Vad har ni för katter?

Sv: Vad har ni för katter?

*KL*

Jag har en huskatt, hona. Smulan 6 år.

Smulan63.jpg

OjojOJ! Vad heter Donnas färg??? Otroligt vacker katt! Vill du skänka henne till en behövande? :angel:

Pinsamt men jag har glömt vad den heter. Kan kolla papprena och återkomma :D. Men lilla Donna stannar här hon :love:Väldigt kul att du ger komplimang till henne, de flesta brukar bara ha Elvis för ögonen :)

Jag har en liten gråcremefärgad huskatt på 3 år nu i sommar.
Vet tyvärr inte hur man lägger upp bilder på henne.
Nu på sommaren är hon mest ute och jamar när hon vill ut =)

Jag har en kille (kastrerad) som nu är 9½ månad. Huskatt, bruntabby.. fast veterinären ville kalla det för tigré!

En tigré har väl smala ränder på hela kroppen och en tabby har fält emellan ränderna.. eller?

1de86930.jpg

Bia

Simba
Kön: Hane
Ras: Exotic (blandning mellan bondkatt och perser)
Ålder: 4 år

11577914.jpg

Tyson
Kön: Hane
Ras: Norsk skogskatt
Ålder: 4 år

11577922.jpg

Namn:Semlan
Ålder:3år
Kön:Kastrerad hankatt (innekatt)
Färg: Ingen aning om vad den heter.
Ras:bondkatt
Övrigt: En smart katt som gärna ställer till med otyg.
Är född i ett stall så har ingen aning om vad han har för raser i sig.
Hälsar gärna på nya människor som kommer och hälsar på.

Bilder:
8105987.jpg
8105995.jpg
8937447.jpg

Namn:Fridolf
Ålder:4 år
Kön:okastrerad hankatt(innekatt)
Färg: Ingen aning om vad den heter
Ras: bondkatt
Övrigt:Han är också otroligt smart men mindre folkglad.
Gillar inte killar så mkt. Han hittades ute med sin mamma och sina
syskon, antar att det också kan vara en anledning till att han som
han är. Min ögonsten och världens mysigaste katt enligt mig
:love:
Bilder:
8106018.jpg
8106085.jpg
8937485.jpg

Flera bilder på katterna finns hära:
http://www.pixbox.se/alb311208
http://www.pixbox.se/alb344613

Vi har två, eller kanske snarare en och en halv:

Zita, som är en svart huskatt med lite vitt. En mycket liten och nätt dam, men våghalsig som få och bryr sig inte om hon ramlar och slår sig. Hon har mycket humör, men är inte ett dugg långsint. Henne har vi haft sen hon var liten unge, hon är tre år lite drygt. Oftast innekatt, men älskar att vara ute och förvandlas då till en riktig jaktkatt.

Felicia är en russian blue (blå med gröna ögon, som sig bör) mer försiktig, lite mildare och intelligentare än Zita, får man väl lov att säga. Gillar inte nya människor och absolut inte nya platser, men när hon vant sig är hon väldigt social och vill helst alltid vara där människorna är. Stark och muskulös (och smällfet, om hon fick bestämma själv hur mycket hon fick äta), men Zita brukar ändå vinna brottningsmatcherna på vilja och humör. Hon är två år gammal, vi köpte henne i höstas. Hon bor oftast hos mina föräldrar.

Jag har då 3 huskatter. Den 3:e ungen ska lämna oss om 12 veckor.

Madicken är mamma, Jum-Jum den röd/vita och Ronja den sköldpadsfärjade (säjjer man så?). Hanen i mitten heter just nu Skorpan.

11691660.jpg

Jag har två honor, Kiara och Zita. De är systrar och lite över ett år gamla. Korsning bondkatt/norsk skogkatt.

IMG_1275.jpg

IMG_0028.jpg

Om Simba är en blandning mellan perser och huskatt så är han ju ingen exotic? En exotic är en korthårig perser, renrasig.

*kl*

Jag har Birmor. Har för tillfället 6 st hemma och en till kommer den 11/7 om allt går som det ska. 4 av dessa 6 är dock kattungar så dom har jag bara till låns :)

Samson (eller Petrus som han heter igentligen), våran blivande avelshane, snart 8 månader:
11724579.jpg

Molly (eller S*Snömolnets Ramona som det står i stamtavlan), nybliven mamma på snart 3 år:
11724578.jpg

Våran nya lilla pärla S*JaBaDaBaDo's Kornell, kommer nog att kallas "Nelly". 12 veckor den 11/7:
11724580.jpg

Och så dom små bara några timmar gamla (är 3 veckor nu på torsdag), det är S*Eikefjord's Amaretto, S*Eikefjord's Chartreuse, S*Eikefjord's Dooley's och S*Eikefjord's Tequila Rose, döpta efter likörer :):
11724581.jpg

Om Simba är en blandning mellan perser och huskatt så är han ju ingen exotic? En exotic är en korthårig perser, renrasig.

Är inte så bra på kattraser direkt men han är iaf en blandning mellan perser och bondkatt!
Han ser iaf ut som en exotic :D
Inte så noga det där..:p

Senast ändrad av en moderator:

Jag driver en uppfödning tillsammans med min mamma, så vi har många katter. 6 stycken vuxna och 3 stycken kattungar.Rasen är Ragdoll och vi har fem hanar respektive fyra honor.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor :). Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med...
Svar
12
· Visningar
3 055
Senast: Destiny_D
·
M
Övr. Katt Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur