Jag är 27 år, jobbar som USK i hemtjänsten och har på mig svarta treggings och stor trikåtopp/klänning för det mesta. kängor med grov sula på vintern och sneakers på sommaren. Jag går 6-7 km i snitt varje arbetspass, bara mellan mina vårdtagare. Hade jättegärna haft leggings och trikåklänning pga att jag behöver rörligheten men ett par leggings går sönder på en kvart på jobbet... Jag hoppar upp och ner på golvet, på huk, sträcker mig i alla möjliga konstiga positioner hela dagarna så endless stretch är det mest funktionella. Jag tycker faktiskt inte trikå är så fult, tycker det materialet har oförtjänt dåligt rykte. Det finns massor av fina vardagsklänningar och toppar i trikå eller mjuk bomull och matchat med ett par strumpbyxor/fina byxor tycker jag att det ofta är jättefint. Men smaken är ju som baken
. Jag skulle inte ha trikåplagg på finare tillställningar eller om jag jobbade på kontor, bank eller liknande kanske med till vardags eller jobb som typ lärare, förskolepedagog, tycker jag det är fine. Det är mina mjukisplagg också som jag har hemma istället för munkjacka antar jag, som inte är min stil riktigt. Och stickade cardigans, skjortor och luftiga blusar.
När jag kom på arbetsintervju i hemtjänsten hade jag jeans (treggings också men det syntes inte), converse och en vit blus med spetsdetaljer. Min blivande chef sa "Och tänk på att ha bekväma och oömma kläder som du inte är rädd om" och synade mig från topp till tå.
. Det som anses underklätt i ett sammanhang kan vara överklätt i ett annat.
Många gånger kan jag vara avundsjuk på människor som får klä upp sig till jobbet eftersom jag älskar det, skulle gärna ha ett jobb där jag får ha kostymbyxor och blus, jeans och skjorta, klänning och strumpbyxor och fina boots tex. Och lite smycken och accessoarer. Så som jag klär mig när jag ska vara fin på fritiden. Däremot känner jag inte alls att det är nödvändigt att köpa dyra plagg för att de ska vara snygga och hållbara. Det går utmärkt att hitta bra alternativ på HM, Zara, mango, lindex, ASOS, nelly, vero moda etc.