Vad har du på dig?

Jag jobbar i butik, så vi har speciella kläder som vi fått från arbetsplatsen. Dock har jag oftast mina privata byxor ändå, jeans, eftersom de jag fick var både för långa (jag ser ut som han i änglagård med de uppvikta jeansen) och för stora i midjan. Det finns ingen mindre storlek. Samma med skorna, har mina egna sneakers för det finns inga arbetsskor i storlek 35. (Mansdominerad arbetsplats.)

På fritiden har jag nästan alltid jeans, t-shirt eller långt linne, munkjacka eller stickad tröja. Eller ridkläder. Klär mig nog väldigt barnsligt egentligen, som en normal tolvåring ungefär. Osminkad ser jag ut som tolv, med smink som femton typ. Fyller 28 i höst. :angel:

På mitt nuvarande jobb har vi ingen dresscode men hel och ren fungerar bra. De flesta har byxor/jeans och blus/topp/kofta. Vissa har kavaj och andra har hoodie. jag har oftast jeans och skjorta/pullover eller någon form av kofta.

På mitt förra jobb hade vi företagets egna märke, dvs träningskläder. Jag hade oftast mjukisbyxor och hoodie :)

Man får känna in läget och anpassa sig till sån grad att det känns bra för en själv tycker jag.

Lägger in lite bilder på vardagsklänningar som jag tycker är fina under 500 kr :)

hmprod

HM 179 kr

hmprod

HM 299 kr

919231-3245_1

Nelly 349 kr

321482-0056_1

Nelly 399 kr

352880-8257_1

Nelly/topshop 449 kr

040059-0082_1

Nelly/Only 299 kr

file:///C:/Users/Therese/Pictures/Boohoo%20_%20Boohoo%20Ruffle%20Hem%20Smock%20Dress.html
ASOS/boohoo 15 pund

http://www.asos.com/asos/asos-cotto...tyles=2730&gridsize=3&gridrow=10&gridcolumn=3
ASOS 25 pund

http://www.asos.com/vila/vila-peplu...styles=2712&gridsize=3&gridrow=1&gridcolumn=3
ASOS/VILA 40 pund

83065590_50-99999999_01.jpg

MANGO 349 kr

0450558001_22_1.jpg

MONKI 300 kr

36-0363_M0014298_Fu.jpg

Ellos 349 kr

S0000007580180_F_W40_20170206120444.png

Lindex 349 kr.

Blev väldigt shoppingsugen nu... bäst jag går ut på en promenad :D

Lägger in lite bilder på vardagsklänningar som jag tycker är fina under 500 kr :)

hmprod

HM 179 kr

hmprod

HM 299 kr

919231-3245_1

Nelly 349 kr

321482-0056_1

Nelly 399 kr

352880-8257_1

Nelly/topshop 449 kr

040059-0082_1

Nelly/Only 299 kr

file:///C:/Users/Therese/Pictures/Boohoo%20_%20Boohoo%20Ruffle%20Hem%20Smock%20Dress.html
ASOS/boohoo 15 pund

http://www.asos.com/asos/asos-cotto...tyles=2730&gridsize=3&gridrow=10&gridcolumn=3
ASOS 25 pund

http://www.asos.com/vila/vila-peplu...styles=2712&gridsize=3&gridrow=1&gridcolumn=3
ASOS/VILA 40 pund

83065590_50-99999999_01.jpg

MANGO 349 kr

0450558001_22_1.jpg

MONKI 300 kr

36-0363_M0014298_Fu.jpg

Ellos 349 kr

S0000007580180_F_W40_20170206120444.png

Lindex 349 kr.

Blev väldigt shoppingsugen nu... bäst jag går ut på en promenad :D
De allra flesta av de där skulle jag känna mig oerhört obekväm och utklädd i tyvärr :( har svårt att hitta passande strumpbyxor också. Tjockisar är tydligen oftast korta, att hitta både tillräckligt breda och långa verkar vara löjligt svårt :down:
Förlåt för ot klagorant! :o

Jag älskade min förra chef. Han hade alltid slitna jeans och t-shirt med tryck, ofta något hårdrocksband. Stora tatueringar och rakad skalle.
Så var han klädd även under mötena med höjdarna :D
Så grymt skönt! Tyvärr granskas och kritiseras vi kvinnor betydligt hårdare efter hur vi klär oss.

Jag hade jeans och hårdrockströjor i gymnasiet, ofta med huvtröja också. Min ena mattelärare trodde att jag var kille, i en hel termin.

För att svara på TS så har jag friluftsbyxor på mig när jag inte är arbetsklädd. Sommartid kombinerat med en tshirt med nått kul tryck och vintertid med en skön och praktisk ylletröja. På jobbet är det snickarbyxor eller blåställ som gäller, typ.

De allra flesta av de där skulle jag känna mig oerhört obekväm och utklädd i tyvärr :( har svårt att hitta passande strumpbyxor också. Tjockisar är tydligen oftast korta, att hitta både tillräckligt breda och långa verkar vara löjligt svårt :down:

Jag förstår dina bekymmer med strumpbyxor! Jag är inte smal någonstans och går dessutom alltid upp minst en storlek på strumpbyxor för att de ska sitta skönt och brukar ofta tänka på hur svårt det måste vara för människor som är riktigt kraftiga att hitta strumpbyxor... så fel tycker jag!

Klänning kanske inte är något för dig?
Vad tyckte du om den ljusgrå stickade jag länkade? Den är ju väldigt enkel och det finns mängder av den modellen i olika färger och material :)

Jag blir väldigt lätt enormt flickig och omogen i en utsvängd klänning, så jag kör mycket med tighta klänningar. Vissa sitter dock lösare än andra, men poängen är att en klänning kan verkligen kännas som myskläder, men det ser ändå propert och fint ut.

Såhär kan jag se ut en vanlig dag (dock inte jag på bilderna):
hmprod

2015914150437460923422_sbig.jpg

Jag har gärna svarta strumpbyxor i ett någorlunda glansigt material också. Inga stickade strumpbyxor, det är för tantigt.

Jag är snart 39 år gammal.

Supersnygga allihopa! Men är de inte lite väl korta för kontor? Eller kanske bara i min hjärna? Jag är ganska lång så de flesta "vanliga" klänningar blir ganska korta på mig. Men ska absolut leta efter något sånthär (men kanske lite längre) :love:

Supersnygga allihopa! Men är de inte lite väl korta för kontor? Eller kanske bara i min hjärna? Jag är ganska lång så de flesta "vanliga" klänningar blir ganska korta på mig. Men ska absolut leta efter något sånthär (men kanske lite längre) :love:
Det beror ju på lite vad man har för stil och hur hela outfitten ser ut. En stickad poloklänning kan vara betydligt kortare tillsammans med ett par mörka strumpbyxor och lågskor, än en urringad klänning med höga klackar är tex. Sen beror det ju på personen.

Själv kör jag mycket knälångt. Sällan mina klänningar går under knäna, utan gärna snäppet över. Muskorta klänningar hör inte hemma på kontoret, om man inte jobbar på strippklubb eller någon sportanläggning.

Jag förstår dina bekymmer med strumpbyxor! Jag är inte smal någonstans och går dessutom alltid upp minst en storlek på strumpbyxor för att de ska sitta skönt och brukar ofta tänka på hur svårt det måste vara för människor som är riktigt kraftiga att hitta strumpbyxor... så fel tycker jag!

Klänning kanske inte är något för dig?
Vad tyckte du om den ljusgrå stickade jag länkade? Den är ju väldigt enkel och det finns mängder av den modellen i olika färger och material :)
Jag är ju 179 cm lång också så det är ju typ omöjligt med strumpbyxor...
Den var ok, men jag hade behövt en hoodie över för att känna mig bekväm.

Kan du inte tänka dig ha tunna tights under klänningen?

Treggings kan jag inte kompromissa med. Har en åkomma som ger mig väldiga magsmärtor och jag kan ibland även vara väldigt svullen om magen och det gör väldigt ont om något tar emot. Behöver helt enkelt resåren :)
Jag har rätt ofta "resårbyxor" men de är eleganta, har resår bara på en del av midjan - tex ryggen. Och de är genomgående rätt eleganta med vida ben.
Så att treggings skulle behövas för att man har svullen mage köper jag inte.:D

Det jag ogillar med dem är nog mest att de är så åtsmitande. För mig blir de som "kalasbyxor" om nån minns dem ;). Jag ogillar över huvud taget kläder som sitter som vore de målade på kroppen. jag har inga rationella skäl till det men tycker att det nästan alltid är fult. De enda åtsmitande byxor jag gillar är ridbyxor. Men dem har man ju inte i vardagen om man inte jobbar i stall.

Fortsätter....
jag undervisar vuxna. Det innebär att ett tjog människor tittar på mig ett antal timmar om dagen. alltså klär jag mig så att jag inte tar fokus från det jag har att säga. Varken för slafsigt eller för uppklätt. Snygg klädsel och behaglig att se på. Inga stora utmanande mönster och inga stora sjok bar hud.

Som min bästa vän som ofta sitter på podier eller står bakom en mikrofon. Hon måste se bra ut på långt håll.

Klädd för sammanhanget helt enkelt.

Jag går klädd i varselkläder från wexman med varierande oljefläckar på eller annan skit .Är i princip klädd ända inifrån skinnet i deras kläder då vi köper kollektion efter årstiden och får en hel säck med allt man behöver från ytterkläder till underkläder för 1600:-
Måste ha den typen av kläder annars åker vi eller uppdragsgivaren på böter på 5000:- ca om det kommer en kontrollant .Annnars är det mysbyxor som gälller .Supersköna att gå i !

Så att treggings skulle behövas för att man har svullen mage köper jag inte.:D
Jag har inte bara "svullen" mage. Med min sjukdom är det inte ovanligt att man bokstavligt talat ser höggravid ut. Pga sammanväxningar i nedre bukhålan så gör allt som rör sig i tarmarna ont, även gas, så jag kan absolut inte ha något som tar emot. resåren måste alltså sitta fram.

Vilken rolig tråd! :D Det fick mig att börja tänka på hur jag har klätt mig genom åren...

Jag hade nästan alltid klänning från att jag var 20 och fram till för något år sedan (är 31 nu). Jag ville se ut som Zooey Deschanel. Min man påstod häromdagen om att jag en gång var på framsidan av Nöjesguiden som nån slags modeorakel, jag har inget minne av detta alls men det stämmer säkert. Tydligen var jag intresserad av kläder.

Men nu klär jag mig nästan exakt som jag gjorde när jag var i övre tonåren. Dvs tajta byxor/tights (alltså inte strumpbyxor), gympaskor/cons, tshirt, nån slags huvtröja/tunn jacka. Jag har ett stort glapp i min garderob eftersom jag de senaste åren har varit antingen i stallet, på scen eller i soffan (eller haft arbetskläder). Har försökt hitta vardagskläder som inte är mjukisbyxor eller Michael Star utan mer "lagomt" men som ändå är jag. Det känns svårt.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Detta är en tråd som vänder sig ENDAST för de som har barn TACK! Min äldsta dotter är 9 år och född i tonårstrotsen. Hon kan vara en...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 709
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar