Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Undrar bara vad ni använder för stigbyglar? Jag har vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnoddar, samt såna med böjd skänkel... Har funderat lite på ledade stigbyglar till exempel. Vilka stigbyglar är bäst? Då menar jag säkerhetsmässigt o s v. Vore tacksam för lite tips...
Bäst säkerhetsmässig tror jag att de stigbyglar jag använder är. Hela stigbygeln är gjuten i ett stycke med en tåkappa som är grundare än vad stigbygeln är hög. Dessutom har den gumminabbar som gör att foten inte glider i stigbygeln. De är de säkraste jag har kunnat hitta och jag känner mig helt trygg med dem. Har annars grav "fastna i stigbygeln-noja", så alla andra stigbyglar (utom några andra med tåkappa som är helt fastsydd i stigbygeln utan glipor) har jag kunnat komma på sätt som man skulle kunna fastna med
jag har islandsstigbyglar på dressyrsadeln för de ger bättre stöd och australienska säkerhetsstigbyglar på hoppsadeln men ska byta till islandsst. där också fast lättvikts
Jag har nyligen köpt ledade stigbyglar och tycker att de är jättebra ! Framförallt slipper man få ont i vristen, vilket man kan få av "vanliga" stigbyglar ...
Har Sprenger (ledade) och de använder jag mest. Annars är det de med gummisnodd. Har även Kwick-out men de sitter inte på nån sadel nu.
Orkar inte byta stigbyglar från de olika sadlarna så det blir lite olika, men jag gillar sprengers bäst.
Har sånna med snodd på utsidan. Utantaget är nu på vintern då jag rider med hemmagjorda extra stora trästigbyglar. Dom mär så höga att foten åker ur och fastnar inte om man skulle ramla av. Himla skönt nu när de är mer än 30 minusgrader.
Flexride distansstigbyglar.Jättesköna sviktande breda stigbyglar. Jag har både modellen med säkerhetsnät samt den vanliga modellen. Helt outstanding när du rider ut mkt i skog och mark. Dressyrtränar även lite med dem, men skulle inte rekommendera att hoppa med dem.
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.