Jag kan relatera till att sitta upp efter många år och undra vad sjutton som har hänt med kunskaperna... Jag började rida igen efter ungefär 15 års uppehåll och tyckte att det var tufft. Jag var "bara" vanlig ridskoleryttare innan uppehållet, och jag var aldrig i närheten av bäst i min grupp, men red ändå i ganska avancerad grupp och fick rätt ofta rida hästar som var nya på ridskolan osv.
När jag satt upp igen tyckte jag dels att det var vingligt, dels att jag hade dålig kroppskontroll. Det förstnämnda insåg jag berodde på att jag började rida mer välskolade hästar som verkligen lyssnar på vikthjälper och så att säga gör som man "säger" (snarare än som man avser
). Kroppskontrollen kämpar jag fortfarande med! Jag vet vad jag vill och försöker göra, men det är en fortsatt utmaning att få kroppen dit jag vill. Tränar en hel del avsuttet, vilket jag hoppas ger mig något bättre förutsättningar i alla fall.
Men det jag ville säga egentligen var att du så klart inte ska ge upp! Tre år efter att jag återupptog ridningen har jag nu köpt min första egna häst
. Det är SÅ värt det att kämpa på!