Vad har era Jack Russells för storlek på halsbanden??

F

Fortfarande Grevinnan

Har köpt en långbent släthårig tik som ska hämtas på söndag och nu sitter jag och dregglar på halsband på internet :D . Mina andra hundar är lurviga så det syns inte vad dom har för halsband....
 
Sv: Vad har era Jack Russells för storlek på halsbanden??

Jag tror att jag har 35 cm på min. Men jag är inte helt säker. Men 40 cm fungerar säkert också, då det finns hål tillgodo.
Är hon vuxen eller valp?
 
Sv: Vad har era Jack Russells för storlek på halsbanden??

Det beror ju lite på vad du tänkt dig för sorts halsband och om hunden är valp eller vuxen. Jag brukar börja med ett 30 cm långt smalt läderhalsband (med vanlig knäppning) till mina valpar, där finns det gott om plats att växa... de vuxna har sedan nomehalsband (halvstryp i fleece) och där behöver man nästan prova direkt på hunden iom att de är handsydda (=samma storlek kan resultera i lite varierande faktisk storlek), men mina har storlekar från strax under-strax över 30 cm.

Ska det vara "vanligt läderhalsband" borde 35 eller 40 cm långt vara lagom för en vuxen hund. Man kan ju göra nya hål själv så det är inte såå hemskt noga.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 134
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 634
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 362
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 361
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp