E
ecila
Sv: Vad göra med de obildbara?
Jag hade tränat henne utan tyglar med en rem om halsen och sedan utan remmen under longering, det måste väl gå att fixa några privatlektioner på ridskolan för sådant.
Jag tycker att man som lärare avgör när eleven är mogen att hoppa, det är inget eleven själv ska få bestämma.
Ska man förbjuda den ryttaren att hoppa då, de vill ju hoppa och betalar för att göra det?
Nej, men då är ju inte eleven heller villig att träna för att nå sitt mål, att kunna hoppa. Om du ställer krav på eleven så kommer hon förmodligen att sluta (och vem sörjer, då finns ju en plats ledig för en mer seriös elev), eller så lägger hon på en rem och tränar upp balansen. Det är väl bara att vara ärlig och säja att hon måste träna mer balans annars kommer hoppningen aldrig att bli bra..
Ryttaren kanske inte alls har lust att betala extra för att bli longerad. Och ärligt sagt, det skulle ta timmar och åter timmar av longering - vilken ridskola kan avstå hästar och personal till så mycket longering?
Jag hade tränat henne utan tyglar med en rem om halsen och sedan utan remmen under longering, det måste väl gå att fixa några privatlektioner på ridskolan för sådant.