Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha förvisso, men i så fall köper jag en moppe till tonåringen för pengarna jag sparat in genom att inte ha barnförsäkringenFör tonåringen som vill köpa en moppe kan nog pengar från ett synligt ärr vara ganska livsomvälvande
Är inte förövrigt poängen med att fortsätta med barnförsäkringen att man INTE får reservationer tidigare sjukdomar och skador? Jag har inte varit i den sitsen själv men det är så jag har fattat hela grejen?
Jag tycker det är så fascinerande att man kan tycka det är viktigare att försäkra sina katter än sina barn, för mig på något sätt ändå svindlande.Haha förvisso, men i så fall köper jag en moppe till tonåringen för pengarna jag sparat in genom att inte ha barnförsäkringen
Det trodde vi med, fram till att det kom fram att villkoren förändrats under tiden vi haft försäkringen och inte längre gällde. Så tydligen kunde man inte vara säker på det heller, även om det förstås i bästa fall fortsätter så. Nu tror jag att samma försäkringsbolag marknadsför att det visst gäller utan reservation vidare om man tecknar barnförsäkring idag, men det är inget jag vågar lita på håller i sig. Så i min situation sparar jag hellre själv, för mig känns det tryggare även om jag som sagt har förståelse för att andra gör en annan bedömning
Fast det där blir en rätt ful argumentationsteknik, typ att påstå att jag tycker att katterna är viktigare än barnen. Ibland låter det som att folk tror att man på något sätt är skyddad mot att bli sjuk (typ: om du inte försäkrar dina barn så bryr du dig inte om deras hälsa) fastän försäkringen just bara innebär att man får en summa pengar om man blir sjuk. Att jag försäkrar katterna beror på att jag tror att jag söker mer veterinärvård än snittet, pga orolig person med katter som får gå ut = jag tjänar på det ekonomiskt, statistiskt sett. Veterinärräkningen har jag råd att betala oavsett om försäkringen täcker eller ej, så det handlar inte alls om hur mycket jag bryr mig om katterna utan är en rent ekonomisk kalkyl.Jag tycker det är så fascinerande att man kan tycka det är viktigare att försäkra sina katter än sina barn, för mig på något sätt ändå svindlande.
Hur som helst kanske jag är Sveriges mest försäkrade person så jag kanske inte är rätt person att uttala mig.
- OlycksfallsförsäkringVad har ni för försäkringar? Har ni nån olycksfallsförsäkring?