Vad hitta på

vinkelina

Trådstartare
jobbar för tillfället bara 50% På pappret heter de att jag skall jobba två dagar en vecka och tre nästa, dock varierar de och kan ha upp till 11 lediga dagar mellan passen.

Är rätt rastlös och vet inte vad jag skall göra. Vi har dessutom bara en bil för tillfället och min man är inte hemma före efter 17:30 så kan inte ta mig till stallet, är 12 km utan lokaltrafik en väg.

Går hemma och städar,tvättar,bakar,lagar mat,läser, slösurfar mm. Nästan alla vänner jobbar. Funderar på gymkort men är lite knepigt att ta sig till gymmet (där jag vill gå) och måste vänta till månadsskiftet för att ha råd. Knäproblem utesluter längre promenader

jobbar för tillfället bara 50% På pappret heter de att jag skall jobba två dagar en vecka och tre nästa, dock varierar de och kan ha upp till 11 lediga dagar mellan passen.

Är rätt rastlös och vet inte vad jag skall göra. Vi har dessutom bara en bil för tillfället och min man är inte hemma före efter 17:30 så kan inte ta mig till stallet, är 12 km utan lokaltrafik en väg.

Går hemma och städar,tvättar,bakar,lagar mat,läser, slösurfar mm. Nästan alla vänner jobbar. Funderar på gymkort men är lite knepigt att ta sig till gymmet (där jag vill gå) och måste vänta till månadsskiftet för att ha råd. Knäproblem utesluter längre promenader

Skaffa en cykel med dubbdäck och cykla till stallet? Om det är för mycket snö för att det ska funka att cykla ens med dubbdäck, ta en skidtur (inte till stallet då, men för att komma ut lite).

Skaffa akvarium. Det är en tidsslukare om man sköter om det ordentligt.

Läs en distansutbildning. Sök heltidsjobb.

Vad är anledningen till att du inte jobbar heltid?

Om det inte är ett hinder att vara "fullbelagd" (dvs ingen utmattnings, gtt i väggen etc) så hade jag studerat någon eller ett par distanskurser på halvtid i något jag tycker är kul. Brukar vara fritt upplagt och jag älskar att studera. Annars hade jag skaffat en cykel eller billig moped för att i alla fall kunna åka till stallet tidigare ibland för att sen umgås med sambon när han är hemma istället för att åka till stallet då :)

Kan du inte cykla så skulle jag skjutsa och hämta mannen så att jag själv fick mig iväg på aktiviteter.

Kan du inte träna hemma ändå? Det finns många sidor att hitta på nätet.

Vad är du intresserad av annars?

Kan di inte skjutsa mannen, sen åka till stallet och sen tillbaka och hämta honom? I stallet är det ju lätt att få extramotion- brukar ju alltid finnas projekt att ta tag i. Tex mocka andras boxar och få en slant tillbaka?

Men det låter som du är lite nedstämd?

Måla om någonstans :idea: (Men var försiktig, det där lilla taket blir snabbt några väggar när man ändå håller på, och sen ska man baara något mer också :angel:)

Cykla går tyvärr inte för mitt knä, och mannen jobbar 3 mil bort enkelväg så lite långt att köra honom varje dag.

Jobbar bara 50% just nu då jag har ett vikariat finns tyvärr inte möjlighet att jobba mera.

Jag har aldrig varit bra på att vara ledig, men känner att jag måste få in nått vettigt på dagarna nu (men huset är i alla fall rent nu)

Skulle som sakt vilja börja träna, kollade liten på youtub idag och hitta några pass som jag hoppas skall passa (har värdens sämsta koordinationsförmågan :p)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 794
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 482
Senast: Exile
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 985
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama