Imån typ.
Vad jag vet så har alla jag skrivit med privat förstått vad jag har velat säga.
Om jag skriver i en lektråd så tycker jag faktiskt inte att det är superviktigt att allt är korrekt, skriver jag däremot i en diskussionstråd så försöker jag mer tänka på att inte skriva förkortningar eller talspråk (som jag seriöst trodde imon var tills jag såg på Bukefalos att det var världens synd

)
Här vet jag inte om du syftar på mig men bara för att jag skriver imon så betyder det inte att jag skriver jue eller juh. När jag hävdar att det sparar tid att skriva hälften av bokstäverna i ett ord så menar jag det, jag lägger inte till bokstäver i andra ord.
KL:
Jag var en riktig bokmal när jag var yngre, bokbussen kom till vår lilla skola varje torsdag och jag lånade säkert 20 böcker varje gång som jag läste ut på en vecka. Om jag inte läste böcker så läste jag tidningar.
När jag slutade gymnasiet så började jag läsa mer periodvis och mindre periodvis samt läsa mer på forum och bloggar. Tyvärr så märker jag själv stor skillnad i hur säker jag var på meningsuppbyggnader, stavning och allmänt användande av olika tecken när jag läste mycket (korrekt) svenska samt nu, när många skriver slarvigt och felaktigt överallt, till och med i dagstidningar och böcker.
Jag borde alltså ta mig i kragen och försöka låta bli imon för att inte föra vidare den traditionen, men det är svårt när jag har gjort det hela livet!
Men jag ska försöka, för jag tycker ändå det är viktigt.

Ibland tycker jag dock det är okej att "bara" skriva så folk förstår utan att ha läst igenom texten 5 gånger innan (som nu, när jag vabbar med ett barn som sitter fast på mig

)