garaget och lyssnar på ljudbok. Jag var så smart att jag glömde ta med mig nyckeln, så nu måste vi vänta in sambon. :meh:
Hellre det än som för mamma, låset har gett sig igen så idag kunde hon bara låsa inifrån, vilket är dumt när man ska iväg :angel:

Krya på er ni som är dåliga.

Fått besked att katten är såld till en annan person :cry:
Bara hoppas att den får det riktigt bra i det nya hemmet.

:mad: usch så irriterande dåligt!

Du får gärna PMa vart det var någonstans, för vi skickar också efter en del jaktkläder och det kan vara bra att veta var man ska "dubbelkolla"... ;)

Vi har haft sk "ventilations-inspektion" i huset idag. Jag har hållit mig undan hela dagen. Kom precis hem efter lite tapas och några margaritas på kvarters-tapas-haket och hittar följande lapp på dörrmattan:
"Hej! Vi kommer och byter ut din ventil i badrummet imorgon kl 07.30 eftersom den inte var funktionsduglig. Leif"
VAD HAR LIVET EMOT MIG???
Hejdå sovmorgon. Skjut mig :banghead::banghead::banghead:

:mad: usch så irriterande dåligt!

Du får gärna PMa vart det var någonstans, för vi skickar också efter en del jaktkläder och det kan vara bra att veta var man ska "dubbelkolla"... ;)
:D Det här var inte jaktkläder utan tävlingskläder till luftgevärsskyttet, de står i princip av sig själva så de ska ju sitta ganska så tajt men det är ju bra om det går att stänga dragkedjorna... ;)
images

Sådana här typ, fast ett annat märke... Hade vi tänkt till så hade vi väntat till helgen som var och beställt av en annan som sålde på tävlingen men jag tycker att den är lite dyr... Så här i efterhand så kanske det hade varit smartast ändå... :crazy:

Vi har haft sk "ventilations-inspektion" i huset idag. Jag har hållit mig undan hela dagen. Kom precis hem efter lite tapas och några margaritas på kvarters-tapas-haket och hittar följande lapp på dörrmattan:
"Hej! Vi kommer och byter ut din ventil i badrummet imorgon kl 07.30 eftersom den inte var funktionsduglig. Leif"
VAD HAR LIVET EMOT MIG???
Hejdå sovmorgon. Skjut mig :banghead::banghead::banghead:
Kan du inte lägga ut en lapp åt Leif då att om han väcker dig så är han dödens... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 45 46 47
Svar
939
· Visningar
35 894
Senast: Scata
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka