Vad har ni för försäkring?

Sv: Vad har ni för försäkring?

IF :love:
Jag har tidigare varit kund hos Agria men valde att avsluta det.

I sista Hund-Sport (jag fick min i går) så är där en stor och intressant artikel om jämförelse av de olika bolagen.
Några mindre fel, men inget som de flesta ens upptäcker skulle jag tro, alla lusläser ju inte som jag:D
Mycket bra skrivit och intressant tycker jag!

Hej!
Jag har Sveland på båda mina hundar. 1400:- i självrisk +25%
Veterinärvård 40000:- Liv. 9000:-

Rehab bidr.
Personolycksfall för hundorsakade skador inom familjen. 100000:-, 200000:-, 40000:-

Betalar 1394.-/år för ena och 1570:- för den andra.

Snabba att betala tog bara 1 vecka innan jag fick pengarna i dag.

Direktreglering kostar mellan 100:- och 200:- beroende på vilken Veterinär/Djursjukhus man är på.

Kan vara guld värt om kostnaden är hög, men är det bara 900:- så gillar jag inte att de skall ta en avgift.

Har även haft Agria på andra hundar, men de är dyra..................

Har nu flyttat hästen till If. Samma månadskostnad men fast självrisk och dessutom MYCKET högre vet.vård :bow:

Hunden kommer oxå försäkras hos If, men först ska vi ju komma på ett namn och han ska ha ett reg.nummer.

En blandras kommer aldrig att ha ett regnummer, men ett chip/id-nummer ska den ju ha innan den flyttar från uppfödaren.

Jaha trodde de var samma ;) Han ska besiktas, vaccineras och märkas nästa vecka :bump:

Jag har agria med vet.vård upp till 50 000, liv på 12. (ej jakthund).

Det funkade sådär när han opererades i höstas. Hade då haft honom i 3-4 månader och försäkringsbolaget ansåg att försäkringen var nytecknad och han kunde haft knölen från köpet. Därför kunde de inte direktreglera men när intyg var inskickat var det inga problem att snabbt få pengarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 082
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Jag fick precis faktura på Svanssons försäkring vilket fick mig att fundera på om det verkligen är värt att ha en äldre hund försäkrad...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 639
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Här tar jag för mig och skapar mig en egen tråd då jag sitter och klurar på en hel del frågor. Det poppar ständigt upp flera. :sneaky...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 350
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar