Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en plantskola inte särskilt långt från mig, jag kanske ska ta en buss dit och kolla vad de har. Såg just att min citronfikus bara är 21 cm hög, jag måste ha missförstått, trodde den var 70 cm, antar att det är vad den blir till slut, äsch :down:

@MJLee jag säger nog som @Amha har du provat någon Aloe Vera växt? Jag har en som är helt hopplös på att överleva... Jag tror det var 10 år sedan om inte mer sen jag fick en stickling av en kompis, sen dess har den förökat sig massor och jag har i flera vändor delat, planterat om, kastat, sålt, planterat om osv... Den finns i 10 krukor här hemma :meh: Förra året hade själva "moderplantan" jag hade växt så högt att den var på väg att vika sig på mitten nästan, jag bröt av toppen och stoppade ner den i en egen kruka. Jag har nu två stora plantor och hundra små känns det som. Tre krukor står dessutom på golvet i köket, dom har bara innekrukor som det är hål i botten på så dom har fått vatten en gång på 2-3 månader, men nog fan dör dom inte ändå. Jag tror några skott skulle överleva om jag skickar upp till dig om du vill?

Kollar på Bletchley Circle S2, jäklar vad jag gillar den - har sett den redan. Har nu fallit för bonsaiträd. Skulle passa perfekt. Men tydligen kan man inte köpa en färdig?!?! :arghh:

Äsch ser nu att den inte kan placeras direkt över värme, vilket inte kommer att fungera. Jag blir snart tokig, var finns det en enkel snygg hög/bonsai växt som tål värme?!? @Trott tack för erbjudandet! Men jag skulle nog döda den också. Hur hög är aloe vera? Har för mig att den är låg?

Herregud! Nu har de satt igång igen! Förbannade snorungar, förbannade schlager. Vad i helvete håller de på med?! Det skallrar i alla fönsterna. :rage:

Bra att man är uppe i alla fall och läser på om fikus och bonsai (som jag definitivt inte ska köpa) hur snygga de än är eftersom de tydligen är svårskötta och dyra. :arghh:

Ja så kan man ju oxå göra om man vill hitta någon :D
Om han inte rättade dig så kan vi gissa att du har rätt namn i alla fall ;)

Ja alltså han går ju till dans klasserna jag går till. Jag är ju helt värdelös på namn så inte tusan kommer jag ihåg vad han sa, det börjar på V det var de enda. Han har ju inte fyllt i WhatsApp profilen ordentligt heller.

Hittade honom bland dans gruppens Facebook medlemmar dock ;) För jag tänkte att det här kan ju bli riktigt pinsamt annars :rofl:

Ampelliljor brukar det finnas gott om men de är för Nikita så de hinner inte självdö :D

Äsch hade verkligen hoppats på citronfikusen. Måste prata med Plantagen.

Fikusar är ju inte enklast, jag dödar dem snabbt. Fetbladiga växter typ paradisträd är enkla. Jag gillar elefantöron, söta och man ser på bladen när de behöver vatten. Sen tycker jag plantagen är hopplösa, allt är så hårt drivet så det döööör. Hellre några kronor extra i en bra blomsterbutik.

FUCK, jag tappade just en fyllning, höll på med tandtråd och då poppade den ur. Fattar inte varför tandläkare hela tiden rekommenderar tandtråd, enligt min erfarenhet gör det, det bara värre. :arghh:

Beställde precis cykel och några små tillbehör för 5000kr. EFTER att jag lagt beställningen upptäckte jag att de levererar paket till dörren, vilket inte är direkt önskvärt och jag vet inte ens om de kan komma in i porten här eftersom de inte bor här :banghead: :banghead: :banghead: Skrev direkt till kundservice och frågade vad sjutton jag ska göra nu. Hoppas att det löser sig på något vis... Blöh.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring