Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ersättning på 40 0000 numera (efter alla sänkningar pga ålder). Så den räcker ju en bit men det är ju inga astronomiska summor som täcks in
Nej det tror jag få vill Den stora frågan är väl kanske egentligen vad som är en rimlig behandling av en hund och den är ju högst individuell den bedömningenJag vill inte tvingas avliva en hund, ung eller gammal, för att jag inte har råd med rimlig behandling.
Nej det tror jag få vill Den stora frågan är väl kanske egentligen vad som är en rimlig behandling av en hund och den är ju högst individuell den bedömningen
Ja absolut, det trodde jag framgick i svaret - alltså att rimlig behandling inte är något de allra flesta vill säga nej till pga ekonomiMen behandlingen i sig kan ju fortfarande vara rimlig om än dyr. Även små ingrepp är dyrt idag, det är svårt att bortse från.
Jag kollade upp försäkringen jag har nu.Herregud vilka summor! Jag kanske inte borde jämföra pga annat land men betalar en bra bit under 3000 kr/år för min. Extra allt (sjukdom, ingrepp, ansvars, livs).
Senast vi åkte in och sydde några stygn blev det 800 kr inkl självrisk, mediciner samt återbesök.
Jag kollade upp försäkringen jag har nu.
Livförsäkring 10 300kr, ingen självrisk
Veterinärvård 17 500kr, självrisk 600 plus 25% (hit hör medicin, behandling, rehab)
Ansvarsförsäkring 880 000kr, självrisk 1500
Årspremie 2500kr
Oj jag har opererat, röntgat, och plockat ut mediciner för dagligt bruk utan att ens komma i närheten av taket. Boxern gjorde otaliga ingrepp och behandlingar och undersökningar plus värkmedicin, "allergivaccinationer" och röntgen och fan och hans moster och jag gick rejält på plus om jag kollade vad försäkringen hade kostat mig.Oj vad lite i veterinärvård? 2500 kr per år för så lite låter inte billigt. Med det kanske man kommer långt med där du bor? I Sverige täcker det inte ens ett enda dygn på IVA.
Oj jag har opererat, röntgat, och plockat ut mediciner för dagligt bruk utan att ens komma i närheten av taket. Boxern gjorde otaliga ingrepp och behandlingar och undersökningar plus värkmedicin, "allergivaccinationer" och röntgen och fan och hans moster och jag gick rejält på plus om jag kollade vad försäkringen hade kostat mig.
Det måste helt enkelt vara billigare här. Den absolut vanligaste summan är just kring 1700 euro. Det räcker.
... och vi ska komma ihåg att de stora kedjorna har 1) helt groteska priser mot privatpraktiserande 2) två olika prislistor för försäkrade resp. oförsäkrade djur.Men behandlingen i sig kan ju fortfarande vara rimlig om än dyr. Även små ingrepp är dyrt idag, det är svårt att bortse från.
... och vi ska komma ihåg att de stora kedjorna har 1) helt groteska priser mot privatpraktiserande 2) två olika prislistor för försäkrade resp. oförsäkrade djur.
Jag har t ex gjort ett akut ingrepp på en av tikarna då hon hade varfylld livmoder. Det gick fortfarande på mindre än vad självrisk och ett års premie hade gjort. Nu gick jag inte till kedjan, utan till vår privatpraktiserande veterinär. Hade jag gått till kedjan hade jag fått betala över 20 000 kr.
... och vi ska komma ihåg att de stora kedjorna har 1) helt groteska priser mot privatpraktiserande 2) två olika prislistor för försäkrade resp. oförsäkrade djur.
Jag har t ex gjort ett akut ingrepp på en av tikarna då hon hade varfylld livmoder. Det gick fortfarande på mindre än vad självrisk och ett års premie hade gjort. Nu gick jag inte till kedjan, utan till vår privatpraktiserande veterinär. Hade jag gått till kedjan hade jag fått betala över 20 000 kr.
Förstår för övrigt inte vad ovanstående har men TS fråga att göra. Var man väljer att gå med sitt djur, gammalt som ungt, är väl upp till var och en.
2) är ren och skär osanning.