Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

KL

Igår:

Frukost: En skål yoghurt och en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En macka med salami, två glas vatten.

Mellis: Ett äpple, två glas vatten.

Middag: Tomatsoppa med några pastaskruvar, en macka med salami, ett glas vatten.

Fika: En kopp varm choklad.

Idag:

Frukost: En rostad macka med smör, en skål yoghurt och en kopp kaffe med mjölk.

Efter gymmet: 0,5 l vatten, en matsked jordnötssmör.

Lunch: Äggröra på 1 ägg, samt en macka med salami och ett glas juice.

Middag: Sallad med kyckling, tomat och fetaost. Ett glas vatten.

Fika: Blir popcorn och VitaminWell till bion.

Fin matdag känner jag

Frukost: Youghurt
Lunch: Räkmacka å en burk läsk
Middag: Kommer bli kebab eller pizza

Askass matdag. Missade lunch pga satt i en båt mellan ca 10.30-14.00 och sen kom jag hem runt 16.00.
Frukost: Yoghurt, musli, två mackor med leverpastej.
Fika: Två mackor med leverpastej
Efter 16: Två knäcke med smör, en banan
Nu: Husets pyttipanna med två ägg

Dör av hunger!!

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Efter gymmet: Två matskedar keso, ett glas äppeljuice, tre glas vatten.

Lunch: Ugnsbakade morot & palsternacksstavar med fetaost, två glas vatten.

Mellis: Två kex med vitlöksost, en klase vindruvor, en kopp te med mjölk.

Middag: Limekycklinggryta med ris och sallad, ett glas vatten.

Mellis: Några flingor och några vindruvor samt en kopp te med mjölk.

KL

Frukost: havregrynsgröt med banan, mjölk, kokos och honung.
Mellanmål: en banan
Lunch: pasta, köttfärssås, tomat
Mellanmål: liten macka med skinka och avokadoröra
Middag: blir nog kycklinggryta, ris och grönsaker

KL

Frukost: Musli och vaniljyoghurt
Lunch: Samma som ovan + kaffe + ett glad mangoapelsin juice, smaskens :D
Middag: Korv i olika kryddstyrka med mos

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, kaffe med mjölk.

Lunch: Två knäckebröd med ost, en portion hallonyoghurt och en kopp te med mjölk.

Mellis: En näve russin, en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Svamprisotto, lite vitlöksost och två glas vatten.

Efter träning: Melon och vindruvor med keso, en kopp te med mentolhonung och två glas vatten.

KL

Frukost: Havregrynsgröt med äppelbitar, en kopp kaffe med mjölk, ett glas färskpressad apelsinjuice.

Lunch: En varm macka med ost, två skivor melon, en kopp te med mentolhonung och mjölk.

Mellis: En liten macka med salami, te med mentolhonung och mjölk, ett glas färskpressad apelsinjuice.

Middag: Pasta med tonfisk, morötter och krossade tomater, en liten bit vitlöksost och ett glas mjölk.

Mellis: Morotsstavar med lätt crème fraiche-dip, en kaka och en kopp te med honung.

KL

Frukost: Mannagrynsgröt med äppelmos
Lunch: Potatis och purjolökssoppa
Övrigt: Popcorn och lite lösgodis
Kvällsmellis: Proteindryck

Igår gjorde vi en jättegod middag, inspirerad av förra helgens middag som jag och Killaloe gjorde. :d
Det blev ugnsstekt kyckling täckt med olja tillsammans med bladpersilja, currypasta, vitlök, rödlök, salt och peppar. I samma form rostades hela morötter från trädgårdslandet. Till detta ris kokt med vegeta samt hemmagjord rosépepparsås. Supergott och ungefär hur länge sen som helst jag åt en sån traditionell rätt, ris och kyckling.

Idag ska vi göra tacopaj med nötkött, paprika, majs, purjolök, fetaost och vanlig ost. Imorn blir det en gryta med kött från kotletter och det sista gottiga från landet; potatis, morot och kryddor antagligen.

KL

Frukost: Flingor (Kellogs albran eller vad det nu heter) med mjölk
Mellanmål: En protein-bar
Lunch: 1 och en halv Gorbys-pirog med ketchup och majs
Mellanmål: Som frukosten ^^
Middag: Ska prova på att laga hemmagjord falafel. Har kokat kikärtorna själv och till det blir det tzatsiki, sallad och couscous.

KL

Middag: Pastasallad (Guds gåva till människan)

Har en sån där "Vadå, måste man äta också??"-dag. Dvs ingen som helst hunger och ingen lust att laga mat = jaha, just det, äta måste man ju - bara att gå till ICA och plocka ihop en sallad!

Middag: Ska prova på att laga hemmagjord falafel. Har kokat kikärtorna själv och till det blir det tzatsiki, sallad och couscous.
Åh, det gick inget vidare va? :( Nästa gång du provar att göra falafel så blötlägg bara kikärtorna och låt bli att koka dem. Har gjort samma misstag själv.

Det gick faktiskt riktigt bra! Blötlade dem väl över 8 timmar som det stod på paketet och kokade dem sedan i 45 minuter. Det receptet jag följde hade kommentarer om att det var det sämsta receptet de använt och att de bara föll sönder vid stekning (läste kommentarerna när jag var klar) men för mig gick det riktigt bra och de blev riktigt goda. Kanske bara var nybörjar-tur :o

Frukost: tekaka med smör å en kopp nyponsoppa
Lunch: samma som frukost
Middag: blir nån korvrätt som innehåller färska tomater och scharlottenlök

Men hur gör man för att falafeln inte ska få konsistens som typ grus när kikärtorna inte kokas? När jag en gång testade att använda okokta (men väl blötlagda) kikärtor blev falafeln nämligen sådan. Lite tuggmotstånd är trevligt men det ska ju inte knastra mellan tänderna O_o

Idag har jag ätit avokadosallad till lunch, äppelpaj till efterrätt och just nu står det kycklingklubbor, potatis, zucchini, tomater och lök blandat med en örtolja (basilika, vitlök, chili) i ugnen. Ska strö över lite oliver och fetaost precis innan servering, blir nog gott :d

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 439
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 998
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30