Vad har ni för mål? Hur viktigt är det?

tott

Trådstartare
Hörde idag en teori som gick ut på att mina kroppsliga problem (värk och styvhet, yrsel och tinnitus bl.a.) beror på att jag inte har några mål i livet. Hmmmm...jag kan verkligen inte säga att jag har några mål, förutom att må bra och hitta kärleken.

Har ni mål? Vad har ni för mål? Hur viktigt är det att ha mål i livet?

Hörde idag en teori som gick ut på att mina kroppsliga problem (värk och styvhet, yrsel och tinnitus bl.a.) beror på att jag inte har några mål i livet. Hmmmm...jag kan verkligen inte säga att jag har några mål, förutom att må bra och hitta kärleken.

Du trodde väl inte på det? (Jag hoppas att det bara fick dig att fundera kring mål). Att ha andra bra saker som händer kan göra sjukdomar och slitage lättare att hantera, men det är nog allt.

Jag tror inte på den där teorin :D alltför mycket mål/stress borde ju snarare ge yrsel och tinnitus?

Uhm mina mål är nog i stil med -lära mig rida, och det lär ju ta ett tag... och lära mig odla grönsaker och tillbringa tid i soffan med en kopp te och en bok. Eller så är jag också mållös, för sagda är nog kanske hobbies.

Jag tror inte på den där teorin :D alltför mycket mål/stress borde ju snarare ge yrsel och tinnitus?

Uhm mina mål är nog i stil med -lära mig rida, och det lär ju ta ett tag... och lära mig odla grönsaker och tillbringa tid i soffan med en kopp te och en bok. Eller så är jag också mållös, för sagda är nog kanske hobbies.
Tycker nog dina mål är mål :up:

Det var en... ny variant. Annars tycker jag att jag har hört det mesta om varför jag är sjuk och vad jag ska göra för att sluta vara det, men det här var nytt.

Jag har mängder av mål, ändå är jag väldigt trasig. Faktum är att jag är trasigare än jag skulle vara om jag inte så envist hade hållit fast vid och fortsätt kämpa för att nå mina mål när allt började braka ihop. Jag går just nu i terapi för att lära mig att omvärdera mina mål så att de blir rimligare i förhållande till min trasighet, och att tänka mer i värderingar än konkreta mål.

Jag drivs enbart av mål. Periodvis går jag enbart på autopiloten. Jag har liksom en checklista att beta av, mest för att hålla mig sysselsatt med nånting i väntan på att livet ska passera. Det absolut värsta jag vet är att stanna upp och inse att allting helt saknar ett värde, det händer emellanåt och det får mig endast att bli lite väl suicidal i mitt tänkande. Så jag ser till att ha så jäkla mkt att göra så jag slipper den känslan i den mån det går.

Jag drivs enbart av mål. Periodvis går jag enbart på autopiloten. Jag har liksom en checklista att beta av, mest för att hålla mig sysselsatt med nånting i väntan på att livet ska passera. Det absolut värsta jag vet är att stanna upp och inse att allting helt saknar ett värde, det händer emellanåt och det får mig endast att bli lite väl suicidal i mitt tänkande. Så jag ser till att ha så jäkla mkt att göra så jag slipper den känslan i den mån det går.
Hur kan dina mål se ut?

Jag ska bli en världsberömd konstnär och likt Olaufur Eliasson ha en mycket stor grupp med olika sorters arbetare som utför mina idéer.

Och ja, jag har många delmål på vägen..

Jag är så himla nyfiken på vad du jobbar med! Alltså, att du är en konstnär vet jag, men jag vill ju se vad du gjort:)

Mina mål: att ha glada barn och vara glad själv. Att komma in på önskad utbildning och byta yrke.

Mitt enda direkta "mål" som är luddigt as fuck är att min häst ska må bra och vara glad.

I övrigt tror jag att jag fokuserar ganska mycket på saker som kanske kan ses som mål men jag är ingen måldriven person alls så för mig är det mer "saker att jobba med för att må bättre" typ. Det mesta styrs av att jag då blir en lite bättre hästägare och kan lättare hitta stigen mot mitt enda mål att göra min häst glad 😁

Jag vill betala av mina lån till mina lån till mina föräldrar också, är det ett mål? Jag ser sådana saker som en punkt i en to do list bara men är som sagt inte så bra på det där med mål 😅

Jsg är lite tveeggad angående mål. Utan mål är jag gärna lite vilsen, men mål stressar mig samtidigt. Tyckte det var bra på hästtiden - då hade jag massa mål (som att tävla den och den klassen, rida nolla, kvala osv), men målen sträckte sig bara inom ridningen och resten av livet var frizon. Och i och med att det till del handlade om samspel med en annan individ var det helt okej om det inte riktigt gick vägen. Nu har jag ett mål i livet, tävlande i pole sport. Samtidigt som jag tycker det är jättekul, inspirerande och motiverande så blir jag stressad och prestationsångesten smyger sig på trots att målet just nu faktiskt bara är att få ihop en rutin och ställa upp i kvalet. Har inget som helst mål att ta mig till final utan enbart delta.

Jag har nog mål i allt jag gör. Utan mål = ingen motivation.
Typ, jag har som mål att ha köket färdigrenoverat, det motiverar mig till att slipa och måla lister.
Jag har som mål att klara min utbildning, det motiverar mig att plugga till den här tentan osv.

Jag mår inte ett dugg dåligt av mina mål, jag har få "deadlines", utan mer en målbild. Jag behöver inte ens uppnå målet, utan kan vara nöjd ändå. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 173
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 074
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV