Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Ca 4 plus, grått och trist. Regnet hänger i luften men inget hällregn än iallafall...

Hästarna hade inga täcken inne inatt...båda har ofodrade regntäcken ute idag.

Idag är det ruggigt, småregnigt och 3-4 plusgrader. Fbl är nu klippt hela halsen och bogen fram till sadelgjorsstaden ungefär. Går med fleecefodrat regntäcke.

Nordis är klippt under halsen, fram på bog och går naken.

de har flera täcken just på grund av att jag tycker att det blir varmare med lager på lager vilket är på samma sätt som jag klär mig själv

Jag kan inte hålla mej från att säga att jag blir seriöst upprörd över hur mycket samt på vilket sätt du (över)täckar dina hästar. Egentligen inte min sak att bry mej om, men jag tycker att du borde skaffa dej lite mer kunskap i detta, för dina hästars skull.

Senast ändrad:

Idag är det mulet och trist väder och ca 4-5 plusgrader. Min gamla arabvalack (helklippt) har ett fleecefodrat regntäcke på sej.

Här på ön (gotland) är dt skitväder var och varannan dag med regn och blåst mm.. så min lille kille är iförd regntäcke med 100 gram stoppning. Har glömt märket för tillfälle men täcket finns på www.dahrve.se ;)

Håller med.:mad:

KL

+3, småregn, ska vara mulet hela dagen
ute i hagen
tunt fleecefodrat regntäcke ute, naken inne

kl

Alla ute

på 0an, uppehåll men mulet

Häst 1: helklippt halvblod. SHires chill cheeta 375 gram, fleecefodrat regn med hals över.
Häst 2: helklippt halvblod. Termotäcke 300gram, fleecefodrat regn med hals över
Häst 3: fruset oklippt fullblod, 350 grams termo, fleecefodrat regn med hals över

+2 ute
Fleecefodrat regntäcke
Konvalecent på lösdrift, oklippt.

kl

ca. 3-4 + , inget regn. Z helrakad för flera veckor sen, står med 150 gr halvhals i hagen.

*kl*

Göteborg, 5+, lite vind, uppehåll: Nyligen helrakad häst (i förrgår), 175 g med helhals i hage (och inne, samma). Dock ingen hals idag tror jag när jag tänker efter, tror inte sambon kom ihåg att sätta på den efter hovis varit ute. :)

kl

Alla inne

2 minus, uppehåll

Häst 1: helklippt halvblod. SHires chill cheeta 375 gram
Häst 2: helklippt halvblod, nyklippt idag. Termotäcke 300gram
Häst 3: fruset oklippt fullblod, står i kallstall. Ylletäcke med 300 grams termo över

KL

+2, mulet och dimmigt, men uppehåll
ute i hagen (antagligen nu)
tunt fleecefodrat regntäcke ute, naken inne

kl

Alla ute

1 plus, mulet och dugg regn

Häst 1: helklippt halvblod. Shires chill cheeta 375 gram, fleecefodrat regn med hals över
Häst 2: helklippt halvblod, nyklippt igår. Termotäcke 300gram, fleecefodrat regn med hals över
Häst 3: fruset oklippt fullblod, 300 grams termo, fleecefodrat regn med hals över

KL

Båda hästarna nakna inne och kommer att vara det tills det börjar bli minusgrader.

Häst 1: Ofodrat Mark Todd regntäcke vid + grader och Amigo 150 g vintertäcke vid minusgrader. Oklippt dock gammal och lite känslig. Kommer ha 150 g innetäcke vid minusgrader och därmed dubbla täcken ute.

Häst 2: Ofodrat mark Todd regntäcke. Oklippt. Kommer också ha 150 g innetäcke vid minusgrader och därmed dubbla täcken ute.

Oh no! nu dööör han!!! ;)

Min går med samma som hon gjort mest hela hösten.
150 gr amigo innetäcke med ett ofodrat regntäcke över. Samma inne som ute.

Bor i sthlm, medeltemperaturen har varit 7-8 plusgrader sen i september eller nåt..

Sambon ja. ;) Haha, nej då, någon hals behövs ju bara om det regnar, men det är lite svårt för personalen att sia om det när det ju är kolsvart på morgonen så här års när påtäckning görs på morgonen - så därav hals hela tiden. Förutom inne - då hade han blivit manlös. :crazy: SHIT vad de där halsarna nöter på manen, tyvärr nöter ju halvvarianterna nästan ännu mer dock. Tror jag måste inse att min häst är för fet för att ha täcke... :angel:

ja.. ;) min hästs man blir bara platt av halstäcke. Bättre än det "morgonrufs" hon kör med annars.

kl

Några plusgrader

Min helklippta häst har 300g från shires

kl
3-4+ , Z står inne med 200 gr Shires termotäcke!

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25