Vad hände med min hund?

I

isabellauhlan

Alltså inatt hände det nått sjukt konstigt..min hund ilska låg i sängen med mig, så vaknar jag utav att ilska ska hoppa ner & ska krypa under sängen, så bara skriker hon till, jag bara : va? så ska hon hoppa upp i soffan så skriker hon igen. Så springer hon bort mot sina leksaker.

Min första tanke var att hon hade gjort illa sig, så jag kollar alla hennes tassar, men dom verkar må bra. Så lilla ilska sitter och bara tok skakar. Jag blir helt förstörd.. Hon totalt vägrade gå mot sängen/soffan. Så jag gick ut med henne, och ute lekte hon på som vanligt, man märkte ju att hon var orolig men verkade inte ha ont. En bit hemifrån säger jag : ska vi gå in ilska? och hon tvär stannar och vägrar gå. (det har aldrig hänt någonsin)

Så gick vi in igen, så sitter hon bara i hallen & skakar, efter kanske 15-20 min så går jag ut med henne igen. Hon leker lite & sedan direkt när vi kommer in så börjar hon skaka. Så jag lyfte upp henne i sängen hon låg i 45 minuter och skakade innan hon somnade, sen har hon sovit där hela natten. Inte rört en fena. Imorse när jag vaknade så fick jag släpa henne ur sängen för att gå upp & äta mat & dricka vatten. Sen när vi kom ut så var hon helt normal.

Nu ligger hon en meter ifrån mig och sneglar mot sängen/soffan.
jag fattar verkligen inte vad som hände? helt sjukt ju. :(

Det enda jag kan tänka på att det var ett spöke som bet henne? ja jag vet, det låter inte friskt såklart. men vad annars?

Sv: Vad hände med min hund?

En av familjens hundar har haft ett liknande beteende, hon kunde skrika till när hon skulle hoppa upp och ned från saker. Vi åkte självklart in till vet med henne och det visade sig vara diskbråk.
Säger inte att det är så för din hund men om det är just i samband med att hon skall hoppa upp/ned från saker hade jag nog åkt till vet, kan ju vara att hon har ont i ryggen tex?

En av familjens hundar har haft ett liknande beteende, hon kunde skrika till när hon skulle hoppa upp och ned från saker. Vi åkte självklart in till vet med henne och det visade sig vara diskbråk.
Säger inte att det är så för din hund men om det är just i samband med att hon skall hoppa upp/ned från saker hade jag nog åkt till vet, kan ju vara att hon har ont i ryggen tex?

Samma sak med min hund, och hon hade också diskbråck. Eller rättare sagt förkalkningar i ryggdisken (början till diskbråck). Ryggproblem kan ha ganska diffusa symptom, och tyvärr inte alltid man hittar något på röntgen heller. Min tik började skrika till IBLAND när hon skulle hoppa ned från saker, men i övrigt var hon som vanligt. Sedan blev hon stelare och stelare (speciellt efter vila).

Jag tror också på diskbråck. Hade en liten hund som fick det efter att en whippet susat igenom hennes koppel i full karriär. Den intensiva smärtan som kommer och går är typisk.

Ring alltså veterinären i stället för en exorcist ;)

Hon har hoppat upp & ner i sängen nu, inte ett ljud, men hon är otroligt rädd för soffan. Och ute springer hon som ingenting har hänt.. Ska vänta nån dag och se om det händer igen så ringer jag vet. Hon är en 5 årig schäfer/malinois.

Som många andra redan skrivit i tråden så är det inte alltid dom tjuter till när dom hoppar upp/ned från något när dom har diskbråk. Våran gjorde det inte alltid men det hände någon gång då och då. Våran var också helt normal ute..

Hade jag varit du hade jag åkt till veterinären eller ringt och rådfrågat istället för att avvakta. Men jag är iofs sådan som hellre åker en gång för mkt till veterinären än en gång för lite så att säga. Däremot inte sagt att jag är där i tid och otid ;)

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Harrysen
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat