Jag tycker syrrans barn ska heta Elton eller Nils. Det tycker inte hon + sambo.
Tydligen får jag inte välja namn.
Elak syster.
Men vad är det för stil?! Är det säkert att det är en av hankön?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker syrrans barn ska heta Elton eller Nils. Det tycker inte hon + sambo.
Tydligen får jag inte välja namn.
Elak syster.
Hankön? Säker på att det inte är honkön, eller ett henkön?Men vad är det för stil?! Är det säkert att det är en av hankön?
Hankön? Säker på att det inte är honkön, eller ett henkön?
Nu ska jag lägga mig och somna till säsong 10 av Supernatural, upptäckte på jobbet inatt att den finns textad på swefilmer.
Jo detta är jag också medveten om...Visste ni att man behöver inte följa ett bygglov om man gör det fint från utsidan? Och bjuder tjänstemännen från länsstyrelsen på kaffe... Det här känns som om jag har tappat all respekt för kommunen det rör och den länsstyrelsen... Person x vill bygga, ansöker om bygglov för 84 kvm, granne y överklagar och drar det så långt hen kan och får ner det till 64 kvm. Person X bygger trots det ett hus på dryga 84 kvm, med kommunens vetande... Och länsstyrelsen tycker inte att det är något problem för huset är ju snyggt... Det är inte det som är problemet utan frågan är om man kan bygga vad man vill utan bygglov eller?... Nu är det överklagat till mark och miljö domstolen så får vi se vad de säger...
Den här kommunen tyckte inte att de behövde skicka ut något till person y eftersom person Y var så besvärlig... Och ja person Y kunde kommunlagen bättre än tjänstemännen så hen var nog rätt besvärlig när hen ställde frågor som de inte kunde svara på...Jo detta är jag också medveten om...
Våran person X har i nuläget dessutom lagt ner en ny avloppsanläggning och vi har inte fått någon information alls i ärendet, varken förfrågan innan eller efter
Jag tänker ringa denna kommun och fråga vad dom har för praxis
Jag vet ju hur det funkar i "hemma-kommunen" och där krävs det godkännande av grannfastighet till planritningen och avloppsanläggningen, dessutom skickar kommunen ut kopia på bygglovet när det är godkänt till grannfastighet... konstigt om inte de flesta andra kommuner gör på liknande sätt då dom precis har moderniserat bygg och miljö till att "alla kommuner ska ha samma riktlinjer"...
Något sånt här menar du? Du får åka till andra sidan kölen.Jag vill ha en behovsman nu...
Den lila i byrån är inte tillräckligt..
Något sånt här menar du? Du får åka till andra sidan kölen.
Oj.. Hur stor tror du att jag är?Något sånt här menar du? Du får åka till andra sidan kölen.
Visste ni att man behöver inte följa ett bygglov om man gör det fint från utsidan? Och bjuder tjänstemännen från länsstyrelsen på kaffe... Det här känns som om jag har tappat all respekt för kommunen det rör och den länsstyrelsen... Person x vill bygga, ansöker om bygglov för 84 kvm, granne y överklagar och drar det så långt hen kan och får ner det till 64 kvm. Person X bygger trots det ett hus på dryga 84 kvm, med kommunens vetande... Och länsstyrelsen tycker inte att det är något problem för huset är ju snyggt... Det är inte det som är problemet utan frågan är om man kan bygga vad man vill utan bygglov eller?... Nu är det överklagat till mark och miljö domstolen så får vi se vad de säger...
Det är helt j*vla absurt!!!I vår kommun gör kommunen så. Går jetebra med jäviga ledamoter och det är ju kommunens bostadsbolag. Så börjar man bygga innan tiden för överklagan går ut, why not liksom? Så får man på fingrarna av lst så då ska man "bara" göra om den gällande detaljplanen. Får på fingrarna ifen av mark och miljödomstolen, det blir ett val och nu ska den nya byggnadsnämnden lösa problemet... Joooo, genom att ändra den gällande detaljplanen!
Under tiden bor det hyresgäster i svartbygget.
Banan-monarkin Sverige..Det är helt j*vla absurt!!!
Det är helt j*vla absurt!!!
Idag är det är bra dag att bara läsa en bok
Varför gör jag inte det då...
För du hittade på ngt annat att göra?Idag är det är bra dag att bara läsa en bok
Varför gör jag inte det då...