Vad har ni för intressen/hobbys?

Jag inser att jag inte har några intressen eller hobbys kvar som jag pysslar med.
Livet består mest av arbete och hushållsskötsel känns det som.
Men jag kan inte komma på något direkt heller som jag tycker verkar roligt och vill göra men jag vill ju ha något att göra som jag tycker är kul...
Vad har ni andra för intressen?
Och tycker ni att det är riktigt kul eller fördriver det bara tid?
Rita, sticka, sy, läsa, jumpa.
Tycker det är ganska kul :)
Men helst läser jag eller jumpar så de övriga ligger mest som dåligt samvete så man njuter mer av läsandet.
 
Min livsstil med fyra hästar hemma på egna gården plus flera andra djur tar ju såklart en massa tid utöver jobbet. Sen rider jag ju flera dagar i veckan, jagar så mycket jag hinner och har nyligen skaffat egen jakthund så det kommer bli mer av det.

Så hästar, ridning och jakt är mina största intressen och det jag tycker allra mest om att göra. Sen så gillar jag allt pyssel gården för med sig och så odlar jag lite varje år och tycker det är väldigt roligt.
 
Det jag ägnar min fritid åt är mina hästar, får och katter, trädgårdspyssel och föreningsarbete. Och jag sitter mycket framför datorn och slösurfar.
 
Häst i form av klassisk och modern dressyr samt trick och frihetsdressyr är så pass kul att det görs både som jobb och hobby. Även ut i skogen ihop är underbart!

Jag gillar att vara i naturen öht och då gärna med hundarna. Hundarna är också ett intresse. Att umgås med dem, leka, mysa, träna etc.

I övrigt kan jag tycka det är mysigt att vandra i naturen, vara vid havet och antingen gå, fiska, grilla/ha picknick.

Tycker om att laga och äta god mat. Att göra det ihop med bra sällskap och god dryck är ett annat viktigt intresse.

Jag tycker om att måla, diverse DIY som tex göra om möbler/inredning, göra om kläder, inredning och annat smått estetiskt pyssel. Tycker även smink, kläder etc är kul. Sånt görs i mån av tid och ork.

Egentligen älskar jag att träna, främst i form av löpning offroad i skogen. Men det har inte funnits tid och ork på ett bra tag. Hoppas kunna få mer tid till det snart!

Nu bor jag ju mitt ute i ingenstans, har fullsmockat schema och mindre ork. Men när jag bodde i Sthlm med mycket kompisar nära och stort utbud av diverse saker att göra så hängde jag med på vänners hobbys ibland för att testa.
Det finns ändå rätt mycket skoj saker som jag absolut skulle kunna tänka mig göra om jag hade mer tid upptäckte jag.
 
Får, byggnadsvård, odling/självförsörjning och så har vi (vall)hund och lite andra djur som tar tid, vill börja handarbeta med fårens ull också men så var det det där med tid, hade behövt dubbelt så mycket tid per dag 😅
 
Just nu är det la mest dancehall, en dans (och musik)-stil från Jamaica. Började med det i samma veva som jag kände att mitt häst och rid-intresse inte skulle komma tillbaks, och jag behövde något annat än ett uppbrott att tänka på
Eller ja, när jag var yngre brukade jag gå på dancehallklubb i malmö, men fattade ej att dansen var en så stor del av det, trodde bara det var en musikgenre 😅
Är iaf jätteroligt!! Och svårt. Vi har nyligen fått en till lärare, utöver vår ordinarie, som kommer från jamaica men hamnat här i denna lilla sketna stan, så det är jätteskoj med någon som vuxit upp med dancehall! Superduktig är han!

Har hållit på och lärt mig åka rullskridskor med! Men det har fått ta ett uppehåll under hösten och vintern. Börjar nog igen till våren/sommaren när allt grus är borta

Spelar lite wow ibland, men väldigt casual

Innan var det hästar i flera flera år, men sålde min egna för typ ett år sen tror jag?

Gillar blommor och växter med :)
 
Jag inser att jag inte har några intressen eller hobbys kvar som jag pysslar med.
Livet består mest av arbete och hushållsskötsel känns det som.
Men jag kan inte komma på något direkt heller som jag tycker verkar roligt och vill göra men jag vill ju ha något att göra som jag tycker är kul...
Vad har ni andra för intressen?
Och tycker ni att det är riktigt kul eller fördriver det bara tid?
Vill göra lite av varje, då jag har dåligt tålamod och vill få saker klara... :)

Gillar att fotografera, för skojs skull... natur, kultur vardagsmiljöer...
Sitter jag vid TV'n tar jag ofta fram stickringen och stickar... grytlappar, mössor, just nu är det "småkaninuppfödning"... :D
På skrivbordet i sovrummet, står min cricut joy och jag har köpt lite ny vinyl och ska se om jag kan göra lite roliga texter eller bilder till termosmuggar
Jag gillar att hålla mig samhällsorienterad och göra min och mina medmänniskors röster hörda
Jag är partipolitiskt engagerad och sitter som ledamot i fritidsnämnden i min hemkommun.
Spelar spel, Travian och Travian Kingdoms, samt Games of Thrones
Läser Tarot- och Orakelkort
På TV'rumsbordet ligger fortfarande ritblocket och akvarellpennorna jag fick av "secret santa"... När norrskenet kom för någon månad sen eller vad det var, var jag sugen att testa... Men, nej... den lusten har inte kommit än.
Jag gillar också att baka matbröd.
En annan hobby, är väl att försöka hitta ett jobb... 50 % med arbetsuppgifter som jag klarar av.

Om jag gör det för att det är riktigt kul, eller fördriva tid...

Med tanke på att jag är uppsagd och "hemförlovad" under uppsägningstiden 12 månader (från 1 oktober 2021), så är det nog tyvärr i första hand att fördriva tid och det är det som gör att jag blir rastlös och fort uttråkad...
 
Hundträning (malle)
Hästar (Barnens ponny som jag även jobbar från marken och kör)
Samt kolla på allsvensk fotboll
😃
 
Just nu är det la mest dancehall, en dans (och musik)-stil från Jamaica. Började med det i samma veva som jag kände att mitt häst och rid-intresse inte skulle komma tillbaks, och jag behövde något annat än ett uppbrott att tänka på
Eller ja, när jag var yngre brukade jag gå på dancehallklubb i malmö, men fattade ej att dansen var en så stor del av det, trodde bara det var en musikgenre 😅
Är iaf jätteroligt!! Och svårt. Vi har nyligen fått en till lärare, utöver vår ordinarie, som kommer från jamaica men hamnat här i denna lilla sketna stan, så det är jätteskoj med någon som vuxit upp med dancehall! Superduktig är han!

Har hållit på och lärt mig åka rullskridskor med! Men det har fått ta ett uppehåll under hösten och vintern. Börjar nog igen till våren/sommaren när allt grus är borta

Spelar lite wow ibland, men väldigt casual

Innan var det hästar i flera flera år, men sålde min egna för typ ett år sen tror jag?

Gillar blommor och växter med :)

Åh, dancehall! Dansade lite ett tag som vuxen nybörjare, och tyckte det var superkul! Tyvärr finns det inte längre möjlighet till det där jag bor, men en dag kanske...
 
Åh, dancehall! Dansade lite ett tag som vuxen nybörjare, och tyckte det var superkul! Tyvärr finns det inte längre möjlighet till det där jag bor, men en dag kanske...
Kul!! Och synd :(
Jaa det känns som om att det bara blir större och större, så förhoppningsvis kommer det nångång finnas möjlighet där du bor! 😃
Finns ju många jamaicanska dansare som håller onlinelektioner med! 🥳
 
Jag har ändrat mycket hobbies över tid men jag tror de dock har samma element med djur, natur, skapande och resor.

Djur
Tidigare haft häst och hund. Nu har jag inte det längre men träffar gärna bekantas djur och är ofta kattvakt osv.

Natur
Jag gillar att vandra, lära mig mer om naturen, plantera, lära mig om vilda djur, och plocka ätbara växter, god svamp och bär.

Skapande
Här är det ett väldigt brett område som inte bara innefattar pyssel. Jag gillar att skapa och hålla i events, vandringar, temamiddagar, utflykter osv.
Sen har jag blivit mer och mer intresserad av mat och även sk food pairing https://www.foodpairing.com/ och finns böcker inom ämnet

Resor
Resa gör man även på hemmaplan genom att utforska sin kommun och närområde.
Jag älskar att resa och utforska om så i närheten eller långt bort. Just nu hyr jag och sambon Airbnb stuga en gång i månaden på olika orter för att få lite omväxling:)
 
Jag håller på med odling ( har kolonilott ) .Har även en sommarstuga på västkusten som man få se som hobby. Dansar också ( bugg / fox) sedan 20 år tillbaka :-)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 237
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 218
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp