Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Jag har:

Ett Cliff Barnsby m engelsk nosgrimma
Jättenöjd med detta, men nu börjar det bli lite väl slitet, hästen har dessutom stigit på det (eller tygeln) så ena "sidstyckesflärpen" är en dm kortare än den borde vara...
IMG_5850copy.jpg

Har nu införskaffat detta på hööks, tänkte ha till dressyrtävling. Det är brunt men ser mörkare ut på bilden. Pannbandet är ett OS.
Har inte hunnit använda än.
trans1.jpg

Har ett hopplockat kandar, rödbrunt med normal (vad många andra skulle kalla smal...) nosgrimma. Grunden är ett träns Gold Medal, med en lös bridongrem, + tyglar från Knight´s.
Hittar tyvärr ingen bild, men är jättenöjd med det - både kvalitet och utseende.

Ett märkeslöst mörkbrunt träns med pullarnosgrimma (142:- inkl tyglar :D) klart prisvärt :p har varit med om mkt (har det när jag rider terrängen bla)
BILD

Har även ett svart träns, av kass kvalitet, med mässingsnitar på pannband + nosgrimma. Fick det alldeles gratis, inget jag skulle köpa. Bra slit-och-släng-träns, ser hyfsat ut åxå trots att det är svart.

Mitt träns är ett hopplock av Lemtex, Schumacher, och ett annat märke på tyglarna.. men ser snyggt ut. ska införskaffa ett Schumacher träns, snaaart!

Aha, det är det där nya från hööks, excelsior eller vad det het? Vad tycker du om det, passform? Kvalitet?

Ett sånt har jag haft! :) då jag hade svart sadel.. Var väldigt snyggt.

Ja det är det. Var ett rent impulsköp, hade ingen lust att lägga ut några större summor så priset passade mig perfekt.
Ville ha ett lite "dressyrigare" träns men ej rundsytt.
Passformen kan jag inte uttala mig om än :p har inte provat.
Lädret känns rätt bra, helt klart bra för att vara så billigt tycker jag. (slätt och fint, inga konstiga veck på ytan eller så vilket brukar vara problemet med billiga träns tycker jag)

ja det såg fint ut faktisk! :) är det ljusare än vad det ser ut på bilden eller är det såpass mörkt brunt?

Det är mörkbrunt, men ngt ljusare än bilden skulle jag säga (jag tycker att det ser mer svart ut på bilden).

Jag har ett rundsytt schumacher i brunt med krämfärgat foder på nosgrimman och guldfärgade swarowski kristaller på pannbandet och de extra breda tyglarna:love: Det är skitsnyggt

Fridas German Line kandar, helt underbart :love:. Man får mkt för pengarna! Hööks-pannband.
060603-04001.jpg

Fridas träns - Riders Company med ett OS-pannband :d
Kandarstngar048.jpg

Kandarstngar038.jpg

Victovies Knight-träns
Bilder080.jpg

Fler bilder kommer när de är uppladdade, kanske i kväll ;)
Bland annat på Forsythias German Line kandar som blivit träns :D !

Så det blev ett GL till slut? :) Så irriterande med dom korta sidostyckena alltså, jag vill också ha ju.

Kan visa några av mina också då:

Hubertus rundsydd träns (egt kandar) med specialsydd extra bred nosgrimma:
Kopi1avBild002.jpg

Med nya bling-bling pannbandet:
Arrowtrns.jpg

Only träns:
IMG_0253_edited-1.jpg

Hubertus rundsydd träns (inte så rött som det ser ut på bilden):
IMG_0407.jpg

Schumacher träns:
5c50_1.JPG

Senast ändrad:

Ja, blev GL :bump: ! Köpte ett Cob som passar henne bra, har i nedersta hålet till sidostyckena ;) . Men alltså - nackstyckena är väl betydligt större på ett Full GL än Cob GL, märkte att de gjort vissa förändringar på tränset också (iförhållande till mitt andra Cob som Frida har) så det är mer anpassat för cob nu än förut (Forsythia har smalt huvud så för henne var det ändå inga problem).
Så ge inte upp hoppet än :D , dagens modell kanske passar ;)

Dessutom var Hansbo-nosgrimman i Full-storlek i största laget på henne men går bra, så hon är ett sånt där gränsfall mellan Full och Cob ;)

Senast ändrad:

Ja så kan det ju vara, att det kommit en nyare modell. *hoppas* :angel:

Forsythias nya träns! :) German Line kandar med Hansbo-nosgrimma och OS-pannband! :D
100_2941.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Album%205/100_2938.jpg

Men matte, är vi inte färdiga snart? :love:
100_2942.jpg

Victovies remontträns, okända märken.
100_2948.jpg

(mässingspännen på remonten, silver och mörkare brunt nackstycke och svarta tyglar med mässingspännen och silverpinnar :rofl: )

Kiaras träns, Hubertus. Undrar bara vad det är för märke på pannbandet?
100_2950.jpg

Märket, nån som vet vilket det är?

Senast ändrad:

Tack!:) Är verkligen nöjd med det också.
Fodrade nackstycken i all ära, men det är verkligen omständigt när man ska byta pannband :angel: . Kommer bli lite klöddigt då jag bara ska använda detta pannband till tävling (möjligtvis träning för tränare då det är så sällan :D ). Kanske tilslut ger upp och klär in det i ludd, precis som jag gjort med Fridas OS :angel:

Du känner möjlligtvis inte igen Kiaras lilla märke på tränset? ;)

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar