Vad har ni ovanför soffan?

niardasp

Trådstartare
Jag har målat om hemma och köpt ny soffa men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha ovanför - det ser så tomt ut just nu! Hur ser det ut hemma hos er? Tavlor, spegel?

Jag har målat om hemma och köpt ny soffa men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha ovanför - det ser så tomt ut just nu! Hur ser det ut hemma hos er? Tavlor, spegel?
Vi har två soffor, över den ena hänger en hästtavla, en teckning på ett hästhuvud :) och över den andra inget men tidigare hängde där ett släktporträtt.

Har två soffor.
Över 3 sisten är det 2 tavlor, ovanför 2 sitsen är det en hylla som är kattens.
Båda väggarna förgylls med en megaful tapet (hyreslägenhet) :yuck:

På nedervåningen står den mitt i rummet (rätt långt rum), med katträdet precis bakom och sen ett skrivbord bakom det.
På övervåningen sitter just nu väggdekor i form av en mening ovanför soffan.

Jag satte upp ett enkelt, ganska långt, hyllplan ovanför vår soffa för att bryta tavelkaoset som råder i mer eller mindre hela lägenheten. På hyllan står numera lite ljus och *trumvirvel* fler tavlor :D Men det ska dit lite annat så snart jag kommit på vad...

Jag har två soffor uppe, den ena står till hälften under ett fönster. Det är tavlor ovanför båda, en som morfar målat åt mig efter ett av mina foton (Sonfjället :love:), ett tryck av en uggla av Lennart Sand, två rostryck av Redouté samt två etsningar av Borglind ovanför soffan som är till hälften under fönstret.

Jag är inte nöjd med konsten där och ska byta ut och hänga om när jag får tid och lust.

Soffan på nedre våningen står under ett fönster och gästsängen har ingen konst ovanför sig ännu, jag håller på att göra om i det rummet (salong kombinerad med gästrum :D).

Jag har ingenting ovanför soffan eftersom jag och kombon inte kom överens om vad vi vill ha där, sen lät vi det bara vara. Jag är väldigt sugen på en riktigt stor, maffig canvastavla dock eftersom det är en rätt stor yta och finns så många fina. Har även funderat på såna här stickers med motiv eller ordspråk man klistrar upp på väggen, det som gör mig tveksam är om det är enkelt att få bort dem om man ändrar sig... Sen finns det ju speglar i olika former som är lite läckra, såg på wish bl.a. en stor fjäder och har för mig jag såg några små i form av fjärilar.

Är tomt över vår soffa, har inte hittat ngt som känns bra men planen är tavlor. Ska ta tag i det efter vi flyttat, nu får det fortsätta vara tomt sålänge..

En ful, målad måne :meh: som det har varit jättesvårt att göra något vettigt av. Men så tog vi fina familjebilder hos fotograf och de funkar faktiskt tillsammans med månen. Tills jag kan måla om that is...
19227803_1350663534987452_711628917911322624_n.jpg

Jag gillar tavlor av Owe Gustavsson, jag har två Tintin .
Tills-Owe-Gustafson-Hommage-to-Herg-and-Tintin-Milou_1q35bk9

Nacimiento-de-tintin-Owe-Gustafsson-500x600.png

Däremot inte över soffan. Hade kunnat tänka mig den här där:
Tills-Owe-Gustafson-Fem-myror-Fyra-elefanter_8773an

Sen har jag en tavla som är 1,8 m hög och 1 meter bred. Ett par som dansar, en gammal Cannes filmfestivalaffish från -89. Som står bredvid soffan.
Är glad i tavlor men tycker det är dyrt.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 062
Senast: SaraXX
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka