Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag måste fan få gnälla lite. Jag med kollega knatar ut över hyggen, blötmyr och krondiken för att kolla ett gammalt borrhål och sedan sätta ut nya. När vi kollat borrhålet vadar vi mer eller mindre genom ett träsk pga en kallkälla till en relativt nyligen avverkad yta (där vi skulle sätta ut hål). Precis när vi kommer till kanten av den hör vi ett ljud som låter som en döende älg och efter ett litet tag stönande ljud, kanske max 400m bort. Vi vet att vi är i björnland. Vi avbryter arbetet och funderar vilken väg vi ska gå för den väg vi kom in är mot samma håll som oljudet. Vi bestämmer oss att gå söderut mot en basväg. Det resulterar i mer blötmyr, kärr och hyggen. Jag ringer borraren när vi bestämt väg för säkerhets skull (han har jobbat i området). Hans glada kommentar var att för oljud och ni kommer aldrig att kunna springa ifrån en björn :meh: Jag tyckte "Tack så mycket älskling, det hade jag ingen aning om" *ironi*

Jag dricker vin nu, frågor på det?

Jag måste fan få gnälla lite. Jag med kollega knatar ut över hyggen, blötmyr och krondiken för att kolla ett gammalt borrhål och sedan sätta ut nya. När vi kollat borrhålet vadar vi mer eller mindre genom ett träsk pga en kallkälla till en relativt nyligen avverkad yta (där vi skulle sätta ut hål). Precis när vi kommer till kanten av den hör vi ett ljud som låter som en döende älg och efter ett litet tag stönande ljud, kanske max 400m bort. Vi vet att vi är i björnland. Vi avbryter arbetet och funderar vilken väg vi ska gå för den väg vi kom in är mot samma håll som oljudet. Vi bestämmer oss att gå söderut mot en basväg. Det resulterar i mer blötmyr, kärr och hyggen. Jag ringer borraren när vi bestämt väg för säkerhets skull (han har jobbat i området). Hans glada kommentar var att för oljud och ni kommer aldrig att kunna springa ifrån en björn :meh: Jag tyckte "Tack så mycket älskling, det hade jag ingen aning om" *ironi*

Äsch, du vet väl att du inte behöver springa fortare än en björn, så länge du springer fortare än kollegan? ;)

Sånt där har jag funderat på, nu har vi visserligen inte så mycket björn i närområdet även om det strövar in någon då och då men desto mer vildsvin... Och så länge jag bara är ute och går är jag inte rädd men i jaktsituationer när jag vet att det är fullt möjligt att hunden kommer med ett vildsvin före sig så brukar jag försöka räkna ut en plan var jag ska ta skydd när jag kommer till ett pass, det är värre när jag går som hundförare eftersom jag då rör mig hela tiden... Alltså ser jag till att låta lite och missar hellre en möjlighet att skjuta än råka överraska ett vildsvin... :nailbiting:

@athena_arabians Ni borde ha kollat istället. Var säkert bara några skogshuggare engagerade i lite pardans. Då hade ni iaf kunnat jaga bort dem ifall de stod mot en gran. Är inte sjysst att de gör så vid ett stackars barrträd som inte fått något på evigheter...

In other news så tror jag pricksjukan kan ha börjat ge med sig. Tro't eller ej, men jag har faktiskt varit hyfsat effektiv idag. Jag har till och med lyckats jobba på jobbet. Och inga oplanerade avbrott med randig panna som följd, heller.

Vad är det för vin och var du ledig i dag och vad har man (qvinna) för tilltugg och hur dags lägger man sig och när och hur och varför eller hur.....

1. En tråkig Carmenere som var en chansning eftersom jag gillar druvan.
2. Nej.
3. Det blev fläskfilé med min specialcajunsås, champinjoner fyllda med ädelost och kokt färskpotatis. Allt grillades.
4. För sent.
5. Man ramlar på den extremt obekväma luftmadrassen.
6. För att man ska kunna köra hem nästa dag.
7. :confused: :confused: :confused:

Fy för att vara normal... :wtf:
Själv nöjer jag med att vara alldeles unik, för jobbigt att vara varesig normal eller onormal. :D

Ah, det lönade sig i år igen med sen semester. :cool: Pållarna fick komma in från de stygga B52 som attackerar i hagen, hönsen har mest huserat i syrénhäckarna, jag och systerdotter har förutom shopping ätit glass och jordgubbar + badat i poolen. :up: Mamma plockar vinbär allt hon hinner och orkar och saftmajan går varm, druvklasarna både inne och ute slår rekord i antal och de i växthuset är både stora och oräknerliga. Det bådar gott i dubbel bemärkelse, blir många kg goda druvor i år. :d

Jag tror vi tar lite kräftor i morgon kväll som omväxling till allt det grillade, helt jäkla hopplöst att jag aldrig lär mig att grillade grönsaker blir väldigt, väldigt heta och tomater i synnerhet! :eek:

Själv nöjer jag med att vara alldeles unik, för jobbigt att vara varesig normal eller onormal. :D

Ah, det lönade sig i år igen med sen semester. :cool: Pållarna fick komma in från de stygga B52 som attackerar i hagen, hönsen har mest huserat i syrénhäckarna, jag och systerdotter har förutom shopping ätit glass och jordgubbar + badat i poolen. :up: Mamma plockar vinbär allt hon hinner och orkar och saftmajan går varm, druvklasarna både inne och ute slår rekord i antal och de i växthuset är både stora och oräknerliga. Det bådar gott i dubbel bemärkelse, blir många kg goda druvor i år. :d

Jag tror vi tar lite kräftor i morgon kväll som omväxling till allt det grillade, helt jäkla hopplöst att jag aldrig lär mig att grillade grönsaker blir väldigt, väldigt heta och tomater i synnerhet! :eek:

Det låter nästan som om @Mia_R bjuder oss till fest både imorgon och när vindruvor och vinbär har förvandlats till vin...

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA