En liten uppdatering! Jag var och red igår.
Precis som för många av er satt en hel del kvar i minnet, men det fanns verkligen inga muskler att utföra det med. Så resultat blev inte direkt det jag kallar för ridning
Jag håller fortfarande på att smälta det hela, för det känns rätt komplext. Det kändes inte "just ja, det är precis här jag ska vara", och det hade jag faktiskt väntat mig åtminstone till någon grad. Men jag lyckades i alla fall hålla mig kvar på hästen i alla tre gångarter. Alla i stallet var jättetrevliga och välkomnande, och jag såg en hel del Argyle-rutiga strumpor
Jag vet inte riktigt om jag kommer fortsätta. Instruktören sa "Vi gör ju detta för att det är kul!", men... jag vet inte om jag tycker ridning
är särskilt kul på den nivån jag är på nu, om jag ska vara helt ärlig. Jag tycker det blir roligt när man börjar kunna rida hästen i rätt form. Jag vet inte heller om det för de flesta är så att man hittar tillbaka till sin gamla nivå överhuvudtaget, eller hur snabbt det går i så fall?
Jag har under mina hästfria år dessutom utvecklat en rejäl allergi som medicinen inte riktigt verkar bita på. Så att jag kände att jag knappt orkade någonting kan delvis bero på det också.
För den som är intresserad skrev jag ett dagboksinlägg med mer ingående funderingar kring det hela. Annars vill jag än en gång passa på att tacka er i tråden varmt för allt engagemang
Hur det än blir med hästeriet framöver så är jag superglad för responsen jag fick här!