Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kumla 7 december kl. 08.55 (4,3°C, mulet och slöja av smådugg)
Hästarna (en nordsvensk, två kallblodstravare) ser ut som isbjörnar och går förstås utan täcke. De släpptes ut kl. 06.30 och höet ströddes ut så att frukosten intas så naturligt som möjligt och hästarna har att göra längre än om höet serveras i högar. Höet göms även bland hagens stenblock och i skrevor; det är populärt att snoka omkring och arbeta för födan!
Idag är det måndag och under fömiddagen läggs då nya småträd, större grenar, mossa och löv ut i hagen, till isbjörnarnas förtjusning.
Hoppas era hästar också har det gott i friska luften!
Längtar till ren torr kyla så dom kan gå utan igen...
Vi bor på närkeslätten, så det är tyvärr ingen kuperad hage med skogspartier. Hagen är platt och det enda som möjligen kan kallas kuperad terräng är stenblockshögar på ett par tre ställen. När hästarna kommer från betet finns det gräs, men nu är det mesta nedbetat och som överallt annanstans mer eller mindre dött och läbbigt.
Fast så särskilt mycket besvär är det inte att strö ut hö och ge färska grenar...?
+ chili
de har flera täcken just på grund av att jag tycker att det blir varmare med lager på lager vilket är på samma sätt som jag klär mig själv
Häst nr 1: en "pyjamas" underst med ett mysigt innerfoder sedan ett tjockare täcke med en lös vattentätt hals och sedan ett ofodrat täcke