Vad har Insert Gede på huvet?

anhe

Trådstartare
I dagens Travronden var det två bilder på Insert Gede, en med EA i vagnen. På den bilden har hästen två nosgrimmor på sig. Den ena ser ut som en vanlig spärrgrimma. Men den andra. Kan inte riktigt se var delarna tar vägen. Först tänkte jag xylofania, men nja. Sen är det ju två bettringar också, men jag antar att den andra är till lekkedjan.

Någon som vet vad det är han har på huvet? Är jag blind bara?

Sv: Vad har Insert Gede på huvet?

Hmm kanske det. Hur sitter den då mer exakt? Har aldrig kommit i kontakt med en sådan.

jag återkommer så jag inte beskriver den fel....jag har travronden i stallet.då kan jag kolla om han verkligen har en "fransk käk" eller om det är nått annat han har.:)

Jag satt o titta men har aldrig dett en sån uppsättning förut...men han har ju en sån där "franskkäk" som man brukar dra tömmarna genom uppe vid huvudet, fast dom berkar ha satt käken där istället...sen har han en sån där "kindstropp(fast dom man såtter fast uppe i spännet mellan öronen( kommer inte ihåg vad det heter heller :crazy:) käken verkar gå ner till käkpinnen och effekten av det bör ju bli att han drar upp huvudet när/om han bular ner....remmen som går ner till pinnen är säker bara där för att hålla den på plats....med den konstruktionen skulle den ju inte sitta kvar annars....

Lite rörigt va :rofl:

:rofl: Hmm, ja. Ska nog ta fram ronden och kika på bilden över alla remmar för att begripa vad du skriver om :p . Men nu när du sa det kom jag ju på vad ett franskt käk är i alla fall, men är det verkligen ett sånt han har på sig?

Tack för det tipset. Nu blev det ju mycket tydligare. Nu begriper jag mer vad martha menade också :angel:

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 229
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 923
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 953
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar