Vad har ni gjort idag?

Maleficent

Trådstartare
Jag har märkt att jag är som effektivast när jag på något sätt måste redovisa vad jag åstadkommit under dagen. Har försökt med att blogga, men det tog mer tid än vad jag tänkt mig och effekten blev därmed den motsatta. Så då tänkte jag försöka här istället!

Konceptet är enkelt. Dela med er av allt ni har gjort under dagen och se hur effektiva/ineffektiva in varit :bump:

Dagen är inte riktigt slut än, men jag tänkte börja ändå!
Började dagen med en härlig powerwalk medan alla andra sov. Därefter har jag försökt att plugga lite (gick segt och därav tråden :D) men gick sedan över till att läsa lite skönlitterärt istället.

Allt som allt har dagen varit hyfsat ineffektiv trots en god start. Men man kan väl inte begära alltför mycket när man är bakis?

Kul initiativ! Jag är nog också lite som du.

Jag har gått på en lång promenad och varit till stallet idag. Och så har jag lagat mat och ätit. Det är inte så jättemycket, men jag tycker ändå det är helt okej med tanke på att jag bara lyckades sova tre och en halv timme i natt.

Har varit hos föräldrarna och ätit mat, umgåtts med mini och kollat på lejonkungen 3 :p
Effektiv dag :p

Insåg just att jag borde ha plockat in leksakerna från baksidan. Ska bli blåsväder tydligen, blåser lite redan nu. Doh! :banghead:

Bra initiativ! Fast jag tror jag mer behöver skriva ner vad jag gjort för att inse att jag faktiskt gjort tillräckligt och inte behöver vara sur på mig själv för att jag inte gör mer. Om det är ok att komma med då?

Tillbringade dygnets ljusaste timmar i stallet :love: mockade två boxar, något mer stökiga än vanligt efter nyårsnatten, och red en häst. Pysslade lite extra och njöt av känslan att inte ha bråttom över huvud taget.

Eftermiddagen tillbringades med hemtenta... Har korrekturläst, gått igenom referenser och lagt till några detaljer på ett par frågor. Sedan skickade jag in eländet, med 4 dagar till godo :bump:

Nu försöker jag komma igång med projektplan för vårens examensarbete. Letar motivation och inspiration, men vet inte vart jag ska hitta dem :confused: Det är ju så mycket roligare att läsa trådar på Buke :p

Ja just det, har tvättat en maskin, dammsugit köket, fixat och ätit lunch och nu även ätit middag (men den fixade sambon).

Önskade jag hade kunnat svara nått i stil med städat hela lägenheten, tränat på gym, pluggat, pluggat några timmar och sen lagat mat. Men tyvärr så hemskt nog startade jag året med att köra porslinsbuss halva dagen, äta en slafsig kebab för att sedan ligga raklång på soffan.

Skönt det ska bli att jobba imorgon

Jag har inte gjort många knop alls. På morgonen tog jag en liten ridtur barbacka och sedan mockade jag 4 boxar. Det är väl ungefär allt jag gjort. Jag har inte ens lagat mat, mer än kokat lite broccoli.

Dagen har varit rätt ineffektiv, trodde jag tills jag läste här. Då visar det sig att jag varit rätt effektiv ändå :eek:

1 timmes promenad i härliga regnslasket med sambo och barnvagn.
Letat regnkläder till liten och termokläder till stor på nätet. Hittade skidoverall 3 mil bort, så 1 timme i bilen för en overall till nästa helgs slalomskola.
Hem och ner i tvättstugan, sen upp och besvara mail.
Busat med liten, smsat hela dagen med en bekant om utbildning hon vill gå, nu ska jag städa lite och sen slå ner rumpan i datastolen framför en film eller fler :angel: Sen får sängläsningen bli att börja läsa på inför provet om några veckor.

Varit förkyld men skulle vara duktig och åka till jobbet ändå. Började må illa på bussen så mer eller mindre vände i dörren, går ju inte att jobba när man mår illa..
Fick skjuts av en vän hem och nu sitter jag här och pillar på mitt examensarbete. En riktigt dålig dag skulle jag säga men nu fick jag ju lite extra tid till arbetet i alla fall.. :up:

Just det! Jobbade ju till fyra i natt så inte heller så konstigt att jag sov länge och varit seg.

