Vad har du för modell på förbygeln?

Sv: Vad har du för modell på förbygeln?

Här är bilderna från equalityline.se

05100461_2.jpg

05100461_1.jpg

Den var faktiskt inte så himla dyr. Gick "bara" på en tusenlapp.

Sitter den bra? Har funderat på att köpa den men tycker det är så skum konstruktion...

Det undrar jag med, visst är den jättesnygg (:d) men hur sitter den på hästen, borde den inte hindra rörelsefriheten när den sitter sådär långt ner?

Eller tänker jag helt galet nu?:D

Remmarna är ju löpande så när ena frambenet förs fram så får den sidan mer rem från andra sidan. Men jag har inte hunnit hoppa med den ännu så jag vet inte riktigt hur det blir om man behöver mycket mer plats på båda sidorna. Däremot tar det ett tag att justera den så att den sitter bra, man måste sätta den ganska högt upp för att den inte ska störa vid bogleden. Vet inte riktigt om jag fick till det på den bilden jag satte in förut... den var tagen innan jag lyckades komma på det ultimata sättet att spänna den :D

Jag äger runt femton stycken olika förbyglar med och utan resår, med smal resår, med tjock resår, med lite resår, med bara resår etc och de förbyglarna som är helt i läder är de som jag tyckt fungerat allra bäst.

Det är en Treadstone.:) Stör mig dock lite på det vinröda resåren, den kunde gott vart helt i läder istället...:p

Jättefin kvalite iaf, bra passform och mjukt läder.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
343
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025