Vad har ni för djur, jobb och boende?

Cillan

Trådstartare
Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

:)
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag jobbar inte alls :D
Studerar heltid istället. Detsamma gäller för maken. Vi bor tillsammans i en tvåa och har två katter. Betalar förstås allt själva.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

vad ni har för djur, hur många osv.
Jag har två hästar, 4 totalt i familjen. 2 katter och hämtar min första egna hund nästa vecka.

vem som står för kostnaderna?
Mina föräldrar står för mycket av kostnaderna men har en viss summa jag betalar från min lön som både är för djuren samt hushållet.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Har heltidsjobb för tillfället men känner att det inte är helt optimalt i längden om jag ska ha två hästar och en hund.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor kvar hemma, har en mindre hästgård.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
En häst, en hund och två katter. Betalar för hästen och hunden själv, mamma betalar allt för katterna. Hon är uppfödare och båda är från henne.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Heltidsjobb som trafikledare och teamcoach.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Själv i lägenhet.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag pluggar heltid, jobbar exta en eller ett par nätter i månaden. Bor själv i en etta och har egen häst, mamma hjälper till med stallhyran (och skatt och försäkring på bilen, varför vet jag egentligen inte :D) men annat står jag såklart själv för.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag studerar (väldigt lite schemalagd tid) och sambon jobbar heltid (skift). Vi har en katt som jag haft i 7,5 år, sedan vi flyttade ihop i höstas så delar vi på kostnaderna för henne. Jag erbjöd mig att betala allt själv, hon är ju ändå min på så sätt att skulle vi gå isär så tar jag henne med mig, men sambon menade att hon ingår i familjen så då får hon gå på det gemensamma kontot.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
2, snart 3 hästar. 2 hundar, 2 katter, kaniner, ca 50 råttor och 100 möss (ormfoderavel och sällskapavel), några ormar och ödlor och ett gäng insekter.
Vi delar på kostnaderna, har inget gemensamt konto eller planerar det på något vis.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag jobbar 75% i byn, kör skolbuss. Lite eget företagande på gång också. Sambon pluggar och är borta 3 dagar i veckan då han bor hos sina föräldrar, för att slippa pendla 20mil t&r till skolan dom dagarna. Han är ledig och hemma utöver dom dagarna.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor med min sambo på gård :)
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

:)

Vi har 2 kaniner, en liten hund och sen igår även en ponny.

Jag har inget jobb men arbetstränar och får aktivitetsstöd under den tiden.
Vad min man jobbar är inget jag har lust att dela med mig av men han är högavlönad.
Han jobbar mer än heltid. Jag jobbar 3 dagar i veckan och från och med nästa vecka blir det 4 timmar per dag.

Vi är gifta och har precis köpt hus och vi har 2 barn, 4 och 6 år.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Så fint :love:

kl
Jag är föräldraledig, jobbar lite extra. Sambon studerar, jobbar en del extra.
I familjen ingår förutom oss ett barn och två hundar. Barnets kostnader delar vi på och så tar vi och betalar för varsin hund.

Sen har vi just skaffat kaniner och sambon ska ha några rapphöns och plantera ut.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?



Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Har heltidsjobb för tillfället men känner att det inte är helt optimalt i längden om jag ska ha två hästar och en hund.



Jag är kanske lite för hungrig just nu så min hjärnaktivitet stannar till, men varför är det inte helt optimalt med heltidsjobb?
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag har en häst och en katt, bor själv och betalar för allt i mitt liv. Jobbar numera heltid men med rätt kass lön. Har fram till i höstas studerat, och jobbade då ca 10-15 timmar i veckan upptill för att ha råd med häst och bil som är de stora utgifterna för mig.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag har två katter. Jag pluggar och min sambo arbetar heltid. Katterna är mina på pappret men vi båda betalar för dem, jag skulle dock inte ha några problem att betala för dem själv. Tror dock inte sambon skulle gå med på det, han tycker om dem lika mycket som jag :D
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Djur- alldeles för många :p
2 hundar, 2 katter, 2 kaniner och ett akvarium. Fiskar och kaniner är dock tanken att vi inte ska ha kvar. Jag står för kostnader och huvudansvar för allt utom katterna, som är sambons.

Precis nyinflyttade i en trea med balkong, bor med sambon. Han jobbar heltid dagtid, jag jobbar 50% kvällstid och söker jobb.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag jobbar 75%. Har hyreslägenhet, en central etta med balkong. Bor själv.

Jag har en häst, två degus ich två chinchillor.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag pluggar heltid utan ersättning, har lite sparpengar och ett extrajobb nu under vårmånaderna, jobbar varannan helg ungefär.
Sambon jobbar heltid.

Bor i (student)lägenhet, trea med uteplats.
Enda djuret vi (jag) har är en häst. Skulle gärna vilja ha en katt, och sambon vill nog gärna ha en hund, men husdjur är förbjudna i lägenheten där vi bor, så det får vänta.

Hästen betalar jag, även om sambon indirekt bidrar till den eftersom han drar en större del av hushållskostnaderna på sin lön.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Har en ponny och betalar själv för den. Jobbar 50% och studerar 100%, i hyresrätt med min sambo.

"Bor hemma", hm... Bor inte de flesta icke bostadslösa hemma?;)
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag bor med min sambo. Vi har två hundar. Står för kostnaderna tillsammans.

Jag pluggar heltid.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
2 hästar, 1 sköldpadda, 1 katt. Sambon och jag har ett gemensamt konto som alla räkningar betalas från. Har alltså inte järnkoll på vem som betalar vad men innan vi flyttade ihop betalade jag hästarna själv. Jag försökte, när jag jobbade, att mata in lite extra på kontot då mina egna utgifter är högre men han höll hyfsat jämna steg, nu tar nog sambon mer eller lika mycket. Katt och padda är gemensamma djur, tillkom efter att vi flyttade ihop.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Just nu är jag föräldraledig. Innan jobbade jag minst heltid inom bevakning.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor med sambo i en 2:a, bostadsrätt, strax utanför stan.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Har bara två gerbiler idag. Står själv för kostnaderna.;)

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag studerar heltid och jobbar extra 25-30% på kvällar och helger. Studerar Etnologi, med litteraturvetenskap som huvudämne. Jobbar som månadsvärvare för FN:s flyktingorgan.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor inneboende med en egen liten stuga.:)
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Hos oss bor det en Labrador,kostnad för veterinär/mat/tävlingar delar vi på, men grejer så som leksaker osv köper mest jag för jag tycker det är roligast;)

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Pluggar heltid + har en deltidsanställning, jobbar allt från 3-5 h om dagen
Sambon jobbar på timmar, så olika hur mycket han jobbar.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor som sagt tillsammans med min sambo, i en större etta:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
638
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp