Sommar i Roslagen

Midsommarblomster

Trådstartare
Vi håller på att planera semestern och kommer att vara mycket i stugan på Väddö. Det är såklart trevligt att hålla till på tomten och närmsta badplatserna, men vi gillar dagsutflykter och skulle uppskatta era tips. Vi har två småbarn med oss, och allt behöver inte vara barnaktiviteter men det måste fungera att ha med sig barn som har lite spring i benen.

Saker vi redan gör:
- Väddö Gårdsmejeri med tillhörande caféer/restaurang/lekplats
- Kröns Trädgård
- Gåsvik

Frågor:
- Hur är Hotell Havsbaden nu för tiden? Vi var där en tid efter öppning men tyckte att mycket felade. Enligt TripAdvisor verkar de inte ha fått bukt på problemen?
- Eckerölinjen har jag inte åkt sedan jag var barn. Är det kul? Är Åland kul? Nåt särskilt att göra eller se?
- Alpackagården, någon som besökt den?
- Ponnyridning skulle nog dottern vilja testa på, finns det något?

Vad finns det mer? Vi kan röra oss någon timme med utgångspunkt från ungefär Älmsta. Längre om man gör någon övernattning.

Ute på rumpudden kunde man i alla fall för några år sen hyra en eka. Fantastiskt mysigt med en roddtur in i kanalen.

Jag bor på Åland sedan ett år men har ingen direkt erfarenhet av aktiviteter för barnfamiljer. Dock kommer det ju många sådana varje år. Turistsäsongen är kort. Om ni kan undvika juli (ffa sista veckan) lär det vara mindre folk och lättare att hitta boende till rimligt pris. Från Eckerö går buss till Marieham som synkar med båtarna.

Här är info om att besöka Åland med barn. Nej, tydligen får jag inte in en länk! Gå in på visitaland.com

Man kan även tura med Eckerölinjen. Det är populärt och det folk främst tycks göra är att äta åt ena hållet och handla taxfree åt andra. Men för barn kan det kanske vara kul att åka båt och det tar bara två timmar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka