Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Vilken fruktansvärt hård arbetsdag det varit. Upp kl 0645, köra första lasset vid 0730 och sedan andra lasset vid 8. Inte klar för dagen fören klockan var 0915. Känner mig fullständigt slutkörd efter detta hårda arbetspass...

Jobbar du två timmar? Är det tillåtet ?

Ja, den här veckan är det tillåtet eftersom det är semester :)
I morgon blir det 7 timmar, onsdag ca 4 timmar, torsdag 2 timmar och fredag 2 timmar.

Nästa vecka vet jag inte riktigt än, men ungefär som den här veckan om inga kunder ringer och behöver ett extra lass med pall :)

Ja, den här veckan är det tillåtet eftersom det är semester :)
I morgon blir det 7 timmar, onsdag ca 4 timmar, torsdag 2 timmar och fredag 2 timmar.

Nästa vecka vet jag inte riktigt än, men ungefär som den här veckan om inga kunder ringer och behöver ett extra lass med pall :)
Du har ett bra jobb

Jeps och @Barret ansöker om drakträff längre norrut. Ta gärna med Einar och de andra värmedrakarna. Hann ut med hundarna i de 20 minuter sol som trängde fram innan himlen öppnade sig igen.
Inte ens den lokala festivalen som brukar ha bra ordning på vädergudarna har lyckats i år.

Barret har varit på semester och hunnit med tre turer över gränsen till Finland, samt tre utställningar på blågul mark. Nu är trädet åter rotat i kontorsstolen, i ungefär en månad till innan det bär av till andra sidan Skandinavien (Norge alltså) i september. På grund av hutlösa kostnader för surf (och ren jävla lathet) så har Barrträdet tillfälligtvis glömt bort hur man postar inlägg på Buke. F'låt!

Då har jag ju två nära grannar, du och @Blacksmithfarm. Sedan bör det ju vara dags för @Barrets årliga besök hos sin syster i Ulricehamn så jag röstar för en träff i Ulricehamn och att vi försöker hyra några stugor där för träff/party/samkväm samt övernattning för de av oss som inte kan låta bli "vuxen"drickat:idea:
Årligt... räknas det om jag bara varit där en gång? Och inte åker dit i år?

Jeps och @Barret ansöker om drakträff längre norrut. Ta gärna med Einar och de andra värmedrakarna. Hann ut med hundarna i de 20 minuter sol som trängde fram innan himlen öppnade sig igen.
Inte ens den lokala festivalen som brukar ha bra ordning på vädergudarna har lyckats i år.
Amen to that! de hoppade tydligen över sommaren här uppe i år... var bara 9 grader varmt när jag körde hem från prickikorvarnas uppfödare igår kväll :(

In other news så går husjakten vidare. Sket sig med huset jag verkligen ville ha, det behövde dräneras och det ids jag inte göra. Har nu hittat ett annat som verkar fint, men det ligger en bra bit längre bort och värms upp med direktverkande el. Däremot är det ungefär hälften så dyrt. Så sitter och klurar på om det ändå kan vara värt det och kolla upp möjligheter/kostnader för alternativa uppvärmningssystem (värmepump/bergvärme).

Barret har varit på semester och hunnit med tre turer över gränsen till Finland, samt tre utställningar på blågul mark. Nu är trädet åter rotat i kontorsstolen, i ungefär en månad till innan det bär av till andra sidan Skandinavien (Norge alltså) i september. På grund av hutlösa kostnader för surf (och ren jävla lathet) så har Barrträdet tillfälligtvis glömt bort hur man postar inlägg på Buke. F'låt!

Årligt... räknas det om jag bara varit där en gång? Och inte åker dit i år?

Amen to that! de hoppade tydligen över sommaren här uppe i år... var bara 9 grader varmt när jag körde hem från prickikorvarnas uppfödare igår kväll :(

In other news så går husjakten vidare. Sket sig med huset jag verkligen ville ha, det behövde dräneras och det ids jag inte göra. Har nu hittat ett annat som verkar fint, men det ligger en bra bit längre bort och värms upp med direktverkande el. Däremot är det ungefär hälften så dyrt. Så sitter och klurar på om det ändå kan vara värt det och kolla upp möjligheter/kostnader för alternativa uppvärmningssystem (värmepump/bergvärme).

Tänkte det skulle vara en fin anledning för dig att starta en tradition ju :D

Einar och jag har varit vid den norrländska kusten och solat och badat - hur har ni haft det?
Nu är det kort mellanlandning inför ett besök i landet med dom vilda russina och de höga stengubbarna. Vi tar solen med oss för säkerhets skull :p (ifall att ni saknar den så vet ni var den är menar jag...).
Pssst *viskar*, jag tror att Einar och solen har en fling :o

Einar och jag har varit vid den norrländska kusten och solat och badat - hur har ni haft det?
Nu är det kort mellanlandning inför ett besök i landet med dom vilda russina och de höga stengubbarna. Vi tar solen med oss för säkerhets skull :p (ifall att ni saknar den så vet ni var den är menar jag...).
Pssst *viskar*, jag tror att Einar och solen har en fling :o
Ni kan inte tänka er att mellanlanda ett tag i Mellansverige? :love: Eller jag kan gå med på Dalarna också, då är vi två som skulle blir glada eller vad säger du @athena_arabians ?

I övrigt så känner jag att jag är på väg under isen och funderar allvarligt på om man inte skulle flytta till lägenhet i stan? Problemet är att maken inte riktigt håller med än... Avloppseländet fortsätter att strula, vi har lagt massor av pengar på frys, kyl och diskmaskin och nu bestämde sig vattenfiltret för att det hade gjort sitt... Vi skulle behöva tapetsera om hallen och köket, tapeten i köket sitter på en del ställen uppe med tejp... :o:meh: Och att Scata och Einar har lagt beslag på solen gör ju inte saken bättre! :rage: Att det dessutom är strul på jobbet och det hänger en väldigt massa saker i luften som skulle behövas redas ut för att se vart företaget är på väg gör inte saken bättre, maken är redan i dagsläget stressad över jobbsituationen och att hans mamma dessutom blir allt sämre och har under en period ringt runt 20-30 gånger om dagen gör det inte bättre... Idag fick hon lov att akut dra ut de enda fasta kindtänder hon hade eftersom de var helt trasiga och inflammerade, så hur det ska bli nu, ja det vet vi inte riktigt... :(

Jag känner att jag räcker liksom inte till... :(

big-hug-54321465099.jpeg

@Snurrfian

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025