Jag gick upp imorse, fick frukosten serverad av sambon :D Sen degade vi i soffan innan vi åkte till skogen med hunden på eftermiddagen, handlade lite, lagade tacos och nu ser vi film.

Sjukt ineffektiv dag! Men imorrn är det jobb igen :)

Sov till 11. Tog en kort promenad. Satt och tittade på när sambon installerade en ny TV till sin mamma. Åt sen frukost serverad av nämnda mamma. Sen åkte vi hem och sen dess har jag bara kollat på TV, surfat på buke, ätit middag och en massa clementiner :D

Ganska lagom för att vara nyårsdagen ;)

Det här är väl sämsta jäkla dagen att skriva i en sådan här tråd egentligen, men vad tusan! Jag har sovit till 12. Sett Föräldrafällan (nostalgiii!) samtidigt som jag åt frukost. Städat/rensat bokhyllan. Surfat på Buke, Facebook och bloggat. Fikat. Ätit middag. Gjort marsipangodis. Fikat igen. Sett Downton Abbey. Och nu sitter jag här med min laptop igen...

Sådärja, nu kan det bara bli bättre - eller åtminstone mer produktivt - resten av året :D

Har passat kompisens hund. Läst en bok. Annars har jag nog inte gjort något speciellt. Slappat framför tv:n med godisskålen, på en torsdag. :angel:
Även filat på en filmidé som jag nog ska skriva ner. Bara för skojs skull. ;)

Trodde jag gjort lite men när jag började tänka efter så var det inte så himla lite iaf.

Vissa saker kanske inte passar in på "effektiv" men mer på "välinversterad" tid. Låter så prestationsbaserat med effektiv tkr jag ;)

Sov till 12 såhär dagen efter. Åt frukost, diskat och plockat undan i köket, gett kaninen mat, plockat undan i hallen, tvättat/slängt in i tumlaren/hängt upp/vikt tvätt, tittat på bio med sambon, handlat lite, gått med hunden och sedan intagit middag som sambon lagat, vattnat blommorna, gett kaninen mat igen och sen surfat runt lite här. Istället för att sova..hittade ju massa bra trådar nu:cool:

Har inte gjort många knop alls och så kommer det nog vara tills jag åker hem igen på måndag.

Sov till 11, gick ut på promenad och lunch med sambon. Sedan förflöt ett par timmar med jag vet inte vad, men antagligen mest buke-häng. Sedan mer mat och sedan körde vi ett par omgångar av ett spel jag gav sambon i julklapp.

Känner mig ganska ineffektiv idag, men trots allt har jag gjort litegrann.

Städat upp en del i lägenheten efter gårdagens nyårsfest. Körde ett par diskmaskiner, men har en del städ och disk kvar tills imorgon.

Jag har varit i stallet. Jag fixade till åt min häst och kelade litegrann. Dessutom assisterade jag när stallkompisen skulle kastrera sin unghäst.

Jag har dessutom haft två vänner här på pizza och lite eftersnack. Dessutom har jag tagit hand om en sambo som varit bakis hela dagen, och det kräver ju en del det med.

Och all tid som funnits över imellan allt detta har spenderats framför datorn och mitt favoritspel, Dragon Age :)

Jag har blivit kaninägare idag :D Sigrid och Svea fick de heta och de är av lantrasen Mellerudskanin.
10864821_210284495813217_15375_n_54a5dd65e087c31bf42966c8.jpg

Idag har jag varit lite mer produktiv, vilket i och för sig inte är särskilt svårt med tanke på hur gårdagen såg ut...:p

Gick upp vid 9 och åt frukost, spelade sedan flöjt i någon halvtimme, duschade, klädde på mig, tentapluggade 11-14, hade några vänner över på fika, tentapluggade igen 16-18 och sedan lagade jag mat. Nu har jag just ätit middag med familjen och planerar att läsa, läsa, läsa resten av kvällen. :love:

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 785
Senast: Migo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 092
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V