Vad har ni ovanför soffan?

Kinesisk kommunistpropaganda och hästtavlor (som det är väldigt tydligt att de inte är skapade av en hästmänniska ;) ).

xKudYicg.jpg

Jag har målat om hemma och köpt ny soffa men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha ovanför - det ser så tomt ut just nu! Hur ser det ut hemma hos er? Tavlor, spegel?
Just nu har jag ett fönster ovanför den ena soffan och den andra soffan står mitt i rummet. Men tidigare har jag haft tyg bakom soffan. Jag har köpt en stor bit (t ex 3x2 m) av ett tyg som jag tycker om och hängt upp på en rullstav. Exempel (som inte är mina):
tavla1_160335178.jpg

963aef6f6ce149b345aa820b015b0014.jpg

PB251932_thumb%5B5%5D.jpg

min soffa står mitt i rummet men har här ett litet bord med blommor och en kandelaber på bakom, samt en golvlampa. Hade jag haft den mot en vägg så hade jag velat ha en större tavla bakom :) mina föräldrar har en stor batik tavla med hästar aom alltid stått över soffan som jag tycker om :), har planer på köpa dess syster som är med samma häst/ älv tema men ha över tv bänken. Min tv är så liten att det är helt tomt och dött på väggen bakom :o.

Jag har målat om hemma och köpt ny soffa men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha ovanför - det ser så tomt ut just nu! Hur ser det ut hemma hos er? Tavlor, spegel?
Vi köpte en fototapet av ett zebrahuvud och tapeterade på en skiva,satte lister runt och hängde upp ovanför soffan. Väggen bakom soffan är röd så svart/vitt passar bra in:)

Vi har två soffor, över den ena hänger en hästtavla, en teckning på ett hästhuvud :) och över den andra inget men tidigare hängde där ett släktporträtt.
Jag får revidera mitt svar lite, det var inte en utan tre hästtavlor ovanför den ena soffa när jag tittade efter, en större och två lite mindre och i den andra soffan ligger(!) en häst, dvs. skinnet efter den :)

Jag har tre (!) soffor. Den ena (stora) står under fönstren, för att väggen mitt emot var enda där tvn hamnade naturligt, så där hänger av förklarliga skäl ingenting.

Över den andra finns ett väggcitat som alltså fanns där före mig. Över den tredje finns i nuläget ingenting, men det kommer bli en tavla där. Förmodligen en förstoring på någon av hästarna.

Jag har en stor spegel som jag fick nån gång i början av 80-talet, har ingen annan plats att hänga den. Har inte ens hängt upp någon av alla mina tavlor sedan jag flyttade hit -05. :o

I förra lägenheten 2 stora tavlor. (förstorade fotografier) på mig och min häst Sunny i svartvitt.

I förra huset en hästtavla på ett huvud. modell mindre då det var mellan 2 fönster.

I nuvarande hus har vi 2 stora fönster och knappt någon plats alls på väggarna för tavlor.

I vardagsrummet nere finns det svävande hyllor med modellbilar på. Kompromiss med min man.

I vardagsrummet uppe står soffan fritt i rummet, och bakom så finns det inget uppsatt.

22068842-1643587792369977-1270969360-o.jpg

Tändare o rökelse till höger. Bilder på pappa från när han var liten. En häst och så ett ljus. Har inte direkt haft någon annan plan är "hålla borta från katterna" med den där hyllan.

poster_kit_Dandelion-01.jpg

Är så sugen på att ha denna ovanför soffan, har tittat på den länge. Men har egentligen ingen given plats för den.
Eftersom den är relativt smal så funderar jag på om man ska ha en tavellist i ek bredvid med lite personliga svart/ vita foton.

Jag har en sån där rund ljushållare merdmassa koppar hängandes ovanför min soffa (den typen av ljushållare som var modern på början av 2000-talet och som alla i lyxfällan alltid har på sina väggar. :D jag brukar skylla min dåliga ekonomi på den och feng shui :angel: )

Planen är dock att någon gång tapetsera om från den smutsgula tapeten vi har nu till något med mer mönster och i annan färg - då kommer det antingen bli en stor tavla eller inget alls bakom beroende på vad för tapet vi (jag? :sneaky: ) väljer :)

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 062
Senast: SaraXX
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka