Vad har era katter dille på?

Tassetass

Trådstartare
Min katt har dille på att bita sönder kartonger, i mikroskopiska bitar. Så fort hon ser en kartong eller för all del; en liten bit av en kartong, då får hon nåt svart i blicken. Hon fick lite wellpapp att leka med efter att jag fyllt år, hittills har hon strimlat ungefär 20x40 cm wellpapp. :D

Lustigt nog ger hon fan i alla kartonger som hon inte får bita i, som t.ex. flingpaketet eller kartongen där hon har sina leksaker. Men FÅR hon bita i kartongerna, då ska de bara DÖ. :devil:

Vad har era katter för tvångstankar? :D

Sv: Vad har era katter dille på?

Alla kattnamnen är länkade :)

Smilla har dille på att bära saker. Vantar, mössor, strumpor, kalsonger, gosedjur, t-shirts osv osv. De släpar hon över hela huset så besöker man mina föräldrar ska man inte bli förvånad över att det ligger en strumpa i hallen, ett par kalsonger i trappan och ett gosedjur i köket ;)

Ängla älskar att bita bort pluttarna som håller fast min hallspegel i väggen. Det är en sån vågig Ikea-spegel i fyra delar. Det har nu medfört att den nedersta delen trillade ner i morse. Den höll men nu får den ligga på golvet tills jag hittat de försvunna försvunna och kan limma fast dem :devil:

Mira gillar att snutta på kläder. Hon ligger nära, nära, nära och suger tag en bit av ens tröja eller så och snuttar sen. Hon ser väldigt fånig ut :smirk:

Tindra har inte dille på mer än att hon alltid ska med på toaletten. Så fort hon hör att man fäller upp locket på toaletten så kommer hon i full galopp.
Det har iofs Ängla också börjat med :p Sen sitter de båda två på ringen bakom ens rygg *ler*

En av våra ska alltid in i ALLA kartonger.
och de spelar ingen roll hur liten kartongen är. han ska in i den!
vet inte hur många han har sprängt ut.. :rofl:
och en var vi tvungen att hjälpa honom ur. han kunde inte backa ur och de gick inte att vända sig..

:rofl:

Det där med toaletten, Isola gör samma sak. Fast hon lägger sig framför ens fötter och ska bli kliad - man får ju passa på när man vet att matte sitter still en stund. ;) Folk som hälsar på blir ibland helt förskräckta när de går in på min toa och stänger dörren, ty efter några sekunder är Isola där och krafsar som en dåre. :D

SomethingCorporate; Det där känner jag igen! :D

:rofl:

Det där med toaletten, Isola gör samma sak. Fast hon lägger sig framför ens fötter och ska bli kliad - man får ju passa på när man vet att matte sitter still en stund. ;) Folk som hälsar på blir ibland helt förskräckta när de går in på min toa och stänger dörren, ty efter några sekunder är Isola där och krafsar som en dåre. :D

Smart kisse ;) Mina vill inte bli kliade, vet egentligen inte vad de vill :D

En av våra öppnar ALLA luckor och lådor i sovrummet, sen kryper hon in i en låda och sover.
Den andra ska krypa in i allt..ikeakasse, ryggsäckar, kartonger mm.
sen älskar han att förstöra...kartonger och post(med räkningar..) allt som går att tugga sönder ska han ha sönder i småbitar...Han ska promt ligga i knät/på datan när man sitter med laptopen i knät..älskar att titta på pilen på skärmen..
och jo han älskar att dusha med oss...
101_0197.jpg
[/IMG]
102_0201.jpg
[/IMG]
100_0003_2.jpg
[/IMG]

Mis biter på sladdar... :crazy: Förra julen bet hon av julgransbelysningssladden och i går hittade vi radioheadsetet till mobilen avbiten på två ställen. Tack och lov låter hon bli vanliga sladdar.

Och så MÅSTE hon få fånga droppar när någn har duschat! Hon blir helt förtvivlad annars! :rofl:

Siri älskar lådor och kartonger av olika slag och MÅSTE provsitta dom, ALLTID! :D

Mis biter på sladdar... :crazy: Förra julen bet hon av julgransbelysningssladden och i går hittade vi radioheadsetet till mobilen avbiten på två ställen. Tack och lov låter hon bli vanliga sladdar.

Ängla och Tindra biter också på sladdar. Mitt fina headset till datorn är söndergnagd in till kabeln. Får använda mitt fula headset nu och lägga ner det i skrivbordslådan direkt efteråt :mad:

Ester älskar att krypa ner i väskor, kartonger, papperspåsar och såklart så beter hon sig som en hund som leker apport. Slänger man iväg en sån där leksaksmus så springer hon och hämtar den.

Oskar beter sig mest som katter skall göra. Han har nog inte hunnit hitta riktigt sin tjing ännu. Han är ju inte så gammal så.

Hårsnoddar och påsar! :D

Får Xindra syn på en hårsnodd är det kört. Har du den runt handleden så kommer hon och ber dig om den, annars tar hon saken i egna händer och biter tag i den och försöker dra loss den. :D Skulle jag mot förmodan glömma någon framme på byrån så ser jag den inte igen. Hon kan busa med en hårsnodd i flera timmar, bära runt den och sedan gömma den på något bra ställe - gärna under en matta. ;)

Plastpåsar är också en favorit. Har man varit och handlat ska hon garanterat vara med och sno till sig en påse. Så fort någon är tom så kryper hon in i den och ligger och lurpassar på våra fötter och ben. Rätt som det är får man sig en känga. Hon har även en förmåga att krypa igenom handtagen så påsen fastnar under magen på henne, det är tydligen riktigt kul för sen springer hon runt och busar med den, och det är sällan man får tag i henne så man får bort den.

Både Elvis och Elsa ska vara med på toa, annars sitter de utanför och jamar. Elvis vill sitta på tanken bakom ens rygg och Elsa framför fötterna och bli kiad. Att överhuvudtaget stänga dörren om sig i något rum medför enträget jamande av våra små kontrollfreaks här som alltid MÅSTE hålla koll på vad vi gör. Men barnförbjudet är kattförbjudet, och då får dom väl sitta och jama utanför, det gör inte oss något ;)
De kryper in i påsar, under filtar och täcken och lådor och ryggsäckar och allt möjligt, gärna min handväska, och är Elvis i en påse så sätter sig Elsa på öppningen så han inte kommer ut.
Precis nyligen har Elvis börjat krypa under mattor och ligga där och lura på Elsa för att sedan kasta sig över henne och bita henne i strupen Sen börjar han tvätta henne. Nu ligger han grensle över henne och tvättar henne i rumpan! :p
Sen så brukar de jaga varandras svansar, och "ta" varandras svansar. De "tar" (typ slår på) knapparna i soffan, men Elvis har inte fattat än att man inte kan ta dem på riktigt, så han försöker få loss dem med tassarna. Det går inte, men han är envis! :p
Och så äter de på mina Aloë Vera-plantor, men det är tydligen bra för dem, så det får de väl fortsätta med. Jag tar ju också från plantorna då och då, så jag kan väl inte klaga... :p

Dille och dille vet jag inte, men min katt Majakatt har en vana som
är lite rolig. Varje kväll kommer hon in i köket med en mus, levande,
halvdöd eller död och jamar på ett uppfodrande sätt. Då vill hon att jag
kommer ner och berömmer henne och beundrar fångsten. Sen kan hon äta!

Min katt har dille på att bita sönder kartonger, i mikroskopiska bitar. Så fort hon ser en kartong eller för all del; en liten bit av en kartong, då får hon nåt svart i blicken. Hon fick lite wellpapp att leka med efter att jag fyllt år, hittills har hon strimlat ungefär 20x40 cm wellpapp. :D

Lustigt nog ger hon fan i alla kartonger som hon inte får bita i, som t.ex. flingpaketet eller kartongen där hon har sina leksaker. Men FÅR hon bita i kartongerna, då ska de bara DÖ. :devil:

Vad har era katter för tvångstankar? :D

Ha, ha,ha...det låter precis som en av mina damer. Stora kartonger framför allt, de förtjänar tydligen att "dö" så fort det bara går. :rofl:
Hon varvar gärna bitandet och slitandet med att krypa in i kartongen med jämna mellanrum......

Kungen i huset har mani på att provligga alla kartonger, kassar och väskor han hittar. Hur små de än är ska han ner i dem. De bästa kartongerna är de som är så små att han inte riktigt får plats i dem. Han älskar när man bär omkring på honom i en pappkasse, särskilt om man svänger runt lite med kassen. Litegrann som Liseberg för katter. :D Han älskar att träffa nya människor och går verkligen in för att charma alla han möter. Hittills har han aldrig misslyckats. Det bästa han vet är att åka till veterinären, det är superspännande att åka bil och han får träffa nya människor som ger honom all den uppmärksamhet han förtjänar.

Lillskruttan vill gärna sitta i knät och tugga på eventuella knappar eller dragkedjor på dina kläder. Hon äter helst på sin egen plats i datarummet, dit hon tar sig genom att åla sig under en skjutdörr.

Rultan leker gärna om det sker på hennes villkor. Det är på tok för ansträngande att springa omkring efter saker, så hon sitter helst stilla och viftar lite avmätt med tassen efter leksakerna. Om hon inte ligger ner och viftar, vill säga. Enda gången hon leker lite vildare är om man gör en boll av aluminiumfolie till henne - då springer hon och jagar den så att det blir märken i golvet och mattorna flyger åt alla håll.

Min lilla Busan älskar att bära runt på olika saker också kurrar hon när man lyfter henne och går och pratar hela tiden

Maja ska in i allting, ju mindre desto bättre. Kommer det paket på posten eller underbara saker som skokartonger står hon och hejar på oss när vi packar upp så hon ka sitta däri. Jag har ett enormt kollage med bilder på henne i olika väskor...

Hon är också helt tokig och snören och band. Det är stor sorg när man slänger pappersremsorna som sitter på våra löndebesked, hon kan leka med dem i dagar. Dessutom vill hon apportera dem, och det är himla svårt att kasta pappersremsor några längre sträckor. Alla snören, gummisnoddar och liknande förvaras i ikealådor med tighta gummiband runt. Glömmer man bandet är hon där på nolltid, för hon vet av någon konstig anledning exakt vilka av de 20-talet kartonger som innehåller "förbjudna leksaker".

Hanoo har bara en egenhet: han ska alltid, alltid sitta i knät. Oavsett om man äter, läser, syr eller spelar xbox. Hanoo är där, och han är i vägen.

Det där känner jag igen. Har just nu datorn i knät och katten ligger över mina armar. Dock sitter hon inte i knät när man äter, då ska hon sitta på stolen bredvid. :D Eller, om jag har gäster, så sitter hon på bordet och stirrar på gästens tallrik. :D

Elvis sitter också i knät, när man äter, sitter vid datorn eller t.o.m. på toa ibland men då lyfter jag ner honom :D
Inatt låg han och kittlade mig under fötterna, han liksom river-slår lätt under mina fotsulor, och jag tror att han vet att det kittlas nåt enormt!
Hade inte hjärta att köra bort honom heller, eftersom båda katterna var oroliga för att det blåser så...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
Tjatter Det finns en julklappstråd, så varför inte en julrimstråd? Och allting blir så mycket roligare när man skriver "Den Stora" framför...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: LindgrenV
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 028
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar