Vad har ni för ridstövlar?

Corax

Trådstartare
Som rubriken förtäljer så vill jag veta vad ni har för ridstövlar!
Gärna med bilder. Och så får ni inte missa att skriva vad det är för märke. :)

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Har precis fått mina nya Sergio Grasso, har ingen bild men de har hög utsida, fyrkantig tå o lång dragkedja. Mina gamla är Subirac, bruna (med dragkedja o snörning) och svarta (med snörning).

Jag har ett par cavallo piaff plus
Bild

Jag är jättenöjd med mina stövlar. Valde mellan dom och Anky elegance.

Har just nu ett par Königstiefel "Grandgester" men väntar på ett par nya Cavallo Pirouette.

Jag har ett par Königs grandgester och ett par Parlanti!

sir.jpg
königs

Roma%20Zip%20sm.jpg
parlanti

Jag har ett par Petrie. Men vad det är för modell vet jag faktiskt inte.

Stvlar.jpg

Har även ett par handsydda italienska som jag beställde ett år på Falsterbo, men dragkedjan har gått sönder i dem så de används inte för tillfället.

har Königs SIR, absolut finaste dressyrstövel i kalvskinn, i standardutförande 7 cm högre och extra hård utsida. Som tillbehör kan beställas dragkedja, knapp

(snott text från sida som säljer... därför låter det som en annons:angel:)

Vad sjutton!! Jag sökte verkligen på alla möjliga kombinationer men fick inte fram nått (även Dressyrstövlar). Det var därför jag la in den här tråden.
Sorry!

*kl*

lite nyfiken eftersom att jag själv ska beställa nya stövlar.
Hur mycket har era stövlar kostat?
är de mottsydda?

Här är mina Cavallo Piaffe. Var supersköna när jag fortfarande kunde ha dem. :( Men de är fortfarande snygga iallafall :)
Lite beroende på vart man köper dem kostar de runt 6000 kr. Har sett priser upp till 6500 kr och ännu mer om man ska ha dragkedja, men de finns nog att få tag i billigare också.

stvlar.jpg

Jag har snart ett par cavallo winner plus!
Var meningen att jag skulle få med mig ett par hem idag (hade beställt hem från tyskland i min storlek) men de var inte helt perfekt... så nu har de beställt ett annat par som borde passa!
Tyvärr kommer de inte förrän i augusti, jag längtar:(

Moutain Horse Sportiv High Rider... tror jag dom heter :p

Har även ett par Sergej eller något liknande som jag köpte på Höök för 100 år sen.

Har precis fått mina stövlar, ett par Cavallo Piaffe :love: Dom e helt underbara att rida i, om man bortser från smärtan av icke inridna stövlar :angel:

Piaffe001.jpg

Har ett par Cavallo. använder dem dock inte så mycket då jag inte trivs så bra med dem. De är ok men inte mer. De är alldeles för sladdriga i lädret tycker jag.

Jag har Levad-stövlar, billiga och bra.

bra?! nja. har haft o skulle inte köpa igen. för mjuka och dåligt läder. och glänser för lite. sen så vill jag ha mkt högre utsida än levad erbjuder

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar