Vad har era katter dille på?

Sv: Vad har era katter dille på?

Menar du såhär? :idea: (Hanoo)
DSC_0001.jpg

Maja har skaffat en ny "grej". Igår kom hon på att man kan "åka" på kontorsstolen, så fort jag går in i arbetsrummet sitter nu en katt och väntar på att bli snurrad tills hon blir yr. Det är en uppföljnin på en gammal lek "åka lakan":
adl.jpg

Kan det vara något särskilt med just kartonger och toaletter/badrum tro?

Liksom flera andra katter här så har två av mina (Ole och Fjodobert) dille på just badrummet. Ligger helst och sover på badrumsmattan eller i badkaret och vill gärna sitta i mitt knä när jag sätter mig på toa :D. De vill däremot inte duscha med mig, men väntar otåligt på att jag ska bli klar så att de kan hoppa upp i det våta badkaret, det gillar de!

Snickers begriper inte alls deras fascination av badrum, men däremot är hon vansinnigt förtjust i att slita sönder kartonger.

Sen har Fjodobert ett alldeles eget dille. Mina katters toalådor har tak, och varje gång Fjodo har varit på toa så sprätter hon först omsorgsfullt inne i toan, därefter hoppar hon upp på lådan och sprätter uppe på taket, länge och ihärdigt (och högljutt...).

Yatzy blir helt knasig när vi ska öppna ett juicepaket. När man öppnar locket så sitter det nämligne en"plupp" där under och den är såååå rolig att leka med!! Hon känner igen ljudet och kommer galoppernades:)
När hon får små håriga möss (leksaker) så brukar hon äta upp svansen sen flår hon dem och lägger den i sin vattenskål:D knaskatt!

Minstingen Stella är helt tokig i mitt hår, så fort hon får chansen ska hon på och suga och bita på det...spelar ingen roll att jag försöker informera henne om att den är mitt hår :o

Båda har "badrumssyndromet" som många andra katter här verkar ha:)

Självklart har mina katter lite dille på saker också...

sune1.jpg

Sune kommer alltid till toan och sitter i knäet som fler berättat om. Sen älskar han när man bäddar rent i sängen då ska han lägga sig på lakanet innan man fått det rätt.
sune2.jpg

Han har väskdille också, så fort en ny väska av större format kommer inom våra fyra väggar ska innehållet gås igenom för att sedan sova i väskan, eller som på den här bilden,
sune3.jpg
"]
en säck med klädpackning funkar också bra.

masha2.jpg
"]
Masha har mest dille på att leka med små plastpåsar som man snurrar ihop till en liten boll.
SuneMasha.jpg

Sen äääälskar hon att sova inkrupen i Sunes famn. :love: Jo, hon är ganska mycket en vanekatt, hon kan bara gosa på min vänstra sida när hon kommer och säger god natt och god morgon. Högersidan är ogosig enligt henne!

Senast ändrad:

min katt Paris Hilton älskar att sova på antingen min eller Idas hals,
det kan vara jättesött att ha en spinnande hårboll, men mindre trevligt att vakna av att man inte får luft på nätterna :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
Tjatter Det finns en julklappstråd, så varför inte en julrimstråd? Och allting blir så mycket roligare när man skriver "Den Stora" framför...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: LindgrenV
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 028
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar