Vad har ni gjort idag?

Ätit frukost, gått på promenad, ätit mellanmål/lunch, varit i stallet ganska många timmar och ridit två hästar, promenerat med en häst, och fixat sånt där som man alltid har att göra i stall. Sedan har jag även hunnit med att planera mat för hela nästa vecka, handlat och ätit middag :)
Resten av kvällen tänker jag bara ta det lugnt, har två böcker jag gärna vill läsa men är inte så säker på att jag kan koncentrera mig på dem :down:

Idag har jag gått upp, gått med hunden, rensat kattlådorna, ätit frukost, sminkat mig, cyklat till tåget, sprungit runt på jobb 12-18.30, cyklat från tåget, rensat kattlådorna igen och nu ser jag och sambon film :D

Vaknade före klockan, gick upp och njöt av känslan av lyx med tid för en lång, lat frukost :)
Sen har jag varit iväg och köpt sadel, fikat, fixat stallet, städat undan massa onödiga saker från köksbänkarna, skurat kaklet i köket, tvättat en maskin i dag igen, planerat lite jobb och gjort allt för att undvika att skriva på projektplanen för skolan :cool:

Klev upp klockan fem, åkte en timmes bilfärd till jobbet. Blev till slut övertid då det såklart ska strula en massa med tekniken nu i nya myndigheten :banghead: Klockan 17 fick jag kliva av mitt pass och åkte direkt till stallet. Mockade ur två kärror bajs från Sir Crapalot och Dr Poolittle, fodrade De tre fluffetörerna och kollade sedan på saddle shoes, brogues och femtiotalsinredning på pinterest med stallägaren medan vi drack te.

Därefter åkte jag hem i stormen, lyssnade klart på Paganinikontraktet och rullade in på City Gross-parkeringen. Fyndade enorma mängder mat för ynka 230:-. Kom hem till 22 och har sedan dess tittat på Downton Abbey och ätit gorgonzola :o En sjukt lång dag.

I morgon ska jag städa. Och dricka vin.

Vaknade vid 11 idag igen och efter frukost påbörjades operation paella tillsammans med sambon och ett par timmar gick åt att handla mat och tillaga den. Sedan slappade jag ett par timmar, löste ett korsord med hästtema tillsammans med pappa, promenerade en timme ungefär, åt middag med en vän och kvällen avslutades på Sjätte Tunnan med sambon och ett par krus mjöd.

Hann somna innan jag skrev i tråden igår :o

Dagen började i alla fall med strömavbrott och då datorn var urladdad passade jag på att storstäda hos fåglarna. Sedan pluggade jag på klassiskt vis, med papper och penna, innan jag gick ut på en långpromenad. Otroligt härligt och välbehövt. Kom hem, pluggade ännu mer. Drack te och spelade sällskapsspel med familjen och sedan plugg igen. Avslutade dagen med att gå och kolla på en match :) Rätt bra dag ändå!

Jag har visst glömt skriva här :o
Men gårdagen såg ut mest som varje dag ser ut för mig. Var till stallet och red två hästar, hälsade på hos en släkting ett par timmar, lagade mat ett par gånger och tog en promenad.
Jag är för tillfället sjukskriven, så jag har "all tid i världen", men jag förstår inte hur man hinner med såna vanliga saker som jag gör och ändå jobba heltid :o

Idag ska jag rida 2-3 hästar, gå en långpromenad med hundarna, handla, tvätta och städa. Det är en ganska fullbokad dag för mig...

Igår vaknade jag vid 11, promenerade in till stan för att träffa en vän. Vi gick runt lite på stan och åt lunch på Vapiano. När jag kommit tillbaka hem till mina föräldrar igen tog jag en kort promenad med sambon, stannade till på Extreme Food för att köpa chips och sydde sedan en gardin som jag ska ta med hem. På kvällen gick jag ut och åt crêpes med sambon och avslutade kvällen med drinkar på Vampire Lounge.

Igår vaknade jag också vid 11 tiden, var tvungen att ha larm då jag efter månaders arbetslöshet vänt dygnet rejält! Jag hyrde en agilityhall för 350 spänn och lekte lite med min hund där, hon hade jätteroligt och jag också så detta lär vi göra om!

Idag så åkte jag och pojkvännen och bytte en kofta från M till L då medium var för kort i ärmarna. Nu är jag hungrig.

Är mer effektiv än vanligt iallafall. :angel:

Gick upp vid halv 10, gick med hunden, lagade frukost, satte på en maskin tvätt, rensade kattlådorna, tog det lugnt i soffan, gick en timmes skogspromenad med hunden och svärföräldrarna + deras hundar, fikade hos svärisarna, åkte hem och skrev veckomatsedel + handlingslista, åt sen lunch och kollade klart på en film, hängde tvätten, handlade och nu sitter jag i soffan innan det blir dags att laga middag :) Allt med min sambo.

Gick upp vid elva idag igen, tittade på senaste avsnittet av På Spåret och sedan Carl Einar Häckners varieté på TV. Har packat resväskan för hemresan imorgon, ett projekt som krävde millimeterprecision, och förberett mig för en anställningsintervju. Nu blir det snart middag och troligtvis film.

Tränat, fixat stallet, tömkört, tvättat (idag igen, det verkar vara ett återkommande tema, tänker inte på att jag gör det...), löst korsord :p Sen har jag insett att det är söndag och då ska man vila :up:
Får nog försöka använda de två återstående lediga dagarna till att öka tempot lite inför onsdagen!

Vaknade för sent efter 3-4 timmars ynklig sömn och skyndade mig till morsan. Väl där så ägnade jag förmiddagen åt att hjälpa hennes sambo med flyttgrejer. Därefter åt jag pizza :D Gick sedan 1½ mils hundpromenad och har därefter bara vilat och druckit te. Nu äter jag glass. Justja, jag betalade lite hundmat som jag beställt också och har slösurfat efter jobb att söka utan att komma egentligen någonstans.

Nu ska jag fortsätta slappa resten av dagen, sova tidigt och förhoppningsvis ha energi till allt möjligt imorgon :)

Gick upp vid 9, packade väskan, pluggade någon timme, läste ut den första Harry Potterboken och tog sedan flyget hem. Sedan dess har jag bokat en sommarresa (wohoo!), beställt en kursbok, packat upp all packning igen, kollat på sista avsnittet av historieätarna (:cry:) och nu på kvällskvisten har jag pluggat 1,5 h. Imorgon blir det råplugg för hela slanten!

Nu är jag back on track igen efter allt tentaplugg!
Igår gick jag till gymmet på morgonen, hem och duscha snabbt och sedan träffade jag my gang för härlig shopping och lunch. Väl hemma pluggade jag cirka en timme och gick sedan på en supermysig middag.
En bra dag med andra ord! :D

Vad gjorde ni igår?

Låter som en härlig dag!

Jag gjorde i princip ingenting igår, sov länge, låg kvar i sängen och pratade med sambon ännu längre, beställde pizza, tittade på serier, spelade lite, läste lite, tränade 10 min hemma, gick ut och handlade mat, lagade den och tittade på mer serier.

Igår sprang jag efter minste sonen hela dagen, han har lärt sig klättra. Tränade en liten stund hemma på min hållning. Var ute på promenad/powerwalk/joggande. Funderade på att öppna skolboken men valde att laga mat istället för sambon.

Idag har jag redan tillbringat tid att titta på när sonen var på skidskola, lyckades få 20 minuters promenad under tiden i riktigt snörusk. Pluggat 1 timme, påbörjat projekt:damma. Snart ska jag påbörja matlådor till sambon (han i sin tur kör snö, och beräknas väl komma hem lagom till läggdags. Sen blir de 5 dagars jobb hemifrån för honom) Sen det där vanliga i mitt liv; jaga småbarn, laga mat till mig och barnen, städa, kanske plugga mer och ja givetvis damma klart. Borde hinna med att träna en liten stund på magövningarna, 4 fingrar emellan de delade magmuskler trots 13 månader efter snitt känns sådär :crazy:

Idag har jag:
- gått upp och gått ut med hunden
- rensat kattlådorna
- ätit frukost
- sminkat mig
- cyklat till tåget
- åkt till jobb och jobbat kortpass
- cyklat hem från tåget
- gått långpromenad med hunden
- lagat mat
- tittat på tv
- klippt klorna på alla djuren
- rensat lådorna igen
- dammsugit
- plockat ur/in i diskmaskinen
- diskat lite förhand

Allt medan min sambo "bara" jobbat :D

Idag tog jag lite sovmorgon. Det behövdes. Vanligtvis blir det lång hundpromenad på morgonen innan jobbet men nu bestämde jag mig för att ta den på eftermiddagen istället.

Nåväl. Vaknade, gick till morsan som skulle vara hundvakt, åt frukost och gav mig iväg till jobbet.
Efter den korta jobbdagen åt jag lunch och tog en jättefin långpromenad ute i naturreservatet. Därefter blev det en promenad till centrum där jag köpte tre par träningsbyxor och massor av mat :p

Kvällen spenderades sedan med morsan. Vi spelade spel, tittade lite på tv och hade det jättefint.

Nu har jag precis anmält mig till en utbildning jag verkligen vill gå och så väntar en kopp te på mig :D

Idag hade jag ett tidigt möte på gymmet och tränade lite efteråt. Käkade frukost och städade lite hemma. Åkte sen in till stan för att käka lunch med sambon på bästa burgarstället. När jag kom hem igen mejlade jag med rekryterare och sedan spelade jag tills sambon kom hem. Då gick vi och handlade, stekte pannkakor och tittade på House.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 785
Senast: Migo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 092
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V