Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Visste ni att man behöver inte följa ett bygglov om man gör det fint från utsidan? Och bjuder tjänstemännen från länsstyrelsen på kaffe... :rage: Det här känns som om jag har tappat all respekt för kommunen det rör och den länsstyrelsen... Person x vill bygga, ansöker om bygglov för 84 kvm, granne y överklagar och drar det så långt hen kan och får ner det till 64 kvm. Person X bygger trots det ett hus på dryga 84 kvm, med kommunens vetande... Och länsstyrelsen tycker inte att det är något problem för huset är ju snyggt... :banghead: Det är inte det som är problemet utan frågan är om man kan bygga vad man vill utan bygglov eller?... :meh: Nu är det överklagat till mark och miljö domstolen så får vi se vad de säger...

Visste ni att man behöver inte följa ett bygglov om man gör det fint från utsidan? Och bjuder tjänstemännen från länsstyrelsen på kaffe... :rage: Det här känns som om jag har tappat all respekt för kommunen det rör och den länsstyrelsen... Person x vill bygga, ansöker om bygglov för 84 kvm, granne y överklagar och drar det så långt hen kan och får ner det till 64 kvm. Person X bygger trots det ett hus på dryga 84 kvm, med kommunens vetande... Och länsstyrelsen tycker inte att det är något problem för huset är ju snyggt... :banghead: Det är inte det som är problemet utan frågan är om man kan bygga vad man vill utan bygglov eller?... :meh: Nu är det överklagat till mark och miljö domstolen så får vi se vad de säger...
Jo detta är jag också medveten om... :meh:

Våran person X har i nuläget dessutom lagt ner en ny avloppsanläggning och vi har inte fått någon information alls i ärendet, varken förfrågan innan eller efter :banghead:
Jag tänker ringa denna kommun och fråga vad dom har för praxis :mad:
Jag vet ju hur det funkar i "hemma-kommunen" och där krävs det godkännande av grannfastighet till planritningen och avloppsanläggningen, dessutom skickar kommunen ut kopia på bygglovet när det är godkänt till grannfastighet... konstigt om inte de flesta andra kommuner gör på liknande sätt då dom precis har moderniserat bygg och miljö till att "alla kommuner ska ha samma riktlinjer"...

Mina grannar har byggt jättehögt staket så havsutsikten försvinner en hel del.
Kan nog dock inte göra ngt då detta är nybyggda bostadsrätter.

Jo detta är jag också medveten om... :meh:

Våran person X har i nuläget dessutom lagt ner en ny avloppsanläggning och vi har inte fått någon information alls i ärendet, varken förfrågan innan eller efter :banghead:
Jag tänker ringa denna kommun och fråga vad dom har för praxis :mad:
Jag vet ju hur det funkar i "hemma-kommunen" och där krävs det godkännande av grannfastighet till planritningen och avloppsanläggningen, dessutom skickar kommunen ut kopia på bygglovet när det är godkänt till grannfastighet... konstigt om inte de flesta andra kommuner gör på liknande sätt då dom precis har moderniserat bygg och miljö till att "alla kommuner ska ha samma riktlinjer"...
Den här kommunen tyckte inte att de behövde skicka ut något till person y eftersom person Y var så besvärlig... :banghead: Och ja person Y kunde kommunlagen bättre än tjänstemännen så hen var nog rätt besvärlig när hen ställde frågor som de inte kunde svara på... :idea:

Men min hemkommun har varit väldig noga med avloppsanläggningen hos oss, även om jag där kan känna att de är lite övernitiska istället, men här är alla parter överens! :D

I vår kommun gör kommunen så. Går jetebra med jäviga ledamoter och det är ju kommunens bostadsbolag. Så börjar man bygga innan tiden för överklagan går ut, why not liksom? Så får man på fingrarna av lst så då ska man "bara" göra om den gällande detaljplanen. Får på fingrarna ifen av mark och miljödomstolen, det blir ett val och nu ska den nya byggnadsnämnden lösa problemet... Joooo, genom att ändra den gällande detaljplanen!
Under tiden bor det hyresgäster i svartbygget.

I vår kommun gör kommunen så. Går jetebra med jäviga ledamoter och det är ju kommunens bostadsbolag. Så börjar man bygga innan tiden för överklagan går ut, why not liksom? Så får man på fingrarna av lst så då ska man "bara" göra om den gällande detaljplanen. Får på fingrarna ifen av mark och miljödomstolen, det blir ett val och nu ska den nya byggnadsnämnden lösa problemet... Joooo, genom att ändra den gällande detaljplanen!
Under tiden bor det hyresgäster i svartbygget.
:rage: Det är helt j*vla absurt!!!

Vi har nu tv igen, efter en tid då vi i vårt armod tvingats hålla tillgod med bara netflix :nailbiting:
Så klart hade vi ett unikt fel som de aldrig hade hört talas om eller kunde förstå hur det gått till. Vår box dog nämligen för att det rann in massa vatten genom antennkabeln... Kabeln var hel och allt såg normalt ut :confused:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar