Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Det kan inte bli bättre om du drar ner på pasta/bröd och sånt? Kan skriva för mig själv att det triggar igång mitt sug rejält!

KL

Frukost: En rostad macka med smör, en med marmelad och så en stooor kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En macka med avocadoröra, skivad kycklingfilé och körsbärstomater.

Mellis: En morot med dippen som blev över från igår.

Middag: Takeout från den indiska restaurangen i min byggnad. Cashew korma, chicken chasni, fried rice och peshwari naan :love:

Kvällsgott: Ahlgrens bilar.

Brunch: 1 stor kopp té, 1 liten scones med sylt och smör, bacon och 1 löskokt ägg
Middag: 5 fiskpinnar, 1½ potatis, majonnäs och bostongurka
Kvällsgotta: Godis från hemmakväll, en såndär mini chipspåse och cola zero

Igår:

Frukost: Äntligen sub med smör, ost och skinka. Kaffe
Lunch: Makaroner med spenat-fetaoströra
Middag: Paj med diverse som behövde ta slut: frysta sommargrönsaker, ruccola, ägg, matlagningsgrädde, ost. Skalet gjorde jag på kvarg :)
Under kvällen: 3 öl :d, 2 veganska björnbärs-muffins, lite choklad och några chips

Idag:
Frukost: Havregrynsgröt med kanel, banan, jordnötssmör och havremjölk
Lunch: Pajen från igår
Fika: Semlor :d ska hem till mammi och baka
Middag: Får se vad som bjuds hos mammi :)

Jo absolut, det brukar bli mycket bättre då! Ska försöka ta ett ryck och fixa till min kost :p

Frukost: 4 havreplättar med soyagrädde, sylt och kokosflingor.

6e7987fca1e911e3a5a00eb3ec7026c3_8.jpg

Efter träning: 4 baconskivor och 2 mackor :banghead: skulle blivit äggröra också, men råkade hälla ner halva örtagårdsburken i röran...
Middag blir senare: Pho

a7a15dd891af11e3b523122a12c5375b_8.jpg

- 4 ägg
- 5 dl havremjölk (eller vilken mjölk som helst)
- 4 dl havregryn
- 2 tsk bakpulver
- ½ tsk fiberhusk
- En nypa äkta vaniljpulver (kan skippas)

Mixa ihop allt till en hyfsat slät smet, låt svälla en stund och stek sen :)
Dom är verkligen supergoda, och mättande, och känns nyttigare än vanliga plättar!

Jag brukar göra fisk med grönsakstäcke i creme fraiche-sås. Brukar bli ca 500 kcal/portion om man äter två medelstora potatisar till.

4 port
400 g valfri vit fisk
5 dl valfria grönsaker (jag brukar ta broccoli, ärtor, morötter och blomkål)
3 dl lätt creme fraiche
1,5-2 fiskbuljongstärningar
Massor (!) av citronpeppar alt. peppar och pressad citron
Lite riven ost på toppen

Blanda creme fraiche + smulade buljongtärningar + citronpeppar alt citron+peppar. Lägg fisk i formen, ha över grönsakerna, häll över såsen och toppa med lite, lite ost. Servera med potatis :)

Tack för det här receptet! Gjorde det nyss till lunch och det var supergott! :d

Tack för det här receptet! Gjorde det nyss till lunch och det var supergott! :d

Vad kul! Tycker också om det, har följt med i många år :) Skönt att du lyckades med receptet trots saknaden av den livsnödiga informationen att grantängen såklart ska in i ugnen :D

Ikväll ska vi äta köttfärslimpa, lingon, gräddsås och potatismos... Igen! Åt det förra helgen också :o men jag har haft cravings ända sen dess, min favoritmat! Vi kokar vitlöksmorötter och ärtor till också.

Haha jag lyckades lista ut det ;) Var lite osäker på temperatur och tid men körde det på 200 grader i ca 25 minuter och det blev bra :)

Frukost: två ostmackor
Lunch: pommes med ketchup
Middag: planerar McD. Bakfyllan vill ha donken-mat :p

Frukost: Min sedvanliga musli medmjölk :p
Middag: Spagetti & Köttfärsås. Skulle varit med färsk pasta men råkade köpa färsk potatis? Vet inte hur detta gick till alls :confused:

Dagens mat:

Frukost:
Havregrynsgröt med mjölk och torkade blåbär, valnötter, linfrö samt hemkokt lingonsylt :d
1 kopp kaffe med mjölk

Förmiddagsfika:
1 RAW bite bar
1 kiwi

Lunch:
Pasta med pesto, broccoli, sugar snaps och mozzarella

Eftermiddagsfika:
2 hembakade bröd med mesost och leverpastej (eller ja, en macka med vardera pålägg, att ha det på samma macka låter vedervärdigt)
1 röd grapefrukt
3 bitar mörk choklad
1 kopp kaffe med mjölk

Middag:
1 stor smoothie gjord på banan, ananas, hallon, kvarg & jordgubbskvarg toppad med rostad kokos, valnötter, vaniljkvarg och torkade tranbär
Äggröra på två ägg och grevéost
1 flapjack

*mätt och belåten*

KL

Frukost: Havregrynsgröt med russin, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Ett halvt naan-bröd med lite överbliven chicken korma.

Mellis: En rostad macka med smör, ett glas mangosmoothie.

Middag: Ankbröst med plommonsås, potatis och ångkokt sparris.

Kvällsfika: En apelsinchoklad-cup cake och en halv flap jack. En kopp te med mjölk.

Haha jag lyckades lista ut det ;) Var lite osäker på temperatur och tid men körde det på 200 grader i ca 25 minuter och det blev bra :)

Ja det är ju färdigt när fisken är färdig så du tänkte nog rätt. Tror jag brukar köra något liknande :)

KL

Ikväll ska vi äta stekt lax i citron- och dillsås med pressad potatis och kokt sparris.

kl

Idag
frukost
två skivor danskt rågbröd med leverpastej emellan
fika en kopp svart kaffe
fika 2 en kopp vanilj-te
lunch en halv skiva dansk rågbröd med leverpastej på, vaniljyoghurt med frysta bär och kanel och en kopp mango och persika-te

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
2 468
Senast: WS6
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 004
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama