Vad har du på dig?

Jag har ju alltid Marc Jacobs ;) Väldigt blandade stilar men kombinerar nästan alltid med hatt/huvudbonad och mycket accessoarer. Vi får inte ha sneakers på jobbet vilket inte har varit ett problem för mig ( :angel: ) så som standard har jag högklackade ankelboots på vintertid (sommartid pumps).

Vi har "arbetsuniform" dvs vi får kläder att ha på arbetstid. Vi får skriva under att vi ska följa skötselråd osv och om man lämnar företaget inom viss tid ska de återlämnas i gott skick

Senast ändrad av en moderator:
Efter ett möte igår med en enhetschef så känner jag att jag inte klär mig vuxet! Vi var i samma ålder, men jag kände mig som en tonåring i jämförelse! Har aldrig varit brydd om något sånt här innan, tror det är mycket för att jag faktiskt känner mig som en tonåring fortfarande :angel: Och det avspeglas nog i mina kläder, vilket jag faktiskt börjar tycka är synd. Jag undrar hur jag uppfattas pga mina kläder. Jag går alltid i treggings (alltså "jeans" med resårmidja :angel:) och munkjacka. Hur hade ni uppfattat det? Är det ungdomligt? Är det "soffpotatis"? Kan man uppfattas som lat i såna kläder? Klär jag mig för ungt för min ålder (32)? Hur klär man sig vuxet? Hur klär ni er? Har tusen frågor :)

Det beror ju helt på i vilket sammanhang man är klädd så.
Spontant kanske jag skulle ha sånt hemma eller om jag skulle storhandla och är slapp en sön typ.

Till vardags går jag i ridkläder. Det är min arbetsuniform. Skulle vara jäkligt märklig i andra sammanhang.

Skulle jag jobba på kontor skulle jag ha dräkt, klänning, ev snyggare jeans och kavaj/snygg kofta/jacka/skjorta/blus etc..
Munkjacka hade jag inte haft. Det är mys- eller tränings-kläder för mig.

Treggings känns tveksamt att jag alls skulle ha förvisso. Jag tycker de jag sett se lite sunkiga ut. Bekväma - men inte så snygga.

:nailbiting:

Påbörjar praktik snart i en - vad jag antar är nån form av offentlig sektor ... Har inte tänkt på klädval än, mer än till "intervjun". Munkjacka hade jag skippat även om de är väldigt sköna (sitter i en nu :p men tänker inte lämna lägenheten i den). Men second hand affärer är toppen för att hitta jobbkläder i, typ billiga snygga kläder man inte visste att man passade i och som var skönare än man tänkt sig. Tröjor överlag är ju enkla att hitta och komma undan med. Men byxor? :nailbiting: Vad har folk på sig på underkroppen? Jeans är ju så jäkla obekvämt, jeansleggings ser ut som man bajsat på sig. Strumpbyxor kräver ju klänning/kjol :arghh:.

Jag jobbar i kundmottagning/kassa och med ekonomin på en bilskrot. Har jämt jeans och en fleecetröja med företagets logga på. Det är så kallt här så fleecetröjan är nästan ett måste. Hel och ren gäller bara för mig på min arbetsplats, de andra är konstant skitiga och kläderna går sönder med jämna mellanrum :rofl:

Men byxor? :nailbiting: Vad har folk på sig på underkroppen? Jeans är ju så jäkla obekvämt, jeansleggings ser ut som man bajsat på sig. Strumpbyxor kräver ju klänning/kjol :arghh:.

Kan bara rekommendera klassiska svarta byxor! Använder bara Rodebjers modell "sini". Passar till ALLT! Och sitter snyggt på alla jag sett, oavsett kroppsform. Kanske ngt långa i benen om du är kort och inte har klackar, men de går ju att lägga upp!

:nailbiting:

Påbörjar praktik snart i en - vad jag antar är nån form av offentlig sektor ... Har inte tänkt på klädval än, mer än till "intervjun". Munkjacka hade jag skippat även om de är väldigt sköna (sitter i en nu :p men tänker inte lämna lägenheten i den). Men second hand affärer är toppen för att hitta jobbkläder i, typ billiga snygga kläder man inte visste att man passade i och som var skönare än man tänkt sig. Tröjor överlag är ju enkla att hitta och komma undan med. Men byxor? :nailbiting: Vad har folk på sig på underkroppen? Jeans är ju så jäkla obekvämt, jeansleggings ser ut som man bajsat på sig. Strumpbyxor kräver ju klänning/kjol :arghh:.
Bara 38 sidor :angel::D https://www.zalando.se/damklader-byxor/

Jag är 37, är alltid klädd i jeans och t-shirt med tryck på samt om det är kallt någon slags luvtröja. Inget konstigt på mitt jobb. Skulle jag komma mer formellt klädd (kavaj eller sånt) skulle folk reagera för att det är olikt mig men vi kan ha på oss precis vad som helst. Det beror ju som sagt på var en arbetar någonstans. Hade jag suttit i någon slags chefsposition eller regelbundet haft möten med högdjur eller kunder av något slag hade jag sett över min klädstil så den funkade bättre i de situationerna men nu spenderar jag dagarna ensam på mitt kontor framför min dator.

När jag jobbade på en firma där majoriteten av de anställda var jurister var min dagliga klädsel prydliga byxor och skjorta. Anpassa klädsel efter arbetsplats helt enkelt.

Jag kan lägga till att när jag börjar på en ny arbetsplats så klär jag mig mer ordentligt eller snarare formellt i början för att senare eventuellt ändra på det efter att jag känt av hur det ser ut på just den arbetsplatsen. Till intervjuer kör jag på kavaj-nivå, det kompromissar jag inte med - särskilt inte sen jag började färga håret i extremfärger då jag har fördomar att folk kan ha fördomar eller nåt åt det hållet.

Jag vill ha mjuka kläder pga värk i kroppen. Så jag har sköna men snygga klänningar och tights under. Får ofta komplimanger om snygga klänningar. Och då känns det som jag går omkring i mjukiskläder på jobbet. :)

Kan bara rekommendera klassiska svarta byxor! Använder bara Rodebjers modell "sini". Passar till ALLT! Och sitter snyggt på alla jag sett, oavsett kroppsform. Kanske ngt långa i benen om du är kort och inte har klackar, men de går ju att lägga upp!
Kollade upp modellen. Riktigt snygga! Men kostar ju en mindre förmögenhet :nailbiting: Sådär har jag inte alls råd att klä mig, tyvärr! Sen kan jag ju passa på att flika in att jag sett bilder på dig här på Buke och att du har en riktigt riktigt cool stil som är jättesnygg och klär dig så jäkla bra!!! Själv hade jag sett mer utklädd än uppklädd ut om jag försökt mig på att klä mig liknande :meh:.

Jag gillar att jobba uniformerat, otroligt praktiskt! Bär blå byxor med benfickor, blå piké eller ljusblå skjorta (vintertid krävs slips eller scarf till skjortan), svarta skor, svarta strumpor, dubbla bälten med ett ton grejer i samt vid effektiv AC även en softshelljacka.

Efter ett möte igår med en enhetschef så känner jag att jag inte klär mig vuxet! Vi var i samma ålder, men jag kände mig som en tonåring i jämförelse! Har aldrig varit brydd om något sånt här innan, tror det är mycket för att jag faktiskt känner mig som en tonåring fortfarande :angel: Och det avspeglas nog i mina kläder, vilket jag faktiskt börjar tycka är synd. Jag undrar hur jag uppfattas pga mina kläder. Jag går alltid i treggings (alltså "jeans" med resårmidja :angel:) och munkjacka. Hur hade ni uppfattat det? Är det ungdomligt? Är det "soffpotatis"? Kan man uppfattas som lat i såna kläder? Klär jag mig för ungt för min ålder (32)? Hur klär man sig vuxet? Hur klär ni er? Har tusen frågor :)
Jag hade uppfattat dig som en äkta människa utan krusiduller, själv kan jag dyka upp i vinteroverall, dra av den i hallen och slira in hos folk i tjock underställströja och kompressionstights som jag har som långfillingar eller mjukisbrallor och sweatshirt utan en tanke på hur dom tar min outfit. :angel:

I söndags hade iallafall grannarna, deras barn och jag samma outfit när vi käkade middag ihop dvs. tights/ridbyxor och tjocka underställströjor och det är HELT normalt här. :p

Har uniform på jobbet, avskyr det. Dels för att den är fruktansvärt ful + extremt fula truckskor till då det rör sig truckar i området så måste vi ha det. Och dels för att jag vill använda mina egna fina kläder.

Till vardags klär jag mig i jeans/finare byxor + blus/skjorta eller tischa + kofta. Har bara dyrare kläder i fina material, det är viktigt för mig. Eller träningskläder eftersom jag tränar mkt. Är jag ute och leker med barnet/går med vagnen blir det ofta träningskläder.

Munkjacka, då tänker jag på de hemska tröjorna som vissa hade på högstadiet, typ i murriga färger och tjockt typ scubatyg, blä.

Jag har samma kläder på jobbet som jag har i vardagen - dock ej mjukisbyxor. Jobbar som lärare på kommunal skola och tror att man generellt är liberal om klädsel i skolan. Jag kan lätt dyka upp i huvtröja och hundförarbyxor (PING @Blueberry ) utan att någon tycker det är något konstigt. Jag har flera kollegor som nästan alltid är friluftsklädda på jobb. Igår hade jag kortare klänning, svarta leggins och lång stickad kofta. Idag har jag jeans, en lös tunika/blus och en finare kofta över.
Har en manlig kollega som alltid har slitna jeans, urtvättad t-shirt med tryck och munkjacka. I mångas ögon ser han kanske lite.. lumpig ut? Men jag gillar att vi lärare kan se olika ut, tror det är bra för våra elever :) dvs att en lärare inte behöver se ut på ett visst sätt.
Sån musiklärare hade jag. :heart :heart

Kollade upp modellen. Riktigt snygga! Men kostar ju en mindre förmögenhet :nailbiting: Sådär har jag inte alls råd att klä mig, tyvärr! Sen kan jag ju passa på att flika in att jag sett bilder på dig här på Buke och att du har en riktigt riktigt cool stil som är jättesnygg och klär dig så jäkla bra!!! Själv hade jag sett mer utklädd än uppklädd ut om jag försökt mig på att klä mig liknande :meh:.

Jag har haft mina i många år, använt dom flitigt och tvättat dom ofta! De är lika fina som när jag köpte dom! Så när jag slår ut priset på alla år och gånger jag använt byxorna känns de klart prisvärda! :) Men jag förstår om inköpspriset svider lite för stunden!

Tack så mycket! :bow: "Hellre klä ut sig än klä upp sig" är något av mitt måtto ;) Generellt sett tycker jag att folk borde våga lite mer!
Det händer varje dag att folk kommer fram till mig och pratar, kommenterar och många säger att de tycker att det är roligt att någon "vågar". Jag tolkar det som att många vill och hoppas nu bara att fler av dom kommer våga också!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Detta är en tråd som vänder sig ENDAST för de som har barn TACK! Min äldsta dotter är 9 år och född i tonårstrotsen. Hon kan vara en...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 709
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar