Vad har ni för katter?

Sv: Vad har ni för katter?

Vet inte :crazy:
Eller så här, jag har en katt som inte bor hemma -Nisse 4 år i år fick flytta ut på landet eftersom han inte tyckte om att vara innekatt.

Sen har jag Pipen -fast han har vart borta nu i nio veckor och lappar, letande och annonser har vart lönlöst så jag tror det är något djur som tagit honom :(
Han hoppade ut ur ett uppblåst fönster och försvann upp i skogen (där han brukade gå när han var utekatt) en kompis katt försvann i samma skog för ett halvår sedan, jag tror det går något lo eller något där som tar kissarna (sorg och grin :cry:).

Min pojkvän har två gamla skruttiga på nio år, inte bröder, den ena heter Festis och är stor, gul och rädd för allting, den andra heter Morris och är liten, tanig, skriker när han vill någonting och luktar illa nästan jämt :p

Min lillskit heter Cleo, är två år i år (17 Maj) och hon är trefärgad (svart, vit och mörkt röd) och hon är världens gladaste och snällaste lilla kissemiss :)
Numera är hon också en mycket ensam kissemiss (för Pipens skull...) så efter många om och men bestämde jag mig för att hon skulle få en kompis att ha kul med och gosa med såsom hon hade det med lille Pip.

Lillemor alltså, min kompis kattunge som är 10 veckor nu, hon är röd och vit och en riktig liten vilde (som Cleo var :crazy:) sorgen efter Pipen och saknaden efter Nisse försvinner aldrig men jag måste liksom tänka på Cleo också.
Surgubbarna går inte att brottas och leka med, det är för stor ålderskillnad på dem och hon har så himla tråkigt ensam.

Så endaså har jag en katt eller så har jag 5.. snart 6 -jag vet inte :o:cool:

Min sambo och jag har två stycken kastrerade huskattpojkar.

Svante är född 30/3 2001, svart-vit och en ganska stor kille. Inte så jättesocial utan trivs bäst med att sitta på balkongen och spana eller ligga och betrakta sig själv i en spegel :D Men ett rejält kramkalas varje dag ska han ha! Samt att han måste busa med "lillebror" också.

1879353.jpg

Ojsan är född 21/3 2006, cremefärgad och en så länge ganska hög och tanig. Ojsan har alltid något att jama om, pratar jämt och är världens mysgris. Han gillar att busa både med "storebror" Svante och "lillasyster" Dana som är en hundvalp.

8786945.jpg

10248847.jpg

En enda så fin katt...

Såfin - oækta skogis, 13 år.
Hon vill inte ha sællskap så dærfør får det ræcka med henne. Hon ær i alla fall go før två!

Det verkar inte fungera.
Vet någon en bra sida att lägga in foton på, gärna en svensk, hade en förut men har glömt vad den heter.

Vore ju kanske bra om du läser igenom instruktionerna ordentligt. Guiden jag gjort är på lätt svenska med bilder. Hade du gjort det så fixar du att lägga in bilder på photobucket även om de ändrat layouten lite :angel:

åh vad kul att så många svarade :) ni har alla väääldigt söta kissar allihoppa :bump:

Tea hona, bondkatt, 2 år, blå sköldpadd
tea-1.jpg

Robban hane, bondkatt, 9 år, bruntigré
robban-1.jpg

Gumman hittekatt, hona, ca 6 år. Hittade henne högdäktig och svårt angripen av kattsnuva. Fick vård och födde fem små ungar varav en dog.
gumman.jpg

Här följer bilder på Gummans ungar, de är snart 6 veckor.

Mickishona, blåtigré med vitt
mickis.jpg

Mullehane, svart med vitt
mulle.jpg

Majahona, blåtigré med vitt
maja.jpg

Mojjehona, bruntigré
mojje.jpg

kl

Har tre huskatter

Bertil, orange med vita tecken.
Bengan, helt orange.
Båda otroligt sociala katter, älskar allt och alla.
Sen har jag Siv, alias Sivan.Min lilla diva, stor integritet, gillar också att kela men på hennes villkor...

:)

*kl*

Ingen bild tyvärr med har iaf en svart Maine Coon som som heter så fint som S*Guldklimpen's Lord Quddleman men kallas Obelix eller Ärtan. Han är 6½ år. Vill ha en till Maine, sambon har varit tveksam men har börjat inse att Obbe behöver en kompis sen hans bästa vän, en Norsk Skogkatt vid namn Oskar, lämnade jordelivet i våras 18år gamal. Så det kanske blir inte liten kisseunge i mitten av september...*hoppas*

Senast ändrad:

Jag har en liten pluttis-bonde som heter Stina och är runt året.
Köpte henne när hon var 6 månader. En mycket liten och näpen dam annars, men nu är hon stor som ett hus eftersom vi väntar kissungar när som helst. http://
Hade en Flisan också som var går och vit, men vi fick tyvärr ta bort henne då hon blev sjuk.

KL

Jag och min man har två stycken charmtroll. Leia är 7 år och Tott är väl 5 år skulle jag tro. Tott är son till Leia. Båda är bondkatter (eller kallar man det för huskatter nuförtiden?) och super mysiga. Både Tott och Leia är kastrerade.

Tottepissen
maj07012.jpg

IMG_0523.jpg

Leia
blandatapril07017.jpg

blandatapril07025.jpg

//Julia

Jag har två små älsklingar: Chico och Tilly. Maine coonisar och kullsyskon. Nu 6 månader.

Chicoochtilly.jpg

Vid ca 4 månaders ålder

Chico34.jpg

Chico modell yngre

2007_06190054.jpg

Tillan- dagsfärsk bild.

//aemaria

Vi har tre katter. Två honor :
Brumma som är trefärgad vit med bruna/svarta fläckar.
11492889.jpg

Lilla Grå är grå, med lite beigea inslag och vit.
11492892.jpg

En hane:
Fräsis svartrandig.

Alla är bondkatter. Hanen har lite manx i sig, tror hans mamma var halvmanx. (inavelskatt)

Våran underbara Kissen som var charmigast i hela världen och älskad av alla häromkring dog förra året :(
Han var norsk skogskattkorsning.
11492891.jpg

Ger en bonusbild på katterna med två mammor (Den svart/vita är mamma)
10745961.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor :). Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med...
Svar
12
· Visningar
3 055
Senast: Destiny_D
·
M
Övr. Katt Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama