Vad har hänt med mitt öga??

pepp

Trådstartare
Vaknade upp och mitt öga såg ut såhär i morse.. det gör inte ont eller är irriterat.
Är det ett blodkärl som brustit? Är det farligt?
20220825_050323.webp
 
Japp, blodkärl som brustit och det är helt ofarligt :) Händer det ofta kan det vara värt att kolla upp men oftast är det ingen fara alls. Det är i alla fall vad jag fått förklarat för mig när jag fått liknande!

Tack! Det är första gången det hänt, därav min oro :D
 
Vaknade upp och mitt öga såg ut såhär i morse.. det gör inte ont eller är irriterat.
Är det ett blodkärl som brustit? Är det farligt?
Visa bifogad fil 98571
Jag får jätteofta så i ena ögat, men på andra sidan av pupillen. För mig kommer det dock oftast på eftermiddag/kväll, ja ser ett samband med om jag haft mycket att göra/stressad/överansträngd, även om det inte alltid brister i samband med det. Man ser lite galen ut :p
 
Har hänt mig några gånger, oftast bara en liten fläck men en morgon för si så där 10 år sedan vaknade jag och såg ut så här:

öga.webp


Gjorde inte ont eller så men såg ju helt galet ut. :D Försvann på några dagar tack och lov och har inte hänt igen, inte i den omfattningen i alla fall.
 
Har också fått så där åtminstone en gång, i storleken med @Åsa A. det försvann efter några dagar, varken kändes eller har kommit tillbaka sedan dess:)
 
Har hänt mig några gånger, oftast bara en liten fläck men en morgon för si så där 10 år sedan vaknade jag och såg ut så här:

Visa bifogad fil 98583

Gjorde inte ont eller så men såg ju helt galet ut. :D Försvann på några dagar tack och lov och har inte hänt igen, inte i den omfattningen i alla fall.
Ursäkta men det fick mig att skratta till, det är något med uttrycket på bilden ihop med det röda som får det att de helt crazy ut. 😂

Skrattar alltså inte åt att ha röda ögon, mer bilden i sim helhet. 🙈😅
 
Ursäkta men det fick mig att skratta till, det är något med uttrycket på bilden ihop med det röda som får det att de helt crazy ut. 😂

Skrattar alltså inte åt att ha röda ögon, mer bilden i sim helhet. 🙈😅
Det är förmodligen för att jag spärrar upp ögat för att kunna fota och då i kombination med att halva ögonvitan är röd, jag håller med - det ser rätt galet ut. :laugh:
 
Absolut ofarligt som tidigare skrivit! Blodkärl som brustit och läker på några dagar! Händer mig relativt ofta!

När jag jobbade på akuten hände det att folk kom till akuten med denna åkomma så du är inte ensam i att oroa dig! Fullt förståeligt!!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 730
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 573
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 017
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp