Vad har ni på benen?

Sv: Vad har ni på benen?

Föresten, pegasusskydden verkar täcka mycket av karleden, kan man ha boots till eller får det inte plats? Jag tänkte köpa pro choice boots på euro horse men det är ju onödigt om jag inte kan använda dem...

Funkar bra med boots+skydd för oss. Har man neopreneboots, som jag upplever går lite högre upp, tar man på dessa först och justerar sedan nedersta knäppet på skydden som är lite elastisk. Pro choice boots är väl dessutom ganska bra formade, så de borde inte vara ivägen...

Hmm..

Vi har easyboots om vi jobbar pa otacka underlag - de ger fint grepp i skitiga coraller nar man flyttar kossor och skyddar bra mot vassa stenar.

Pa en har vi bellboots (minns inte market, far kolla sen) for han slar garna bakhov i framhov nar man "trycker pa".

Det hander att det aker pa nagra proC pa vissa av hastarna nar det ar teamroping pa g, ser ogarna att de slar i frambenen nar de vander.

Overlag anvander vi mkt lite skydd, men har en del som ligger och bara ar.

Lindor anvander vi inte. Det som ar absolut viktigast for oss ar easybootsen - men man ska komma ihag att satta pa "strumpan" annars ar det latt hant att de skaver lite.

Hur ser easybootsen ut? Har du någon bild? Tror inte att jag har sett såna förrut, eller så har jag bara dåligt minne. :)

Mindes fel namn ;) Simpleboot heter den...

http://www.cavallo-inc.com/media/video/cavallo2.html

far se om det dar funkar, annars kan du googla cavallo simple boots.. :)

De har verkligen funkat over forvantan for oss! I hostast red vi och hjalpte till pa en annan gard har, och de kossefallorna hade inte blivit rengjorda pa lange sa hastarna gick med skit, muck o lera langt over knana. Men bootsen gav dom bra grepp och Satt kvar! Bara ett av fastena som oppnat sig, men bootsen flyttade sig inte en millimeter. Sa vi ar lite "fans" for boots som dom har :)

*KL*
Lite OT

Är det någon som vet om man ska beställa en storlek större till bakbenen när man köper Pro choice Elite? Eller ska det vara samma storlek som fram? :)

Pro Choice Elite har speciella skydd för fram och bakben. Du kan alltså inte sätta framskydden bak och vice versa.

Nej det vet jag. Men om jag har M frambensskydd, ska jag då ha M på bakbensskydd? :) Hoppas ni förstår hur jag menar :D

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Mirre
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix