Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*
Sto nr 1:
Halvblodssto e Magini - Swift, 11 år. Tyvärr utan meriter (nåja, 38 p på treårspremiering, 97 i löshoppning på lokal talangjakt), har inte hunnit tävla henne pga tidsbrist. Men hon har kvalitéer som är värda att föra vidare, bra gångarter, bra hoppteknik och en otrolig spänst... (mamman tävlad 120-hoppning m plac, även lämnat min guldklimp...)
Nu dräktig för första gången (ÄNTLIGEN!!
) med For Feeling. Fölar sent, kommer stå över nästa år och betäckas tidigt -06.
Sto nr 2:
Fullblodssto e Ditton Wood - Glacial - Toehold, med starkt möderne. 13 år.Ej löptränad, utan endast riden och tävlad i lätta klasser på klubbnivå. Inköpt i år, dräktig med min guldklimp
och ska sen användas främst för hopphästavel, om ingen "beställer" nån annan typ av föl.
Sto nr 3:
Shetlandssto 13 år e Freddie - Prinsen, AB-premierad, flerfaldigt guldbelönad på utställning m upp till 41 p. Dräktig med min egen avelshingst Zeb (samma ras naturligtvis), betäcks om nästa år med lämplig hingst.
Sto nr 4:
Shetlandssto 5 år e Sir Douglas - Freddie (u ovanstående), diplomsto, tävlad i ponnytrav placerad i årgångslopp och MYCKET talangfull. Dräktig med Zeb, ska säljas eller ev tävlas vidare.
Sto nr 5:
Shetlandssto 4 år e Smevallens Royal - Brunte. Hittills omeriterad, men har mkt goda egenskaper (utställning + otroooligt barnvänlig!!)
Sto nr 6:
Shetlandssto 2 år e Sir Douglas - Brunte. Fått 41 p på utställning i år, hoppas naturligtvis på diplom till sommaren! Ska tävla ponnytrav nästa säsong, om inkörningen går som planerat.
Dessa båda (nr 5 och 6) är döttrar till det fina sto jag förlorade i en olyckshändelse då "6an" var föl. Detta bortgångna sto var diplomsto, och fått 42 p på utställning som klassvinnare. Hennes mor även hon diplomsto och mormor Elitpremierad, så stostammen får väl anses vara ganska stark...
Sto nr 7:
Shetlandssto 4 år e Smevallens Royal - Freddie (u sto nr 3). Utlånad till ponnytrav nästa säsong också, ev längre. 39 p på utställning.
(OJ vad många det blev... Men alla är ju i alla fall inte dräktiga...
)