Vad har du på dig?

De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom psyk- och kriminalvården (?) och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o
Är munkjacka och luvtröja samma sak? Min man har i alla fall det sistnämnda nästan jämt på jobbet. Han är ingenjör. Om han har internationella möten kan det hända att han drar på sig en skjorta, men bara ibland. Han gör så jävla bra i från sig på jobbet att det känns som att han lätt skulle kunna rulla dit i pyjamas om det så vore, så länge han fortsätter prestera :D

Munkjackor kan ju förekomma i så många olika former.

Själv har jag nätta munkjackor i velour i fina färger istället för dräktjacka.

Det är sant.
Jag tänker den här:

huvjacka.jpg

(Modellen utan dragkedja men med känguruficka är dock snäppet värre i mina ögon.)

Är tacksam att jag har ett yrke där jag får byta om till "pyjamas" när jag kommer dit :p

På fritiden (och till och från jobbet) gått jagi jeanstreggings och nån skön tröja, ibland med huva :p
Det ska liksom fungera att gå hundpromenad först och åka till jobbet efter.
Klänning har jag bara på sommaren, även uppklädd föredrar jag jeans och en finare tröja.

Att byta mellan jeans och jeanstreggings kombinerat med munkjacka eller långärmad tröja med fleeceväst över har jag nog bara burit när jag jobbat i stall, där det inte är så viktigt att se prydlig ut och du ändå kommer bli nedsölad och lerig (Skåne i november) efter att ha duschat en massa hästar och fått svettiga hästhuvuden gnuggade mot sig hela dagen. Där känns det som att det kan passa. Arbetsintervjuer eller mindre fysiska arbeten, not so much. :D

Jag är över 40, gymnasielärare. Kan slå till med klänning ca en gång i månaden :D Men generellt har jag jeans, tischa/linne med någon rockgrupp och kofta el munkjacka över.
Ska lägga till att mina munkjackor är "märkeskläder" typ Spooks, Kingsland el dyl :D

Haha, jag sitter på jobbet i hoodie med magficka :D Nertill har jag tajta jeans och boots. Är 35 år gammal. Skulle kunna komma till jobbet i mjukisbyxor och ingen skulle bry sig :D Men jag jobbar som Customer service agent/trafikledar inom transportbranschen så 95% av mina kundkontakter sker via telefon eller mail. När jag ska ha kundmöten försöker jag väl tänka lite mer på vad jag har på mig. Men, jag är överviktig och det är inte lätt att hitta passande kläder som inte är stora tält förutom jeans och tunikor eller stora hoodies/koftor/fleecetröjor. Eller ja, det kanske går om man letar, men det är för deprimerande när inget passar ändå...

Jag tror det beror mycket på bransch och arbetsplats. Jag har jobbat inom en kommun i snart 15 år, med personalfrågor. Stilarna är högst varierande, men överlag väldigt casual. Oftast har jag jeans och någon top/blus. Leggings med en längre top/tunika är också helt okej. Top eller linne med kofta över. Ibland klänning (egentligen det mest superpraktiska plagg som finns; skönt, men ändå lagom "uppklätt"). Eftersom vi har ganska kallt av och till på arbetsplatsen så har jag också titt som tätt varit klädd i fleecetröja, även på ledningsgruppsmöten. :D
En del kollegor är väldigt vardagligt klädda, andra lite mer chica i stilen.

Nu ska jag snart sluta och börja på ett industriföretag, men jag tyckte nog att stilen på blivande kollegor och chef var ganska casual där också när jag varit där på besök. Nåja, tror chefen hade skjorta (men inte slips eller kavaj).

Jag är 47 år.

Jag kör enbart på klänningar eller kjolar, med strumpbyxor efter årstid men sällan barbent eftersom jag inte gillar det. Gillar kavajer i udda mönster och snitt, men gärna lite 60-tal eftersom det passar min figur.
Nu som gravid och sjukskriven är jag hänvisad till klänning och svarta/blommiga tights.

Mest svart (grått), vitt och rött i färgval oftast med avvikande färg på kragarna.

Under sommaren går jag oftast banans på blommiga 50-60-talsklänningar och glada underkjolar.

Piggar upp med färgglada skor och sandaletter, samt piffiga hårprydnader och smycken.

Ni som har klänningar på jobbet? Vilken modell kör ni och vart köper ni dem från? Tycker alltid det är så svårt att hitta "lagom fina" klänningar. Älskar klänningar men de flesta jag äger är antingen gulliga sommarklänningar eller festklänningar.

Ni som har klänningar på jobbet? Vilken modell kör ni och vart köper ni dem från? Tycker alltid det är så svårt att hitta "lagom fina" klänningar. Älskar klänningar men de flesta jag äger är antingen gulliga sommarklänningar eller festklänningar.
Jag har lite vidare trikå/jersey el stickade med tights under :)

klanningar-vila-viruffle-sleeve-dress-bla.jpg

Något sådant :)

Har köpt från bla HM och Lindex.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Detta är en tråd som vänder sig ENDAST för de som har barn TACK! Min äldsta dotter är 9 år och född i tonårstrotsen. Hon kan vara en...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 709
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar