Vad har hänt med Dressyrforumet?

mackan

Trådstartare
Det ligger en otrolig mängt startade trådar som har titlar som "hur få honom att ej hänga på bettet", hopphäst till dressyr, osv osv osv. Ska inte dessa trådar ligga på Grundutbildning? Kanske vore det värt att ha en underkategori som heter DRESSYR grundutbildning, så allt detta hamnar rätt? Hela tävlingsdressyr kategorin har ju försvunnit på det här sättet! :(

Sv: Vad har hänt med Dressyrforumet?

Använd den lilla triangeln och anmäl de trådar du tycker ligger fel.

Tack, det har jag gjort men det är ca 90% av sidan, därav problemet. när det är så många tycker jag det är uppenbart att forumet endera inte är tydligt nog vad som ska finnas där, eller att gränserna suddats ut för vad som förväntas finnas där. det var därför jag ville belysa det med frågan om alternativ här.

Hållér absolut med ...det har blivit en helt annat forum....de seriösa diskussionerna som vi har haft tex i RK-tråden verkar ha försvunnit :cry:

Sen finns det andvändare som är helt emot tävlingsdressyr..t.o.m hela världseliten som ser till att det blir onödigt tjafs eftersom vi tycker så olika....trådar blir låsta och vi som grupp får skit i onödan....

Kära moderator....kan det inte kikas på dessa två ting så främjar det hela atmosfären på dressyr :)

Tack -
intressant! :bow:

Hoppas att G:s ståndpunkt i den tråden och nämnandet av andra trådar med samma symptom, håller sant även för Dressyr, när detta hunnit tittats på!

tack igen! :bow:

Du kan väl skicka ett pm till Gunnar med synpunkter? :) Det är ju inte säkert att han har tid att kolla in här så ofta. Kanske bättre att maila?

Dressyrforumet har ju dessutom varit under lupp för ett tag sedan, runt första april där har jag bestämt för mig :angel: men då var ju problemet av annan karaktär.

Orsaken till nuvarande problem kan ju vara att moderator är sjuk, bortrest, har semester, datastrul eller vad som helst. Det kan ju även vara så att "reglerna" för vad man postar var är oklara och otydliga. Men om du gör Gunnar uppmärksam på problemen kanske det löser sig rätt fort :)

Testa :)

Gunnar är medveten om "problemen" :smirk:

Hur man än vänder sig som moderator så har man rumpan bak, när jag tidigare flyttat trådar till grundutbildning så har vissa användare ansett att de minsann förtjänar att ha sina trådar på dressyr - vilket de också påpekat via pm till mig.

Till de som tycker att dressyr svämmar över av ointressanta frågeställningar så finns ju alltid möjligheten att skapa nya trådar själva. Om man nu vill att det ska handla om tävlingsdressyr så står det varje enskild användare fritt att skriva om detta! För vissa användare kanske det är svårt eftersom inte alla tävlar...

Sedan kan man ju diskutera om vilka det är som ska bestämma vad trådarna ska handla om, den stora massan eller ett par-tre användare? Den frågan kan säkert appliceras både på dressyr och andra forum...

Ursäkta men jag förstår inte varför du är så otrevlig i ditt svar?
Min fråga har på intet sätt ngt att göra med hur forumet modereras och jag ser inte vart man kan tolka in ngt sådant heller.! Min fråga, som uttrycks väldigt tydligt, är att det verkar vara ngt med den nya layouten som kanske gör att man går till dressyr "först" helt enkelt för att man annars väljer underkategorier viare från där, och att dessa inte är så uppenbara för alla, eller mindre frekvent besökande kanske.

Jag måste säga att jag blir trött på att du är så irriterad i de flesta av dina svar, och aldrig missar ett tillfälle att spy galla över x antal personer. säger som du själv brukar säga : ta det via pm isåfall!

ang att "bestämma vad trådar ska handla om" så är min frågeställning en direkt efterprodukt av forumreglerna som Gunnar postat, dvs att forumet handlar om tävlings dressyr.

I övrigt hoppas jag att min frågeställning tittas på av Gunnar som sagt, då andra forum verkar haft samma problem.

tack! :bow:

Senast ändrad:

Jag tror att du har svårt med några användare och misstänker att jag hör till dem :crazy:

Men frånsett det, att du verkar trött på oss som vill diskutera på dressyr :o så är det ju väldigt mycket grudn utbildningsfrågor det håller jag med mackan om.

