Vad heter dessa klädesplagg ?

Mynta2

Trådstartare
Har sett olika namnvarianter så som: Sparkbyxor, pyjamas med korta ben, bodies med korta ben osv. Men vad är det för något egentligen ? Något *rätt* namn måste dom väl ha ?

IMAG0017.jpg

Sv: Vad heter dessa klädesplagg ?

Jag fick en liknande av min kompis när min dotter föddes, köpt på polarn och pyret, en grön med gula kanter och en nyckelpiga på, har korta armar ooch med och knäppning i grenen. Där kallades dem för soloverall, gulligt!

Sånna har v massor :O) de är SÅ gulliga med strumpor och gympaskor.

JAg kallar de babyoverall eller overall bara.

Jaha, där ser man...många namn ;). Babyoverall, har jag aldrig hört talas om, men det var ju inte ett alltför opassande namn. Ser ju faktiskt ut som en overall...nässtan.

Kortärmad (och -benad ;) heldräkt, skulle jag kanske säga. Men det är svårt.

Fast den blå är ju i jeanstyg. Så då kanske man ska kalla den ena overall och den andra bodie ;)

Men man kallar väl inte en body med "krage" för skjorta för den ser ut som en skjorta (med knappar i grenen ;) )

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 767
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?