R
RonniGirl
Jag undrar vad ni alla har för bädd i boxen/spiltan, Vad som är positivt och negativt med detta! Vi har själva torv blandat med spån, det funkar jättebra. Det enda negativa är nog att torv är dyrt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på att börja med torv. Kan nån övertyga mig eller varna mig !!! Jag använder halm nu och det är perfekt för mitt sto, hon kissar på ett ställe och det är fräscht och lättmockat...
Problemet är min Nordis !! Han kissar ner HELA boxen varje natt !! Nästan ALL halm måste bytas varje dag och det går åt massor, dessutom blir det en hemsk lukt i stallet.
Funderar då på att testa med torvbädd med lite halm på som de kan plocka lite med och Nordisen äter oxå lite halm på vintern.
Men hur gör man en bra bädd och hur mycket fyller man på varje dag/vecka ca.... Kan bädden ligga hela vintern trots att han kissar så förfärligt ??!!
Behöver lite hjälp av nån med erfanrenhet, har alltid bara använt halm.......
//Pampas
Jag undrar vad ni alla har för bädd i boxen/spiltan, Vad som är positivt och negativt med detta! Vi har själva torv blandat med spån, det funkar jättebra. Det enda negativa är nog att torv är dyrt...