Tycker idén med "grundutbildning i dressyr" som nytt underforum verkar bra.:bow:

Instämmer till 100 procent. :bow:

Så jag tillhör väl också en utav de moderatorerna som har "problem" med "några" användare... som någon sedan lade till...:angel:

Senast ändrad:

Ja jag kan ju isåfall bara beklaga att ni känner det så. Måste vara ledsamt att vara moderator och känna sig så nedtyngd under bördan. Min poäng är väl att jag inte förväntade mig att min tråd här skulle utvecklas till en hugg-tråd för moderatorer utan var en helt vanlig förfrågan, och dessutom lagd på förfrågan forumet.

Vad intressant hur olika man kan tolka saker. Jag tycker inte BAL var det minsta otrevlig däremot fräser du duktigt.

Men hur kan man undgå att se det som att det är moderatorns problem om någon har synpunkter på var trådarna placeras? Det är ju hur många trådar som helst som moderatorer får flytta.

Vad intressant hur olika man kan tolka saker. Jag tycker inte BAL var det minsta otrevlig däremot fräser du duktigt.

Men hur kan man undgå att se det som att det är moderatorns problem om någon har synpunkter på var trådarna placeras? Det är ju hur många trådar som helst som moderatorer får flytta.

Japp jag fräser. Jag tycker det är högst otrevligt att börja skriva om hur man anser att x antal personer härjar på forumet osv. har nu nämnts av två moderatorer dessutom, i min tråd som är en förfrågan om tekniska lösningar punkt slut.

jag citerar migsjälv:
Kanske vore det värt att ha en underkategori som heter DRESSYR grundutbildning, så allt detta hamnar rätt?

med andra ord så föreslår jag ett alternativ till hur forumet är uppbyggd, så att trådar hamnar mer rätt från början. dvs ingen över huvud taget behöver fundera lika mkt på att flytta eller inte flytta trådar!

Senast ändrad:

Apropå fräsa då, inte så underligt kanske att en användare en gång omnämnde dressyr och klassisk dressyr som bukes mellanöstern.

Och hur ska moderatorn ställa sig till de som inte blir nöjda när deras trådar flyttas?

För att återgå till grunddiskussionen så tycker jag inte att det är så många trådar på dressyr som absolut inte passar där, visst de skulle även passa på grundutbildning men eftersom man faktistk brottas med problem som varför hästen hänger i handen, vinglar osv ganska högt upp i klasserna och det faktiskt går att tävla så låga klasser som LC så är det väl inte helt fel att ha trådarna på dressyrforumet heller.

Tulip som hellre friar än fäller.

Jag måste missa ngt, är det otrevliga veckan här eller?

varför pratar du om trådar som ska flyttas hit och dit, när syftet med tråden är att trådar inte ska BEHÖVA flyttas så mkt?

I övrigt så är det vad jag vet ett förslag - och de bör väl ligga på Hjälp forumet eller?

För att återgå till grunddiskussionen så tycker jag inte att det är så många trådar på dressyr som absolut inte passar där, visst de skulle även passa på grundutbildning men eftersom man faktistk brottas med problem som varför hästen hänger i handen, vinglar osv ganska högt upp i klasserna och det faktiskt går att tävla så låga klasser som LC så är det väl inte helt fel att ha trådarna på dressyrforumet heller.

Ja så kan man också se det. Men syftet med katergorierna måste väl ändå vara ngt? annars kan man ju ha betydligt färre kategorier över huvud taget, det är min tanke. Men visst - om det ska ses annorlunda så kan jag visst göra det, - då har jag misstolkat forumregeln på just det forumet och de övriga specificeringarna av de olika kategorierna helt enkelt.

Jo det är sant. Men fatta galopp tex, och liknande det hör kanske till grund? Vad hör annars dit? Men jag tycker en lösning vore mackans förslag.

Litet tillägg:

Det är så trist när dressyrforumet pekas ut för att några envist hävdar att det är "så dålig stämning" Tjatar man tillräckligt länge om samma sak riskerar det att bli en sanning.
Om jag går ut i alla möjliga forum på och utanför buke och tjatar om att tex distansforumet "är så otrevligt och man man blir påhoppad så fort man yttrar sej" så blir det till slut en sanning för några. OM jag dessutom går in på distans och hävdar att det är en värdelös gren och/eller att de flesta av dem inte kan rida :crazy: så ja, då blir ju mina påståenden ( om att jag blir påhoppad) troligen sanna också:crazy: :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 387
Senast: mrkarisma
·
Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 038
Hundhälsa Först av allt: Förlåt om jag uttrycker mig fel! Jag vet faktiskt inte om man säger utvecklingsstörda nu, eller om det heter något annat...
2
Svar
25
· Visningar
5 287
Senast: AraSlei
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka