Vad har du för sadel?

G

Gyllene

Rider alla dressyr-ryttare med dressyrsadel? Tänkte även på de som hoppar också, har ni två sadlar?

Skriv gärna och berätta vad du har för sadel (märke) och vilken dressyrnivå du rider på!

Sv: Vad har du för sadel?

Rider alla dressyr-ryttare med dressyrsadel? Tänkte även på de som hoppar också, har ni två sadlar?

Skriv gärna och berätta vad du har för sadel (märke) och vilken dressyrnivå du rider på!

Jag har 2 sadlar, en hopp o en dressyr.:D
Båda är Globus clic. Jag har nyligen köpt dressyren då jag ridit i perioder med antingen hopp el dressyrsadel som hon växt ur, därav sadelbyten.:crazy:
Jag använder båda flitigt för att variera mig. Tränar också dressyr 1-2 dar/v o då har jag använt dressyren.
Nivå?
Hm.. Rider mkt ute o har enbart varit i ridhuset under träningarna denna årstid. Klättrar mkt o hoppar mindre stockar, rider på landsväg o miljötränar mkt ute.
I dressyren har vi enbart satsat ordentligt för några månader sen så vi kör mkt tempoväxling, skänkelvikningar, böjningar, framdelsvändningar o såna saker. Vet inte vilken nivå vi kan ligga på Lätt/Msv dressyr.
Har hoppat runt 50 uppsuttet, löshoppat 110 så kapacitet finns för högre.

I nästan 3 år har jag klarat mig med bara dressyrsadel, hade då en Crown Jessica. När jag skulle hoppa brukade jag låna sadel, lite krångel men jag hoppade inte så ofta..
Nu har jag köpt mig en hoppsadel också, började träna hoppning mer regelbundet och då kändes det bäst att ha en egen.
Har även bytt ut dressyrsadeln till en Morris o Nolan.
Hoppsadeln är en County Conquest.

Jag har bara en dressyrsadel, främst för att sadlar är dyra och jag har inte råd med en hoppsadel med.
Nu har jag en bates innova till henne och den har passat ända sen i juli förra året:angel: Lycka:D Har bara behövt byta koppjärn en gång i den.

Jag har tre dressyrsadlar (Wellington Elite, Pfiff Amaretto och Prestige) och en hoppsadel (Stübben) till mina fyra hästar.
Hoppsadeln används vid uteritt och hoppning, blir säkrast så :p
Tävlar på MsvB-nivå.

Jag är hobbyryttare och tävlar inte (ännu :angel:) men tränar både hoppning och dressyr. Har både hopp- och dressyrsadel båda Amerigo.

Har en Kentaur dressyrsadel, och en Passier hoppsadel.
Ligger på LA nivå i dressyren, tävlar en del, och i hoppningen LA/MsvB, tävlar LA där.

Eddi har en Pfiff modell okänd och allmänt alldeles förstor för lilla mej, men det går ända! :p

Dressyrar på ca LA nivå för skojs skull..

Är bara fritidsryttare men nu har jag en rätt kass Sigma, allround o syntet som funkar till det mesta förutom att jag inte trivs i den. Hade en Wintec dressyr men det är alldeles för rak, så nu letas det ny dressyrsadel. Hoppar inte så mkt men då blir det i Sigman ändå.

Men Sigma är ju rakare än Wintec??

*kl*

Jag har en dressyrsadel och en bomlös för tillfället.

Tävlar lite dressyr men tränar desto mer ;)
Ligger på LB-LA

Dressyr: Wellington Elite.
Hopp/uteritt: Jacson Legano flatback

Tränar dressyr LA/Msv- debuterar på tävling nästa helg... Hoppar inte själv, men hästen tränar ca 120 cm, är tävlad clear round felfritt i 110 cm. Med inlånad ryttare tills jag slutar fega ur så i hoppning....

Har en hopp och en dressyrsadel.
Hoppsadeln är cliffbarnsby , ca 3 år gammal. Dressyr sadeln är en Jaguar, köpt i höstas men bra begagnad.
Trivs bra i båda sadlarna :smirk:
Tävlar LA i både hoppning o dressyr. Dock ingen hoppning på ett tag nu pga skada:cool:

Jag har en Passier Antares dressyr - gillar sadeln men häst börjar forma om sig så jag måste leta reda på en ny

Morris & Nolan hoppsadel.

Har tävlat en gång och det var en LB:3 :angel:

Just nu har jag precis köpt en ny utprovad hoppsadel till min häst, en Bates Caprilli Close Contact Cair. Har bara ridit i den i max 1 vecka men den känns KANON SKÖN..!! Och viktigast av allt, min häst bara ÄLSKAR den..!!

Kommer så småningom köpa en ny dressyrsadel, en Bates Innova Cair, men de kostar ju en del så jag få nog nöja mig med hoppsadeln i ca 6-12 mån.

Hmm, vad jag ligger på för nivå..?? Denna häst är 6 år, aldrig tävlad, ska precis nu i sommar börja hoppa med honom, kan lugnt sä att jag ha tagit det sakta..

Har även en 1-åring och när det är dags att börja rida så kommer även han få en utprovad hoppsadel och sen även en dressyr.

Jag har en Spalding Brittannica (Finnesse) som passar på två hästar. Sen har jag en Wintec Isabell också men den bara hänger och samlar damm tillsammans med en Frank Baines Excel. Jag tränar och tävlar på lätt nivå just nu.

Spaldingen är bland den bästa investeringen jag gjort. :love:Har fram till för ett par veckor sedan haft en hoppsadel men hästen växte ur den så jag sålde den. Ska snart få arslet ur och köpa en ny.

just nu har ja, kan ändrats då ny häst. en crown/ideal warmblood. svart i dressyr och i hopp, kentaur hellas. kommer nog få byta sadlar. och hoppsadeln byter ja gärna ut :angel:

Nivå. Hästen är rutinerad i hoppning och tränad högt i dressyr men inte startad. Ja har ridit LA dress. Sattsar på LC-LB tävlingar i sommar :) tror de är lagom nivå för oss.

jag rider i en childeric :love:

har även haft en massa prestige modeller men childeric är verkligen i en klass för sig.

till ponnyn hade ja en dressyrsadel, stubben. jätte skön, ger bra sits lite halvautomatiskt :) och låg bra på han. fick oxå en hoppsadel till när ja köpte han men den låg riktigt illa så ja provade en kompis sadel på han och den låg bra så den lånade ja de gånger vi hoppade. tror de är en vanlig från börjes. ja som dressyrryttare tyckte den va för jävlig å rida i men den är kanske bra egentligen vem vet XD

till nya hästen köpte vi en bates isabell, inte lika skön som min stubben mne den ligger iaf bra på han.

rider på lokal nivå nu med riktning mot iaf msv.

Jag har två wintec, en Isabel Wertr och en hoppsadel.

Tävlar inte mkt just nu men ligger ungefär på lätt:A nivå och hoppar klubbtävlingar för skoj skull.:rofl:

Jag har en dressyrsadel och en hoppsadel båda är av märket kieffer. Har en 4 åring.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix